Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αιγάλεω

Το εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται στην ανάγκη να υπερασπίζεται τις εκπαιδευτικές δομές που δέχονται ισχυρά πλήγματα από τις πολιτικές του υπουργείου καθώς αυτές υπαγορεύονται από τις λογικές του μνημονίου και της εξυπηρέτησης του χρέους και όχι των κοινωνικών αναγκών. Αυτό συμβαίνει από την υπαγωγή της χώρας στον έλεγχο των δανειστών, ανεξάρτητα από κυβερνήσεις και υπουργούς και κορυφώνεται καθώς τα μνημόνια αλλάζουν αριθμό και τα περιθώρια στενεύουν στη λογική ότι οτιδήποτε δημόσιο και  η εκπαίδευση μαζί εκποιείται.

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι από τις δομές εκπαίδευσης (όχι μόνο), που  δέχονται αποφασιστικά πλήγματα. Το Μάη του 2016 έχουμε νόμο με τον οποίο διπλασιάζεται ο αριθμός των παιδιών για την ίδρυση και λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου και τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου μια δομή του νηπιαγωγείου ,το ολοήμερο, όχι μόνο αποσπάται ως προς το πρόγραμμα αλλά και μετατρέπεται σε προαιρετική. Σύμφωνα με τα παραπάνω αλλά και με την εμπειρία στο χώρο του νηπιαγωγείου (προνήπια) όποια δομή χαρακτηρίζεται  προαιρετική, η πολιτεία δεν αισθάνεται υποχρεωμένη να  φροντίσει για τη λειτουργία της. Όσο δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί και οι ανάγκες θα μεγαλώνουν τόσο θα αρνείται να καλύψει τις προαιρετικές δομές προκειμένου να περισσέψουν εκπαιδευτικοί για τις υποχρεωτικές.

Στο πρόσφατο συνέδριό της η ΚΕΔΕ (Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας) έρχεται να υλοποιήσει της επιταγές της Ε.Ε.  από τις συνόδους της Λισαβόνας και της Μπολόνιας για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης και να πάρει απόφαση να κάνει πρόταση να περάσουν κάποιες Δημόσιες Δομές, τις οποίες χαρακτηρίζει κοινωνικές ανάμεσα στις οποίες και το νηπιαγωγείο, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Αυτή η ιστορία είχε ξαναμπεί στο τραπέζι στο παρελθόν.Τότε οι κινητοποιήσεις των νηπιαγωγών και όλης της μαχόμενης εκπαίδευσης που θεωρούσε πως το νηπιαγωγείο θα ήταν η αρχή για να αποκεντρωθεί ολόκληρη η εκπαίδευση αλλά και γιατί αναγνώριζε τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και την άρρηκτη σχέση του με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ,είχαν αποτρέψει την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

Τώρα η ρευστή εποχή αλλά και οι παλινωδίες του υπουργείου να θεσπίσει τη δίχρονη υποχρεωτική αγωγή/εκπαίδευση δίνουν την ευκαιρία σε κύκλους της Τ.Α. που συνδέονται με την εμπορευματοποίηση των Δημόσιων αγαθών και την ιδιωτικοποίηση τους να επαναφέρουν το αίτημα.

Εμείς θα τους πούμε καθαρά πως η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και δεν είναι εμπόρευμα.

Δεν ιδιωτικοποιείται , δεν εκχωρείται, δεν εμπορευματοποιείται.

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο έχει μεν κοινωνικά χαρακτηριστικά ,ρόλο και σκοπό όπως όλος ο Δημόσιος Τομέας είναι όμως Δομή παροχής εκπαίδευσης με πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας και κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει.

1. Οι δήμοι λόγω μνημονιακών και καλλικρατικών δεσμεύσεων  αδυνατούν  να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ως προς τα σχολικά κτίρια, ΑΦΟΎ:

Α. Αυτά δεν έχουν μια στοιχειώδη συντήρηση

Β. Η φύλαξή τους είναι ανύπαρκτη με αποτέλεσμα να γίνονται πολλές καταστροφές, κλοπές και παράνομες πράξεις.

Γ. Οι χώροι στέγασης πολλών νηπιαγωγείων είναι ακατάλληλοι, ενοικιαζόμενοι και  δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες λειτουργίας, την ασφάλεια νηπίων και εκπαιδευτικών

Δ. Η φροντίδα για διεκδίκηση – αγορά οικοπέδων για ανέγερση σχολικής στέγης είναι υποτονική έως ανύπαρκτη.

2. Για τους ίδιους λόγους αδυνατούν)  να προσλάβουν το στοιχειώδες προσωπικό για τις ανάγκες του Δήμου όπως η καθαριότητα και η φύλαξη και επίσης αδυνατούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις( λειτουργικές δαπάνες – δαπάνες συντήρησης).

3. Τι σκέφτεται να κάνει με το προσωπικό που είναι εκπαιδευτικοί; Η εμπειρία με τους εργαζόμενους στους Δήμους είναι θλιβερή όπου υπάρχουν εποχιακοί, ωφελούμενοι κ.λ.π.

4. Οι Δήμοι που δεν έχουν πόρους να χρηματοδοτήσουν τη «νέα πραγματικότητα» τι θα κάνουν για να ανταπεξέλθουν στις καινούριες υποχρεώσεις;

Θα βάλουν δίδακτρα;

5. Τι θα γίνει με το πρόγραμμα; (Σκοπός, περιεχόμενο, αναλυτικό πρόγραμμα, φορέας)

Θα έχει κάθε Δήμος το δικό του; Με ποιο τρόπο θα διαμορφώνεται και τι περιεχόμενο θα έχει;

Είναι αυτό Ενιαία  Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία; Οι μαθητές των Δήμων των Βορείων προαστίων της Αττικής και γενικά των οικονομικά εύρωστων Δήμων θα έχουν την ίδια εκπαίδευση με τους μαθητές των Δυτικών συνοικιών και  με αυτούς που είναι στις εσχατιές τις Ελλάδας;

Προφανώς τα ερωτήματα είναι ρητορικά γιατί δεν θα επιτρέψουμε να διαμορφωθεί μια τέτοια πραγματικότητα, δεν θα επιτρέψουμε την έμμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης θα υπερασπιστούμε το μορφωτικό δικαίωμα κάθε μαθητή.

   Καλούμε το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε ,να πάρει θέση και να κάνει συναντήσεις με το υπουργείο, να υπερασπιστεί ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε κίνδυνο και κυρίως να υπερασπιστεί το δικαίωμα των παιδιών για Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

Θυμίζουμε πως το νηπιαγωγείο είναι η αρχή για την αποκέντρωση και των άλλων Δομών εκπαίδευσης .Οι δανειστές απαιτούν λιγότερο κράτος και πρόθυμοι υπάρχουν.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στην ΚΕΔΕ

Θεσπίζοντας άμεσα Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

ενταγμένη σε ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Καταργώντας το προαιρετικό χαρακτήρα του ολοήμερου και επαναφέροντας την προηγούμενη Δομή.

Στηρίζοντας την πρώιμη παρέμβαση ,ιδρύοντας και στελεχώνοντας της Δομές Ειδικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο.

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ένταξη των μαθητών προσφύγων και των άλλων ευάλωτων ομάδων με μηχανισμούς και δομές στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από Μ.Κ.Ο.

Κάνοντας μόνιμους διορισμούς.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς των μαθητών μας θα βάλουμε άλλη μια φορά τέλος στα σενάρια για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης.
 

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Η Γ.ΓΡΑΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΪΝΑΣ                             ΣΤΕΛΛΑ ΤΡΑΓΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tilekpaideusi
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες
Έρευνα ΚΕΜΕΤΕ για την τηλεκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας - Μορφωτικές ανισότητες και συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα»
Έρευνα: Η τηλεκπαίδευση ενίσχυσε τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανισότητες
21-03-1967-vouli-tanks.jpg
Αποκαλυπτική έρευνα: Το 18% των Ελλήνων πιστεύει ότι μια Χούντα «χρειάζεται» σε κάποιες περιπτώσεις
Έρευνα Prorata - Τρόμος: Το 18% των Ελλήνων έχει θετική γνώμη για τον Γεώργιο Παπαδόπουλο
Αποκαλυπτική έρευνα: Το 18% των Ελλήνων πιστεύει ότι μια Χούντα «χρειάζεται» σε κάποιες περιπτώσεις