Βασική θέση του συνδικαλιστικού εκπαιδευτικού κινήματος είναι η ανάγκη ολόπλευρης μόρφωσης και ανάπτυξης ικανοτήτων όλων των μαθητών. Παλεύουμε για ένα δημόσιο, ενιαίο, 12χρονο σχολείο, που αναπτύσσει τη γνώση, την κριτική, την άθληση, την τεχνολογία, την τέχνη και τον πολιτισμό, που καλλιεργεί δημοκρατικές αξίες και δημιουργικά ενδιαφέροντα. Το πώς αυτό θα υλοποιηθεί, είναι θέμα διαλόγου που ποτέ δεν έγινε ουσιαστικά και προϋποθέσεων.
Κατά τη γνώμη μας η λύση δεν είναι οι επιλεκτικές λειτουργίες και ο διαχωρισμός των σχολείων, που από τη μια αναπαράγον κοινωνικές και πολιτισμικές ανισότητες και από την άλλη ενισχύουν τον αντιπαιδαγωγικό ανταγωνισμό. Σύμφωνα με την πρόταση μας, ειδικά σχολεία που πρέπει να λειτουργούν είναι τα σχολεία για τα παιδιά με μεγάλες ειδικές ανάγκες και αυτά με τη σειρά τους σταδιακά να ενοποιηθούν σε ένα και μόνο σχολείο που μπορεί να συμπεριλάβει όλα τα παιδιά. Βέβαια μέχρι να λειτουργήσει το ενιαίο σχολείο, σύμφωνα με τη θέση μας και με δεδομένη την ανεπάρκεια καλλιέργειας των τεχνών και της μουσικής στη Γενική Εκπαίδευση, είναι ανάγκη και η ουσιαστική λειτουργία των υφιστάμενων μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, στην κατεύθυνση όμως της γενικής επέκτασης του πολιτισμού και της ενοποίησης των σχολικών δομών. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, κόντρα στο θεσμικό και οικονομικό ασφυκτικό πλαίσιο και κάθε είδους μνημόνια και εμπόδια δίνουν καθημερινά τη μάχη για ένα καλύτερο σχολείο. Σημειωτέον, στη Μαγνησία, έχουν δημιουργηθεί πολλές θεατρικές, μουσικές, χορευτικές ομάδες, έχουν δημιουργηθεί και εκτεθεί σημαντικά μαθητικά εικαστικά έργα.
Με βάση τα παραπάνω προκαλεί αλγεινή εντύπωση η αιφνιδιαστική ανακοίνωση, τώρα, στη λήξη της σχολικής χρονιάς, ότι επίκειται ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου στο Βόλο, που υποτίθεται θα λειτουργήσει το Σεπτέμβριο. Στην ΕΛΜΕ δεν έχει κοινοποιηθεί, ούτε τυπικά, ούτε άτυπα, οποιοδήποτε έγγραφο σχετικό με Καλλιτεχνικό Σχολείο, ούτε τώρα, ούτε παλιότερα.
Αυτή την περίοδο:
-Έχουν ολοκληρωθεί οι αιτήσεις για υπηρεσιακές μεταβολές σύμφωνα με τη νομοθεσία. (εγκύκλιος μεταθέσεων 09-12-2015 Αρ. Πρωτ.: 200986/Ε2)
-Έχει παρέλθει η διαδικασία προτάσεων για μεταβολές σχολικών μονάδων (ιδρύσεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολείων) χωρίς να έχουμε καμία σχετική ενημέρωση.
-Έχει προχωρήσει η διαδικασία κατανομής των μαθητών της ΣΤ Δημοτικού στα Γυμνάσια και ο ορισμών των λειτουργούντων τμημάτων των Γυμνασίων.
-Έχει παρέλθει η διαδικασία επιλογής μαθητών για τα καλλιτεχνικά σχολεία στα οποία δεν περιλαμβάνεται τέτοιο σχολείο στο Βόλο για το 2016-2017. (Αρ.Πρωτ.77000/Δ2/13-05-2016/ΥΠΠΕΘ)
- Έχουν ουσιαστικά κλείσει τα Δημοτικά Σχολεία.
Συνεπώς η εκπαιδευτική κοινότητα της Μαγνησίας, ενώ υποτίθεται ότι βρισκόμαστε σε «διάλογο» και μάλιστα «εθνικό» μαθαίνει ξαφνικά ότι επίκειται να λειτουργήσει ένα νέο σχολείο, χωρίς μαθητές και χωρίς καθηγητές, σε υλικοτεχνική υποδομή που «ανακαλύφθηκε» ξαφνικά, ενώ υπάρχει στο κέντρο του Βόλου σοβαρό κτηριακό πρόβλημα και ενώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στη συντήρηση και λειτουργικότητα των υπόλοιπων σχολείων!!!
Θεωρούμε υποκριτικό το δήθεν ενδιαφέρον για την καλλιτεχνική παιδεία την ώρα που:
- Γίνεται προσπάθεια υποτίθεται για εξορθολογισμό – εξοικονόμηση πόρων και περιμένουμε μεγάλη επίθεση για συγχώνευση τομέων στα ΕΠΑΛ και πιθανή συγχώνευση σχολείων, μεταξύ των οποίων Γυμνασίων του Βόλου.
- Περικόπτονται ώρες σε κάθε τμήμα στα Γυμνάσια, στο πλαίσιο των οποίων αξιοποιήθηκαν δυνατότητες καλλιτεχνικής παιδείας και δημιουργικής έκφρασης των μαθητών.
- Σε όλους τους τρόπους γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης προσωπικού που σημαίνει ότι, σε πρώτη φάση, θα μείνουν άνεργοι πολλοί συνάδελφοι αναπληρωτές. Σήμερα αρκετοί εκπαιδευτικοί όπως Γυμναστές και κυρίως Εικαστικοί διδάσκουν σε 4 και 5 σχολεία. Αλήθεια, θα έλθουν αναπληρωτές για το «Καλλιτεχνικό»; Πόσοι και από που; Μέσω της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας, που δεν μας έχει δώσει εχέγγυα διαφάνειας από την μέχρι τώρα λειτουργία της; Ή θα μείνει αδίδακτο και πάλι σε Λύκεια πχ το «ελεύθερο σχέδιο» της Γ’ Λυκείου το οποίο εκτός άλλων είναι και πανελλαδικώς εξεταζόμενο; Ή θα μείνουν και φέτος επί μήνες πολλά εκπαιδευτικά κενά (πχ στις Σποράδες), για τα οποία κάθε χρόνο αργούν να προσληφθούν ή δεν προσλαμβάνονται καθόλου αναπληρωτές;
- Την ώρα που δεν βρίσκονται κονδύλια ούτε για ένα πρόγευμα των φτωχών παιδιών των σχολείων, ξαφνικά φαίνεται να βρέθηκαν κονδύλια και για υλικοτεχνική υποδομή και για σίτιση και για μεταφορά μαθητών…..ενός νέου σχολείου….
Καλούμε τους εμπλεκόμενους παράγοντες ειδικά από το Δήμο Βόλου και το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσουν την υποκρισία, γιατί εκτός όλων των άλλων έχουμε μνήμη και λόγων και έργων. Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας, από το γραφείο του οποίου (ειπώθηκε ότι) συντονίζονται οι σχετικές διαδικασίες, να διαψεύσει ότι υπάρχει ειλημμένη απόφαση.
Προτείνουμε στην ΟΛΜΕ, να συντονίσει έναν πραγματικό διάλογο για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής παιδείας στο σχολείο, για την οργάνωση – διάρθρωση και τους τύπους και χαρακτηριστικά των σχολικών μονάδων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη