Σύλλογος ΠΕ "Η Αθηνά"
Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας σε έγγραφό της με θέμα «Οδηγίες σχετικά με τις ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε και Τμημάτων Ένταξης Π.Ε & Δ.Ε σχολικού έτους 2016-17» και Αρ.Πρ. 50351 /Δ3/24 -03 – 2016, αναφέρει μεταξύ άλλων:
5.4.2 Οι σχολικές μονάδες που συγχωνεύτηκαν και είχαν η καθεμία Τμήμα Ένταξης, οπότε εκ παραδρομής διατηρήθηκαν και τα δύο σε μια πλέον σχολική μονάδα, θα πρέπει να ακολουθήσουν την διαδικασία κατάργησης του ενός.
Τι σημαίνει αυτή η διατύπωση στην πράξη; Τα σχολεία που συγχωνεύτηκαν τα τελευταία χρόνια – με αποκορύφωμα τα μεγάλα κύματα συγχωνεύσεων του 2011 και του 2014 – κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού και του γονεϊκού κινήματος, διατήρησαν τον αριθμό των τμημάτων ένταξης που είχαν πριν τη συγχώνευση.
Η διατήρηση των τμημάτων ένταξης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έγινε «εκ παραδρομής». Αποτύπωνε τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων αυτών και ασφαλώς το αποτέλεσμα των αγώνων που δόθηκαν ενάντια σε όλες τις συνέπειες των συγχωνεύσεων εκείνης της περιόδου και είχε σαν αποτέλεσμα, να μην καταργηθούν τμήματα ένταξης σε αρκετά σχολεία, αλλά να συνεχίσουν να προσφέρουν τις τόσο πολύτιμες υπηρεσίες τους στα παιδιά που τις έχουν απόλυτη ανάγκη.
Όμως, όπως είναι γνωστό, οι συγχωνεύσεις έγιναν στα πλαίσια των μνημονιακών πολιτικών με στόχο την «εξοικονόμηση προσωπικού», δηλαδή, τις περικοπές με καθαρά λογιστικούς όρους. Έτσι, έρχεται η σημερινή κυβέρνηση και με τη συγκεκριμένη οδηγία επιχειρεί να καταργήσει το δεύτερο τμήμα ένταξης. Τι σημαίνει αυτό για τα σχολεία ευθύνης μας; Ότι σε σχολικές μονάδες που αριθμούν πλέον 300 ή και 400 μαθητές η κάθε μία, θα υπάρχει μόνο ένα τμήμα ένταξης, άρα, οι μισοί μαθητές που ωφελούνται σήμερα, θα στερηθούν τις υπηρεσίες του! Χωρίς να συνυπολογίσουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα τμήματα ένταξης που αν εφαρμοστεί ουσιαστικά από 24 παιδιά που υποστηρίζονταν μέχρι σήμερα από αυτή τη δομή, μόλις και μετά βίας θα μπορούν να υποστηρίζονται 3 ή 4!
Τα τμήματα ένταξης υποστηρίζουν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και με αναπηρίες μέσα στο σχολείο. Από αυτούς τους μαθητές και τις μαθήτριες έρχεται σήμερα να στερήσει τις υπηρεσίες των τμημάτων ένταξης το Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια των αντιεκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών που προωθεί! Πρόκειται για μια ακόμα ενέργεια που αποκαλύπτει τις πραγματικές στοχεύσεις του περίφημου «Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία».
Ας σημειωθεί δε ότι σε πρόσφατη παράσταση διαμαρτυρίας και συνάντηση συλλόγων ΠΕ με τους υπεύθυνους της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, αποκρύφτηκε επιμελώς η πρόθεση κατάργησης των διπλών τμημάτων ένταξης, δείγμα του πώς πολιτεύεται η ηγεσία του Υπουργείου για να υπακούσει στις εντολές των μνημονίων και της Τρόικας.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την εγκύκλιο που με απαράδεκτο τρόπο κλείνει τμήματα οριστικά ένταξης σε συνέχεια της απαράδεκτης τροπολογίας που αλλοιώνει το χαρακτήρα όλων των Τ.Ε. οδηγώντας τα στην κατάργηση
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να στηρίξει αυτό το αίτημα, τους συλλόγους διδασκόντων και τους φορείς του γονεϊκού κινήματος να συντονιστούμε σε ένα μέτωπο υπεράσπισης των ΤΕ, της Ειδικής Αγωγής και της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Ο Σύλλογος Αθηνά θα συντονίσει τη δράση του με όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση των τμημάτων ένταξης και τη μάχη για την Υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.
Κανένα σχολείο, κανένα τμήμα, κανείς εκπαιδευτικός λιγότερος!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παζάλος Γιώργος Θεοδωρόπουλος Θοδωρής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη