Είναι αναγκαία η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει να ενταχθεί στο σχεδιασμό των κατά προτεραιότητα προσλήψεων για το 2016 ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών, αναλόγως της πορείας των δημοσιονομικών μεγεθών. Για την έγκαιρη και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβριο απαιτείται η πρόσληψη περίπου 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, αν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε την αδιέξοδη τακτική των κατά χιλιάδες προσλήψεων αναπληρωτών με χρήματα του ΕΣΠΑ. Το Υπουργείο σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, επεξεργάζεται σύστημα προσλήψεων υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ.
Οι μόνιμες προσλήψεις είναι αναγκαίες για να ενισχυθεί το εκπαιδευτικό κλίμα, που βασίζεται στη μονιμότερη σχέση ανάμεσα στο δάσκαλο και το μαθητή, που στην περίπτωση των σχολείων ειδικής αγωγής προσλαμβάνει χαρακτηριστικά γονεϊκής αγάπης.
Μ. ΚΑΛΙΓΕΡΗ («ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»): Εγώ ήθελα να ρωτήσω, μετά από τις προσλήψεις στις οποίες αναφερθήκατε τι κενά παραμένουν; Δηλαδή σε τι ποσοστό έχουν καλυφθεί οι ανάγκες και τι θα γίνει από δω και πέρα; Κι ένα δεύτερο είναι αν θα μπορούσατε να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος στην αναφορά σας ότι "η κρίση δε μας δίνει την πολυτέλεια να αναβάλουμε αποφάσεις που θα έπρεπε να έχουν ήδη ληφθεί".
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: σε σχέση με το ζήτημα που αναφέρατε των κενών, η κατάσταση είναι καλύτερη από πέρσι, τα κενά είναι υπό έλεγχο, βεβαίως θα θέλαμε να μην υπάρχει ούτε ένα αλλά όπως ανέφερα στον αριθμό των κενών όπως παραδέχονται και οι φορείς οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει ένας αριθμός που είναι πλασματικών κενών και πραγματικά και πλασματικά.
Εμείς δώσαμε βάρος έμφαση προτεραιότητα στην ειδική αγωγή, αναφέρθηκα νωρίτερα, αλλά και στο σύνολο, όταν έχουμε μια τόσο σημαντική αύξηση στις προσλήψεις των αναπληρωτών δείχνει ότι κάναμε ότι ήταν δυνατόν.
Μακάρι να μπορούσαμε και κάτι καλύτερο, καμία αντίρρηση, αλλά όπως είδατε δεν επικαλεστήκαμε τη δύσκολη οικονομική κατάσταση για να μην προχωρήσουμε μεταφέροντας πιστώσεις και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αξιοποιώντας ένα μεγάλο μέρος του ΕΣΠΑ, αλλά και από τον τακτικό προϋπολογισμό, για να υπάρξει αντιμετώπιση του προβλήματος των κενών.
Αν κάπου υπάρχουν είναι εστιασμένα, είναι προσδιορισμένα τοπικά προβλήματα, δεν είναι σε μία ευρεία έκταση και όπου αναφέρονται προσπαθούμε να τα λύσουμε με τον τρόπο που γνωρίζει η Υπηρεσία.
Τώρα, η φράση ότι «έχουμε αργήσει να λάβουμε αποφάσεις» είναι μια φράση που δεν υιοθετώ την πατρότητά της. Την ακούμε καθημερινά γύρω μας, αν θέλετε το ότι φτάσαμε στο σημερινό κατάντημα της κρίσης είναι αποτέλεσμα ότι δε θελήσαμε να λάβουμε εγκαίρως αποφάσεις που να αντιστρέψουν την αρνητική πορεία των πραγμάτων και να αποτρέψουν τη βίαιη παρέμβαση των πιστωτών στη χώρα μας.
Αφεθήκαμε και πιστεύω ότι δεν έχουμε δικαίωμα ως μια Κυβέρνηση προοδευτική αριστερή δημοκρατική να δώσουμε και νέα παράταση στα προβλήματα διότι οι πρώτοι που πληρώνουν, το έχουμε καταλάβει πια όλοι, οι πρώτοι που πληρώνουν την παράταση των προβλημάτων είναι ο λαϊκός κόσμος, αυτοί που δεν έχουν.
Και είναι και το κοινό καλό στο οποίο αναφέρθηκα το σχολειό, η μόρφωση, αυτό για το οποίο υπάρχουμε ως Υπουργείο Παιδείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη