Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης 

Τα προβλήματα των σεισμόπληκτων μαθητών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Στις δυσχερείς συνθήκες που διαμορφώνει για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – πλουτοκρατίας, όσον αφορά τα δικαιώματα στη μόρφωση, στην υγεία, στη ζωή, έρχονται να προστεθούν οι συνέπειες από το σεισμό. Στους δεκάδες μαθητές που παραμένουν άστεγοι δύο χρόνια τώρα, προστέθηκαν καινούριοι από το σεισμό που έπληξε τη Λευκάδα, την Ιθάκη και τη Βόρεια Κεφαλονιά και που μέσα στο χειμώνα δεν θα έχουν «που την κεφαλήν κλίναι». Το οδικό δίκτυο του Νομού, επιβαρυμένο από τις πλημμύρες που «έδεσαν» με τους σεισμούς, παρουσίασε πολλά προβλήματα – ειδικά στην Ιθάκη – και έγινε ακόμη πιο επικίνδυνο για βραχοπτώσεις και καταρρεύσεις - καθιζήσεις τμημάτων του από τα οποία διέρχονται σχολικά λεωφορεία. Στις «χτυπημένες» σχολικές υποδομές προστέθηκαν νέες ζημίες στα σχολεία της Ερίσσου και με «κόκκινο» (ακατάλληλο) το νηπιαγωγείο στον Πλατριθειά της Ιθάκης. Μόνο στη Β΄βάθμια στα κοντέινερς του ΓΕΛ Πάστρας και του 2ου Λυκείου Αργοστολίου, παραμένουν εκείνα του 2ου και 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου, του ΓΕΛ Ληξουρίου, ένα τμήμα των σχολείων της Σάμης. Στην Παλική η κατάσταση είναι τραγική: το ΓΕΛ Ληξουρίου, δε μπορεί να λειτουργήσει όταν βρέχει ή φυσάει, το ΕΠΑΛ Ληξουρίου λειτουργεί σε χώρο που κρίθηκε προβληματικός για παιδιά μικρότερων ηλικιών και με το μηχανουργείο να παραμένει καταπλακωμένο - με εκτεθειμένο τον εξοπλισμό, ενώ το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης έχει «μετοικίσει» σε ένα μικρό παλιό σχολείο του ’53 στο Σχοινιά. Ολόκληρο το Ληξούρι στερείται αθλοπαιδιών σε μπάσκετ, βόλεϊ κλπ., ενώ «λαβωμένες» είναι οι αθλητικές υποδομές σε όλο το Νομό, ακόμη και το κεντρικό γήπεδο Αργοστολίου. Τα σχολεία στην Ιθάκη έχουν κλειστεί με «κόκκινη» κορδέλα, αφού μέχρι και οι μετώπες των σχολείων έχουν υποστεί ζημία. Το Γυμνάσιο Μεσοβουνίων διαπιστώθηκε ότι βρίσκεται πάνω σε δεξαμενή του 1938 ή προγενέστερη! Στην Α΄βάθμια αντίστοιχα και χειρότερα είναι τα πράγματα. Και ο κατάλογος δεν κλείνει.

Η κυβέρνηση και η τοπική διοίκηση επιλέγουν τη γραμμή «επιστροφή στην πρότερη κατάσταση», δηλαδή μικροεπιδιορθώσεις (βαψίματα, σοβαντίσματα, μικροεπιδιορθώσεις στο εσωτερικό οδικό δίκτυο κλπ) που σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αντισεισμική θωράκισης των σχολείων και την ασφάλεια των μεταφορών. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος οι μαθητές να ξαναβρεθούν σε σχολεία – «σφαγεία». Γίνεται συστηματική προσπάθεια, με πρόσχημα τη «φιλανθρωπία» να διεισδύσουν περαιτέρω οι μονοπωλιακοί όμιλοι στα σχολεία. Απορρίπτουμε τη λογική του δήθεν ρεαλισμού και τα διλλήματα π.χ. ασφάλεια από τη μια ή μεταφορές και μάθημα από την άλλη. Καμία συναίνεση στη λογική ότι οι δαπάνες για τα σχολεία πρέπει να περιοριστούν, υπέρ των προτεραιοτήτων της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Το πιο επικίνδυνο είναι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για αποχαρακτηρισμό του Νομού ως σεισμόπληκτου, προκειμένου μην παρθεί κανένα μέτρο για αντισεισμική – αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Ιονίων Νήσων ηγείται της προσπάθειας αυτής στα σχολεία του Νομού, με κοινωνικό αυτοματισμό στη λογική του «εξορθολογισμού» και του χτυπήματος των «προνομίων» των σεισμοπλήκτων. Έτσι έγιναν περικοπές τμημάτων σε Γυμνάσια και ΓΕΛ και επιχειρήθηκε η κατάργηση του τομέα υγείας στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου. Απαράδεκτη ήταν και η απόπειρα περικοπής των μετεγγραφών για τους φοιτητές που εισήχθησαν με ποσόστωση. Η επίπλαστη κανονικότητα που προσπαθούν να διαμορφώσουν καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Ούτε καν όλες οι μελέτες των σχολείων για τις επιδιορθώσεις (που κινούνται στην απαράδεκτη γραμμή: επαναφορά στην πρότερη κατάσταση) δεν έχουν ολοκληρωθεί. Και για όσες έχουν γίνει και υπάρχει ιδιωτική χρηματοδότηση δεν προχωρά η υλοποίηση διότι υπάρχουν πολεοδομικές εκκρεμότητες!!! Οι κρατικοί κωδικοί για αυτές τις δράσεις είναι χωρίς χρήματα, αφού αυτά διατέθηκαν για την εξυπηρέτηση του χρέους και των δανειστών. Επιπλέον, οι σωρευμένες απώλειες σε ώρες διδασκαλίας οξύνθηκαν φέτος. Τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είχαν προηγούμενο, ενώ καρκινοβατεί η ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία, την ώρα που υπάρχουν μαθητές που μορφώνονται σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Οι διεκδικήσεις για μέτρα υπέρ των σεισμόπληκτων μαθητών και των υποδομών των σχολείων παραμένουν επίκαιρες.

Διεκδικούμε:

1.Κανένας σεισμόπληκτος μαθητής χωρίς στέγη, ρεύμα, πόσιμο νερό, σίτιση. Να δοθούν επιπλέον οικίσκοι στα σχολεία για αναγνωστήρια των σεισμόπληκτων μαθητών.

2.Όχι στις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολείων.

3.Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν ολοκληρωμένα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία.

4.Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΥΑ για τις μεταφορές. Εξασφάλιση ασφαλούς δωρεάν μεταφοράς για όλα τα παιδιά. Αποκατάσταση όλου του εσωτερικού δικτύου που αφορά τις σχολικές μεταφορές και αντιμετώπιση των κινδύνων από βραχοπτώσεις. Να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια στις σχολικές μεταφορές, με τεχνικά έργα στα επικίνδυνα σημεία.

5.Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο εποπτικοί, από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Να ελεγχθεί και να δημοσιοποιηθεί για ποιο λόγο η πλειονότητα των σχολικών συγκροτημάτων στο Νομό δεν έχει ποτέ παραληφθεί. Ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης). Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985, δηλαδή σύμφωνα με παλιότερους αντισεισμικούς κανονισμούς. Για όσα τέτοια κτήρια δεν προκύψει η επάρκεια να αντικατασταθούν άμεσα με σύγχρονα αντισεισμικά κτηριακά συγκροτήματα. Στην πιο σεισμογενή περιοχή της χώρας η πολιτεία οφείλει ΟΛΑ τα σχολεία του νομού να είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τελευταίους αντισεισμικούς κανονισμούς (2003), που πρέπει να επικαιροποιηθούν, βάσει των δεδομένων του τελευταίου σεισμού (όχι πολυώροφα, επάρκεια σε προαύλια, αντοχή σε μεγαλύτερες επιταχύνσεις κλπ).

6.Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.

7.Άμεση ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σύγχρονων και ασφαλών σχολικών συγκροτημάτων (κατ’ αρχήν των πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων που έχουν αποφασιστεί εδώ και δεκαετίες), με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους. Να δρομολογηθούν άμεσα στο Ληξούρι νέο Λύκειο, νέο μηχανουργείο για το ΕΠΑΛ, νέα πτέρυγα για το Γυμνάσιο και να ξεκινήσουν οι εργασίες στο Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης. Να ολοκληρωθεί το συγκρότημα στο Φαραώ με όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λειτουργία του (πχ κλειστό γυμναστήριο, υιοθέτηση παρατηρήσεων ΤΕΕ για την ασφάλεια, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κοκ). Να μην ιδιωτικοποιηθούν τα Ράγια στον Πόρο και εκεί να γίνει το νέο σχολικό συγκρότημα της περιοχής.

8.Να μην επιστρέψουν τα σχολεία σε ακατάλληλα και πεπαλαιωμένα κτίρια (πχ παλιό συγκρότημα 2ου – 3ου Γυμνασίου).

9.Να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών στα Μεσοβούνια.

10.Να επαναλειτουργήσει η μαθητική εστία στην Ιθάκη.

11.Να υπάρχει απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών σε αθλητισμό – πολιτισμό, με διαμόρφωση κατάλληλων ασφαλών υποδομών σε όλη την Κεφαλονιά.

12.Ολοκληρωμένη αντισεισμική θωράκιση και προστασία.

13.Να μην ιδιωτικοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ τα υπαλληλικά στο Αργοστόλι και εκεί να γίνει εστία για νέους εκπαιδευτικούς, άλλους δημόσιους υπάλληλους και εργατικές κατοικίες.

14.Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.

15.Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και παροχή δελτίων υγείας με πλήρεις εξετάσεις για όλα τα παιδιά.

16.Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του κράτους και της τοπικής διοίκησης

17.Το πολύ δεκαπέντε (15) νήπια - προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α΄ και Β΄ τάξης, 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Λειτουργία των κατευθύνσεων και των τμημάτων επιλογών, δύο καθηγητές στα εργαστήρια, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών.

Τέλος θεωρούμε ότι το μέτρο της ποσόστωσης του 0,5% για την εισαγωγή στις σχολές ΑΕΙ – ΤΕΙ των σεισμόπληκτων της ΔΔΕ Κεφαλονιάς πρέπει να ισχύσει και για τη φετινή Γ΄ Λυκείου του Νομού.

Αργοστόλι 01/02/2016

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙ
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
Η Συρία στο στόχαστρο ιμπεριαλιστών, σιωνιστών και τζιχαντιστών που την καταστρέφουν και την διαμελίζουν
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
χοιτ
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή
Αυτό το πιάτο είναι ιδανικό για ιδιαίτερες περιστάσεις, είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι είτε για έναν ρομαντικό δείπνο, και σίγουρα θα...
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή