ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
& ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ στη ΔΔΕ Κεφ/νιας Παρασκευή 2/9, 9 πμ (συνεδρ. ΠΥΣΔΕ)
Το υπουργείο Παιδείας, με εγκύκλιο, ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν την 1/9/2016 στις 9 πμ με σκοπό την κατανομή μαθημάτων και την διαπίστωση των κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικών.
Είναι γνωστό στο Υπουργείο ότι οι σύλλογοι διδασκόντων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς συνεδριάζουν για να κατανείμουν μαθήματα και να καθορίσουν τα ζητήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται κάθε αρχή της σχολικής χρονιάς με την μέγιστη παιδαγωγική ευθύνη από τους συλλόγους διδασκόντων, φυσικά πριν την έναρξη των μαθημάτων.
Η τελευταία όμως εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την άμεση σύγκληση Συλλόγου Διδ/ντων την Πέμπτη 1/9/2016 για τον καθορισμό της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και την αποστολή των σχετικών πρακτικών την ίδια μέρα στις κατά τόπους Διευθύνσεις, μόνο την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων δεν εξυπηρετεί.
Το υπουργείο ψάχνει να βρει συνενόχους στην εφαρμογή της απόφασής του για ορισμό πλεονάζοντος προσωπικού, ανοίγοντας το δρόμο για την αποπομπή εικονικά υπεράριθμων συναδέλφων μας και να ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Με αποφάσεις της ΕΛΜΕ-ΚΙ έχουμε διαφωνήσει με τις κυβερνητικές ρυθμίσεις (αυθαίρετη κατάργηση ωρών μαθημάτων γενικής παιδείας και επιλογών, κατάργηση υπευθύνων εργαστηρίων, καταργήσεις τμημάτων ένταξης ή δημιουργία δομών ειδικής αγωγής μόνο στα χαρτιά - πχ ειδικό γυμνάσιο Αργοστολίου – νέα ανώτερα και κατώτερα όρια για τη λειτουργία τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού και τομέων ΕΠΑΛ, τρίτη ανάθεση κοκ) γιατί αυτές δυσκολεύουν τη λειτουργία του σχολείου, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία και χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς σε συνεχή κινητικότητα.
Ζητάμε την απόσυρση όλων των σχετικών κυβερνητικών ρυθμίσεων, υπουργικών αποφάσεων και τροπολογιών.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ συνέταξε το παρακάτω σχέδιο απόφασης το οποίο θα αποτελέσει πρακτικό των συνεδριάσεων και θα το αποστείλουν οι σύλλογοι Διδ/ντων στη Διεύθυνση, προσπαθώντας να δώσουν μια κατεύθυνση στην εύλογη αγωνία και τα ερωτήματα δεκάδων συναδέλφων μας τις τελευταίες μέρες.
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
«Σήμερα Πέμπτη 1/9/2016 το υπ. Παιδείας μας κάλεσε να συνεδριάσουμε και ουσιαστικά να εφαρμόσουμε με την απόφασή μας όλες τις ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβέρνηση την προηγούμενη σχολική χρονιά αλλά και μέσα στο καλοκαίρι (αυθαίρετη κατάργηση ωρών μαθημάτων γενικής παιδείας και επιλογών, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο Γυμνάσιο, κατάργηση υπευθύνων εργαστηρίων, καταργήσεις τμημάτων ένταξης ή δημιουργία δομών ειδικής αγωγής μόνο στα χαρτιά - πχ ειδικό γυμνάσιο Αργοστολίου – νέα ανώτερα και κατώτερα όρια για τη λειτουργία τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού και τομέων ΕΠΑΛ, τρίτη ανάθεση κοκ).
Διαπιστώσαμε ότι οι ρυθμίσεις αυτές δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία και χιλιάδες μόνιμους σε συνεχή κινητικότητα.
Στην ουσία το υπουργείο μάς ζητά να συνεδριάζαμε και να αποφασίσουμε ποιοι συνάδελφοί μας θα μείνουν άνεργοι και ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και θα πάρουν το δρόμο της περιπλάνησης.
Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και συναδελφικό να συνεδριάσουμε και να κάνουμε την οποιαδήποτε ανάθεση μαθημάτων χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις και να έχουν έρθει στα σχολεία μας όλοι οι συνάδελφοι.
Θεωρούμε επίσης ότι ούτε παιδαγωγικά σωστό ούτε συναδελφικά ηθικό είναι ένας συνάδελφος να διδάσκει μαθήματα άλλης ειδικότητας με τη γενίκευση της δεύτερης και την εισαγωγή της τρίτης ανάθεσης .
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε:
Να ολοκληρωθούν οι αποσπάσεις των συναδέλφων και να αποτυπωθεί το σύνολο των υπηρεσιακών μεταβολών (πχ τα κενά των διευθυντών που συνταξιοδοτούνται μετά τις 31/8, νέες αιτήσεις για άδειες κλπ).
Να διοριστούν μόνιμα και να τοποθετηθούν στο σχολείο μας και σε κάθε σχολείο όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται για να καλυφτούν όλα τα κενά. Το υπ. Παιδείας έχει τη δυνατότητα άμεσα να προσλάβει τους αναπληρωτές από 1/9.
Να λειτουργήσουν σε όλα τα σχολεία τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας (σε Γυμνάσια), πρόσθετης διδακτικής στήριξης (σε Λύκεια) με νέες προσλήψεις ή / και συμπλήρωση ωραρίου αλλά και τμήματα ένταξης με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Καμία μετακίνηση συναδέλφου ειδικότητας ή άλλου εφόσον εκκρεμούν μια σειρά ζητήματα πχ προγράμματα, project κλπ, που αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και απαιτούν τον ανάλογο χρόνο.
Να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (20 το πολύ στη γενική παιδεία, 15 ανά ομάδα προσανατολισμού, 10 ανά εργαστήριο). Αποφασίζουμε να μη λειτουργήσει τμήμα στο Νομό πάνω από 20 μαθητές, για παιδαγωγικούς λόγους αλλά και με δεδομένα τα προβλήματα ασφάλειας λόγω σεισμών.
Να στελεχωθεί το ΚΕΔΔΥ, να έρθουν άμεσα οι διαγνώσεις και να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος για παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.
Για τα εργαστήρια αποφασίζουμε να ορίσουμε υπεύθυνο με 3ωρη απασχόληση / βδομάδα, εφόσον αυτό είναι ουσιαστικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών
Κατάργηση των ΦΕΚ που κόβουν τμήματα, που περικόπτουν μαθήματα, που ανατρέπουν μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα».
Με βάση την παραπάνω απόφαση ενημερώνουμε ΑΜΕΣΑ τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και ζητάμε από κοινού την κάλυψη των κενών στα σχολεία.
Αργοστόλι 01 Σεπτέμβρη 2016
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
| Η Γενική Γραμματέας |
Γεωργόπουλος Διονύσης | Ποταμιάνου Σοφία |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη