Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων επιδιώκει ν΄ ανοίξει  τη συζήτηση πάνω σε  θεμελιώδη  ζητήματα της εκπαίδευσης, της παιδαγωγικής θεωρίας και αναζήτησης, για την ανάπτυξη ενός κινήματος στην ελληνική εκπαίδευση, οι πολιτικές και παιδαγωγικές αναζητήσεις και πρακτικές του οποίου δεν εγκλείονται στα στενά πλαίσια συντηρητικών και τεχνοκρατικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων.

Σε μια εποχή κατά την οποία το δίπολο νεοφιλελευθερισμός – νεοσυντηρητισμός συνεχίζει να προβάλλεται ως μονόδρομος σε παγκόσμια κλίμακα, ένας νέος διεθνισμός της θεωρίας και της πρακτικής με κεντρικό στόχο τον ριζικό μετασχηματισμό των κοινωνικών και πολιτικών δομών, των εκπαιδευτικών συστημάτων και των παιδαγωγικών πρακτικών είναι επιτακτικά αναγκαίο.

Στην κατεύθυνση αυτή η «κριτική παιδαγωγική» είναι ένα ρεύμα θεωρητικής σκέψης, η διάρκεια ζωής του οποίου έχει υπερβεί, πλέον, τα τριάντα χρόνια. Η βιβλιογραφική παραγωγή των εκπροσώπων της είναι ογκώδης και η διεθνής απήχησή της σημαντική. Η κριτική παιδαγωγική ως  ρεύμα θεωρητικής σκέψης και πρακτικής  εμφανίστηκε στην αρχή της δεκαετίας του 1980 στις Η.Π.Α. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά από τον Henry Giroux και στη συνέχεια από τους Stanley Aronowitz και Peter McLaren οι οποίοι συνεργάστηκαν μαζί του για τη συγκρότηση του περιεχομένου της.

Το έργο του Peter McLaren συνιστά αλλαγή παραδείγματος στο χώρο της παιδαγωγικής κριτικής. Λαμβάνει υπόψη της την ταξική διαστρωμάτωση της κοινωνίας και μετατοπίζει τη θεματολογία της σε ένα πλαίσιο που επικαθορίζεται από την κοινωνική σύγκρουση , διατυπώνοντας από την αρχή θεμελιώδη ερωτήματα για την παιδεία και την πολιτική: Ποιος επωφελείται από το εκπαιδευτικό σύστημα στην παρούσα μορφή του; Ποιος επωφελείται από τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς μηχανισμούς; Ποιων τα συμφέροντα εξυπηρετούν οι υπάρχουσες παιδαγωγικές πρακτικές; Ποια η σχέση μεταξύ των παιδαγωγικών πρακτικών και της εκπαίδευσης ως διαδικασία αναπαραγωγής του κοινωνικο οικονομικού σχηματισμού;

Mε αυτά τα ερωτήματα αλλά και εκείνα που προκύπτουν μέσα στις σχολικές αίθουσες, την   εκπαιδευτική διαδικασία, την κοινωνική πραγματικότητα που ζούμε, θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε στην εκδήλωση-συζήτηση με τίτλο «Για ένα διαφορετικό σχολείο: Κριτική Παιδαγωγική».

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Ο Πρόεδρος                Ο Γ. Γραμματέας           

Β. Λιόντος                    Φ. Μπιχάκης        

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Σάμος: Κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών και γονέων ενάντια χρόνια υποχρηματοδότηση και τις ελλείψεις στα σχολεία
Συσκέψεις για τα κενά εκπαιδευτικών και τα προβλήματα υποδομών στα σχολεία
Σάμος: Κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών και γονέων ενάντια χρόνια υποχρηματοδότηση και τις ελλείψεις στα σχολεία
Φεστιβάλ “We Are UoA”
ΕΚΠΑ: Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο Φεστιβάλ “We Are UoA”
Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο Φεστιβάλ “We Are UoA” του Πανεπιστημίου Αθηνών
ΕΚΠΑ: Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο Φεστιβάλ “We Are UoA”
Παιδικός Σταθμός
ΑΠΘ: Ερευνητικό πρόγραμμα φέρνει τις φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο
Το παιχνίδι ως επιστημονικό εργαλείο: Ερευνητικό πρόγραμμα του ΑΠΘ φέρνει τις φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο
ΑΠΘ: Ερευνητικό πρόγραμμα φέρνει τις φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο
taksi
Διημερίδα για την εκπαίδευση στη Ζάκυνθο προκαλεί θύελλα αντιδράσεων των εκπαιδευτικών - «Οι μαθητές χωρίς καθηγητές και το Υπουργείο μιλά για καινοτομία»

Η

Διημερίδα για την εκπαίδευση στη Ζάκυνθο προκαλεί θύελλα αντιδράσεων των εκπαιδευτικών - «Οι μαθητές χωρίς καθηγητές και το Υπουργείο μιλά για καινοτομία»