Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

Μπροστά στην πρόκληση του συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, με την οποία δήμαρχοι και δημοτικές κινήσεις ζητούν την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αναβιώνοντας έτσι μια παλιά απόπειρα υποβάθμισης του εκπαιδευτικού κι αντισταθμιστικού χαρακτήρα της προσχολικής αγωγής, καταστρατήγησηs και αφαίρεσης εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων από τους νηπιαγωγούς, το εκπαιδευτικό κίνημα ορθώθηκε αποφασιστικά. Με τη σθεναρή στάση του ανέδειξε τον αντιδραστικό χαρακτήρα της απόφασης αυτής, που εκδηλώθηκε ίδια την ώρα που οι «θεσμοί» επιτάσσουν τον «εξορθολογισμό» σε πόρους και δαπάνες και γενικευμένες περικοπές στις δημόσιες εκπαιδευτικές δομές. Η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν και είναι γενικευμένη, γιατί εκτιμά πως τα νηπιαγωγεία είναι μόνο η αρχή στα σχέδια της μετάλλαξης της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά ήταν και τόσο ισχυρή, που υποχρέωσε τον Υπουργό Παιδείας να τοποθετηθεί δημόσια, ύστερα από 17 μέρες σιωπής και να δηλώσει πως απορρίπτει το αίτημα της ΚΕΔΕ. Όμως δεν εφησυχάζουμε, συνεχίζουμε να επαγρυπνούμε και να αγωνιζόμαστε.

        Μαζί με την υπογράμμιση των αυτονόητων εκπαιδευτικών αρχών και επιταγών, τη σημείωση πως η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό- που με αγώνες κατακτήθηκε- για όλα τα παιδιά και δεν είναι εμπόρευμα, πως δεν ιδιωτικοποιείται, δεν εκχωρείται, δεν εμπορευματοποιείται, πως το Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι δομή παροχής εκπαίδευσης με πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας που κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει, ο σύλλογος  Αθηνά τόνιζε στην πρόσφατη ανακοίνωσή του ότι, όπως και παλιά, πρόθυμοι να βάλουν πλάτη σε μια  αντιδραστική εξέλιξη υπάρχουν και τώρα, που είναι ρευστή η εποχή κι η άρνηση του υπουργείου να θεσπίσει τη δίχρονη υποχρεωτική αγωγή κι εκπαίδευση δίνει την ευκαιρία σε δυνάμεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, που συνδέονται με την εμπορευματοποίηση των Δημόσιων αγαθών, να επαναφέρουν το αίτημα, ώστε τα νηπιαγωγεία να λειτουργήσουν με όρους δημοτικών επιχειρήσεων, ιδιωτικοοικονομική λειτουργία, ελαστικές εργασιακές σχέσεις, χωρίς νηπιαγωγούς που θα έχουν επιστημονική επάρκεια και επαγγελματική κατοχύρωση, χωρίς επαρκείς υποδομές και με γονείς που θα πληρώνουν δίδακτρα.

          Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αντιδραστική, νεοφιλελεύθερη αντζέντα των κρατών και κυβερνήσεων της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και την πορεία υλοποίησης των μνημονίων από την κυβέρνηση δημιουργούν ένα απεχθές σενάριο, που επιδιώκει την πλήρη απαξίωση- ακύρωση κάθε δημόσιου κοινωνικού αγαθού και την μετάλλαξή τους σε ιδιωτικοποιημένες-εμπορευματοποιημένες ζώνες. 

Και «πριν αλέκτωρ λαλήσαι τρις» ο Δήμαρχος Γαλατσίου ήρθε να πάρει πρώτη θέση σε αυτή τη λέσχη των προθύμων: Σε τοποθέτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γαλατσίου στις 20/12/2016, ύστερα από σχετική ερώτηση επί του θέματος, υπεραμύνθηκε της απόφασης του συνεδρίου της ΚΕΔΕ και υιοθέτησε δημόσια το αίτημα για την υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους! Ο σύλλογος Αθηνά, χωρίς περιστροφές, θεωρεί πως η τοποθέτηση αυτή του κ. Δημάρχου συνιστά πρόκληση όχι μόνο για τους νηπιαγωγούς, αλλά για όλους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και των δύο βαθμίδων και όλη την τοπική κοινωνία.

Η στάση αυτή δείχνει πως υπάρχει ένα ισχυρό λόμπι αμφισβήτησης του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, που επιχειρεί να το εκφράσει η δημοτική αρχή, βάζοντας στο στόχαστρο ό,τι αντιλαμβάνεται σήμερα ως τον αδύνατο κρίκο, δηλαδή τα νηπιαγωγεία. Δείχνει πως η Δημοτική αρχή, στο βωμό της «πάση θυσία» απορρόφησης κονδυλίων, αντί να συγκρουστεί με τις μνημονιακές πολιτικές, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τις στηρίζουν, ώστε να αποσπάσει πόρους για το λαό της πόλης, στηρίζει αναφανδόν την εμπορευματοποιήση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που θα ακρωτηριάσει το 25% των Δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αβαντάροντας έτσι και τα ιδιωτικά συμφέρονται που θα κερδοσκοπήσουν από το κλείσιμο του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.

Συνιστούμε στον κ. Δήμαρχο, αντί να καταγράφεται ως δούρειος ίππος στην ομάδα των δημάρχων που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη του σχολείου και την εμπορευματοποίηση  των κοινωνικών αγαθών, να αφουγκραστεί τις ανάγκες των γονέων και των μαθητών για ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και ένα δίχρονο υποχρεωτικό δημόσιο νηπιαγωγείο, αναπόσπαστο κομμάτι της βασικής εκπαίδευσης. Αντί να βαυκαλίζεται εμπλοκή του Δήμου με την εκπαιδευτική διαδικασία και το περιεχόμενό της, αντί να θέλει να γίνει εργοδότης νηπιαγωγών ή και άλλων εκπαιδευτικών, που θα απεμπολούν τον επιστημονικό τους ρόλο και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, ας ασχοληθεί με τις πραγματικές υποχρεώσεις που έχει ο Δήμος για τη στήριξη των σχολικών μονάδων, την πενιχρή και καθυστερημένη χρηματοδότηση, τις μεγάλες ελλείψεις στις υποδομές και τα κτήρια. Διακριτοί Ρόλοι, διακριτές Υποχρεώσεις!

Και η πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, όταν η ΔΕΠ (Δημοτική Επιτροπή Παιδείας) Γαλατσίου, το μοναδικό όργανο όπου για θέματα Παιδείας συναντώνται θεσμικά η δημοτική Αρχή, οι κοινωνικοί φορείς της πόλης κι οι συλλογικοί φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι μια επιτροπή–φάντασμα, που με ευθύνη του Δήμου δε συνεδριάζει ποτέ και δεν κουβεντιάζει τίποτα! Αυτό είναι το δημοκρατικό όραμα του κ. Δημάρχου για την εκπαίδευση και την εκπαιδευτική διαδικασία, που θέλει μάλιστα να την ενσωματώσει στις δομές του Δήμου; Το απόλυτο τίποτα;

Η πρόκληση αυτή δεν θα μείνει αναπάντητη από το σύλλογό μας:

Καλούμε το Δήμο Γαλατσίου και το Δημοτικό Συμβούλιο να τοποθετηθούν με ψήφισμά τους ενάντια στην υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους Δήμους και συνακόλουθα να μη στηρίξουν την απόφαση της ΚΕΔΕ και την πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Δημάρχου.

Καλούμε όλους τους συλλογικούς φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, την ΕΛΜΕ, τους συλλόγους και την Ένωση Γονέων, να συντονιστούμε με αιχμή αυτό το κρίσιμο αίτημα που αφορά συνολικά όλη την εκπαίδευση σε μια περίοδο που αμφισβητείται παντοιοτρόπως ο δημόσιος χαρακτήρας της. Η οργάνωση της τοπικής κοινωνίας για την υπεράσπιση του δημόσιου και καθολικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις είναι μονόδρομος.

Καλούμε τις Δημοτικές παρατάξεις να τοποθετηθούν δημόσια για το μείζον αυτό ζήτημα και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να στηρίξουν με τη στάση τους το Δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και τις θέσεις του κλάδου.

Καλούμε τους συναδέλφους νηπιαγωγούς, τα μέλη του συλλόγου μας και συνολικά την εκπαιδευτική κοινότητα σε μια μαζική παράσταση στο Δημοτικό Συμβούλιο Γαλατσίου, όπου θα απαιτήσουμε μια τοποθέτηση-ψήφισμα υπέρ του δημόσιου και Δωρεάν Χαρακτήρα της Προσχολικής Αγωγής και των αιτημάτων που διατυπώνουν τα εκπαιδευτικά σωματεία.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                 Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

            Παζάλος  Γιώργος                                        Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες