Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης

Σχετικά με την εγκύκλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)  για  την πιλοτική εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών

Αυτές τις μέρες μπαίνει σε κάποιους Συλλόγους Διδασκόντων (Γυμνασίων) προς συζήτηση, με βάση εγκύκλιο του ΙΕΠ, το ζήτημα της συμμετοχής τους στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών.

Με αφορμή αυτό το γεγονός καλούμε τους συναδέλφους να προβληματιστούν γύρω από την όλη διαδικασία και τις προθέσεις του Υπουργείου σημειώνοντας τα εξής, βασικά κατά τη γνώμη μας, ζητήματα.

  • Η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική. Είναι προαιρετική. Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από οποιαδήποτε πλευρά.

  • Η αλλαγή από αριθμητική σε περιγραφική αξιολόγηση, από μόνη της, δεν ωφελεί ούτε βλάπτει τους μαθητές. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος «αξιολόγησης» των μαθητών δεν μπορεί να ξεκοπεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στόχους του σχολείου αλλά και τις ταξικές ανισότητες που υπάρχουν μέσα σ’ αυτό. Ανησυχούμε όμως, ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία, για το ότι η όλη διαδικασία, πέρα από το γραφειοκρατικό χαρακτήρα που έχει, οδηγεί στο να συγκεντρώνονται στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε κάθε άλλη περίπτωση για τη γενίκευση συμπερασμάτων σε σχέση με τον εκπαιδευτικό αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αν δει κάποιος πώς και για ποιους σκοπούς αξιοποιούνται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA θα κατανοήσει τι εννοούμε.

  • Είμαστε υποψιασμένοι λοιπόν ότι και αυτή η διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια των γενικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Μας προβληματίζει έντονα ότι από την ίδια την εγκύκλιο του ΙΕΠ μπαίνουν ως βασικοί στόχοι αυτής της διαδικασίας, κατευθύνσεις που αφορούν την «υποστήριξη διαφοροποίησης της διδασκαλίας», «την αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων» κ.ά. Αντίστοιχα κριτήρια και δείκτες δεν είναι τυχαίο ότι αποτελούν στοιχεία ελέγχου στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και στο 3ο Μνημόνιο αλλά και στα πορίσματα της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Είναι μήπως υπερβολή να προβλέπουμε ότι όλα αυτά θα συνδεθούν άμεσα και με την περιβόητη «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση;

  • Μέσα από την εγκύκλιο είναι σαφές ότι τα σχολεία που θα εμπλακούν στη όλη διαδικασία θα αξιοποιηθούν ως «συνεργάτες» (πολλαπλασιαστές αναφέρει η εγκύκλιος) του Υπουργείου κατά τη διαδικασία επιμόρφωσης και γενίκευσης του προγράμματος.

  • Είναι τουλάχιστον υποκριτικό τη στιγμή που υποβαθμίζονται συνολικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας το Υπουργείο να επικεντρώνει στον τρόπο αξιολόγησης. Οι μαθητές μας έχουν, πρώτα από όλα, ανάγκη από ζωή και μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των σχολείων, δομές ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής. Όλα αυτά όμως τσακίζονται από την κυβερνητική πολιτική.

Για τους παραπάνω λόγους καλούμε τους συναδέλφους να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και να μην συμφωνήσουν στη συμμετοχή των Συλλόγων Διδασκόντων στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών. Ο κάθε συνάδελφος έχει την ευθύνη και την δυνατότητα να αξιοποιεί κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία στη δουλεία του και αυτό το κάνει με ευθύνη και φιλότιμο μέσα σε αντίξοες συνθήκες.

Το Υπουργείο με την όλη διαδικασία που δρομολογεί  άλλες στοχεύσεις έχει.

Αργοστόλι 22/12/2016

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος

 

Η Γενική Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης

Ποταμιάνου Σοφία



 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ιστορική νίκη στο Τζόκερ: 19,89 εκατομμύρια ευρώ σε έναν παίκτη με μόνο 5 ευρώ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλος
Καθυστερεί υπερβολικά η ανακοίνωση αποτελεσμάτων μετατάξεων εκπαιδευτικών – Αγωνία λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς
«Το Υπουργείο να ανακοινώσει άμεσα τα αποτελέσματα των μετατάξεων, ώστε να αποκατασταθεί η ηρεμία και να προχωρήσουν οι εκπαιδευτικοί στον σχεδιασμό...
Καθυστερεί υπερβολικά η ανακοίνωση αποτελεσμάτων μετατάξεων εκπαιδευτικών – Αγωνία λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς
ΚΕΡΚΥΡΑ αεροπλανο
Συναγερμός στον αέρα: Έκρηξη κινητήρα σε πτήση από Κέρκυρα προς Ντίσελντορφ – Βίντεο
Βίντεο που ανέβηκε στο TikTok από αυτόπτη μάρτυρα καταγράφει τις εκρήξεις και τις λάμψεις στον κινητήρα του Boeing 757 κατά τη φάση ανόδου.
Συναγερμός στον αέρα: Έκρηξη κινητήρα σε πτήση από Κέρκυρα προς Ντίσελντορφ – Βίντεο
βροχές, καταιγίδες, πρόγνωση καιρού
Καιρός : Ολική μεταβολή του σκηνικού με καταιγίδες και αστάθεια από σήμερα Κυριακή έως και την Τρίτη -Που θα βρέξει
Το τριήμερο Κυριακή – Τρίτη θα δοκιμάσει την αντοχή του καλοκαιρινού σκηνικού. Από ηλιόλουστες μέρες, μπορεί να βρεθούμε σε έντονα φαινόμενα μέσα σε...
Καιρός : Ολική μεταβολή του σκηνικού με καταιγίδες και αστάθεια από σήμερα Κυριακή έως και την Τρίτη -Που θα βρέξει
εκπαιδευτικοί
Διορισμοί και Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά που πρέπει να ετοιμάζουν οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές

Οι επόμενες μέρες είναι μέρες των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και της 

Διορισμοί και Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Τα δικαιολογητικά που πρέπει να ετοιμάζουν οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές