Thumbnail
9ο ΕΠΑΛ Πατρών

 ΠΡΟΣ:Τους συλλόγους διδασκόντων των ΕΠΑΛ Ν.ΑΧΑΪΑΣ

ΚΟΙΝ:Περιφερειακή Δ/νση Α' και Β' Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος

            Διεύθυνση Β´ θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας

            Υπουργείο Παιδείας-Δια Βίου Εκπαίδευσης -Θρησκευμάτων,Δ/νση Επαγγελματικής        Εκπαίδευσης.

Τα ΕΠΑ.Λ του Ν.Αχαΐας

Α' και Β'ΕΛΜΕ Αχαΐας.

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Σας ενημερώνουμε για την συνάντηση της 18/11/2015 του ΔΣ της Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ και αντιπροσώπων των σχολείων με τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης,σχετικά με το κλέισιμο ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ της περιοχής μας και την διάθεση εκπαιδευτικών της ΤΕΕ στα δημόσια ΙΕΚ.

Το σωματείο ,μέσω του προέδρου του,έθεσε πάλι το αίτημα του κλάδου για την επαναλειτουργία των κομμένων ολιγομελών τμημάτων και ακύρωση των προηγούμενων αποφασεών του ,ειδικά του τμήματος Β' Οδοντοτεχνικής του 9ου ΕΠΑΛ και του Γ' Οχημάτων του 5ου ΕΠΑΛ ,για το οποίο μάλιστα   ο ΠΔΕ πήρε την απόφαση την προηγούμενη μέρα ,χωρίς καμία διαβούλευση!Τέθηκαν από τους συναδέλφους ,οι ειδικοί ,κοινωνικοί  και λειτουργικοί λόγοι που επιτάσσουν την άρση της απόφασης του ΠΔΕ για τα τμήματα αυτά (μοναδικό τμήμα οδοντοτεχνικής  σε εσπερινή βάρδια στην περιφέρεια,αδυναμία παρακολούθησης των μαθητών σε άλλη βάρδια  ή σε άλλο σχολείο για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους) .Το δεύτερο αίτημα που τέθηκε ,ήταν να μην διατεθεί κανείς εκπαιδευτικός της Β'/θμιας στα ΔΙΕΚ ,χωρίς αίτησή του.Υπενθυμίσαμε δε στον ΠΔΕ,την δέσμευσή του,για ανοχή στην ανάπτυξη των τμημάτων που επανασυστήθηκαν για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Επίσης ,ζητήθηκε οι πλεονάζοντες καθηγητές να παραμείνουν στο σχολείο τους προσφέροντας πολύτιμο διοικητικό έργο  ή σε άλλες δομές της Β'θμιας (ΚΔΑΥ,βιβλιοθήκες ,Ε.Κ),προκειμένου να μην αποκοπούν από τον φυσικό εργασιακό τους χώρο.

Ο ΠΔΕ,ακολουθώντας την τακτική των προηγούμενων διοικήσεων ,ακολούθησε την πολιτική του μικρότερου κακού,υποστηρίζοντας ότι κάτω από τις μεγάλες πιέσεις του υπουργείου,έκοψε λίγα τμήματα σχετικά ( 4 αντί για 11),αφήνοντας έμμεσα να υπονοηθεί ,ότι παρά την αποφασή του αυτή ,το υπουργείο μπορεί να αποφασίσει και το κλείσιμο και άλλων ολιγομελών τμημάτων ,ειδικά στα εσπερινά ΕΠΑΛ. Ζήτησε ,μάλιστα και από την ΕΛΜΕ ,να συνεργαστεί μαζί του ,καταθέτοντας προτάσεις  για το ποιοί τομείς και ειδικότητες θα υπάρχουν στα ΕΠΑΛ της περιοχής ευθύνης της. Παρά την παρατήρηση των συναδέλφων του τμήματος Οδοντοτεχνικής .ότι πήγαν αργά στο σχολείο ,δεν υπήρχε χρόνος για ενημέρωση των μαθητών και της κοινωνίας για την επαναλειτουργία του τμήματος  χωρίς καμία βοήθεια από ΔΔΕ και ΠΔΕ,η απάντηση του ΠΔΕ ήταν ότι θα πρέπει να βρούν μαθητές πάση θυσία αν θέλουν να λειτουργήσει το τμήμα από το επόμενο σχολικό έτος. Στις διαμαρτυρίες των συναδέλφων για το κόψιμο τμημάτων ,χωρίς να ληφθούν υπόψην οι κοινωνικές ανάγκες των μαθητών,η απάντηση του ΠΔΕ ήταν γιατί δεν έχουμε μαθητές,ότι γενικά στα εσπερινά  ΕΠΑΛ το  50% των τμημάτων είναι ολιγομελή και  υπονόησε ουσιαστικά ότι είναι ευθύνη των σχολείων η υπολειτουργία τους,χωρίς να λαμβάνει υπόψην τα πραγματικά αίτια που είναι η ανεργία και η φτωχοποίηση των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων.

Για το θέμα των υποχρεωτικών διαθέσεων στα ΔΙΕΚ ο ΠΔΕ απάντησε ότι έχει στείλει ήδη τα ονόματα των πλεονάζοντων εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ στο υπουργείο ,όπου με υπουργική απόφαση ,με την λογική του << αποφασίζομεν και διατάζομεν>>,θα τοποθετηθούν στα ΙΕΚ,παρακάμπτοντας τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Από αυτή  την συνάντηση,διαπιστώθηκαν τα εξής: Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στην ΤΕΕ , έχει κατεύθυνση στην διάλυση της ΤΕΕ με την σημερινή της μορφή και  ΟΧΙ την  αναμόρφωσή της  και της ανάπτυξής της με βάση τις κοινωνικές ανάγκες  ,τις δεξιότητες ταλέντα των μαθητών και την παραγωγική-κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας .Αυτό το υλοποιεί μέσω κλεισίματος τμημάτων ,ολιγομελών αρχικά και μετά τομέων με βάση οικονομικά κριτήρια,με την παράδοση εργαστηρίων -δομών στα ΔΙΕΚ και με τη υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών σε δομές μη τυπικής εκπαίδευσης. Ο τελικός στόχος είναι  η μεταφορά της ΤΕΕ  σε μετάλυκειακό επίπεδο κατάρτισης (ΙΕΚ-ΚΕΚ)  η διάλυση των υπαρχουσών εργασιακών σχέσεων  των εκπαιδευτικών σε αυτή και εγκαθίδρυση ελαστικών σχέσεων εργασίας και η καθιέρωση μαθητείας τύπου << γαλέρας >> .Εφαρμόζεται η νέα ,έμμεση και άμεση  κινητικότητα των συναδέλφων σε άλλες δομές ,αρχικά σε δομές του υπουργείου και έπειτα και αλλού στο δημόσιο.

Oι καθηγητές του 9ου ΕΠΑΛ καταγγέλλουμε και θα βρεθούμε δυναμικά απέναντι σε αυτή την πολιτική του υπουργείου και της κυβέρνησης για την ΤΕΕ και την παιδεία γενικότερα. Αρνούμαστε να αντιμετωπιζόμαστε ,εμείς και οι μαθητές μας ,σαν απρόσωποι  αριθμοί. Είναι καθήκον μας ,ως παιδαγωγοί και πολίτες ,να δώσουμε μάχη για να αποτρέψουμε το κλείσιμο της ΤΕΕ και να αγωνιστούμε για την δημιουργία μίας τεχνικής εκπαίδευσης και ενός σχολείου προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και των αναγκών του.Για ένα σχολείο ,όπου κανείς εργαζόμενος δεν θα κινδυνεύει εργασιακά (με υποχρεωτικές μετακινήσεις ή ευέλικτες -ελαστικές μορφές εργασίας,όπου θα προάγονται τα ταλέντα και οι δεξιότητες των παιδιών ,όπου θα υπάρχει περιβάλλον δημιουργικό και αλληλόϋποστηρικτικό μεταξύ των διδασκόντων,μακριά από συντεχνιασμούς ειδικοτήτων και σχολείων.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΌΝΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΛ στις περιοχές Α’

και Β ́ ΕΛΜΕ ΑΧΑΊΑΣ:

α)Να υιοθετήσουν το ψήφισμα -κάλεσμα του 9ου ΕΠΑΛ και την καταγγελία της Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ.

β)Να αποφασισθεί συντονισμός ,μέσω επιτροπών αγώνα από ́κάθε σχολείο ,όλων των ΕΠΑΛ του νομού ,σε παράλληλη συνεργασία με τις 2 ΕΛΜΕ,ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΑΜΕΣΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ,με αντίστοιχη ενημέρωση των γονέων,των μαθητών και της κοινωνίας ,των οποίων την βοήθεια ζητάμε ,με τα εξής αιτήματα:

1.Να επανέλθουν ΌΛΑ τα ολιγόμελή τμήματα στα ΕΠΑΛ της περιοχής.

2.Καμία διάθεση στα ΔΙΕΚ εκπαιδευτικών της Β/θμιας ,υποχρεωτικά,χωρίς αιτησή τους. Κατάργηση της εγκυκλίου του υπουργείου.

3.Περίοδος ανοχής 3 ετών στα τμήματα που επανασυστήθηκαν για λειτουργία με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών (2 μαθητές).

4.Πλήρης αποσύνδεση των ΔΙΕΚ από την Β/θμια εκπαίδευση -Έλεγχος στην λειτουργία και στην παραχώρηση των εργαστηρίων των ΕΚ για τις ανάγκες των ΔΙΕΚ από των σύλλογο διδασκόντων του ΕΚ και των όμορων ΕΠΑΛ. Δημιουργία και αναβάθμιση εργαστηρίων με βάση τις ανάγκες των ΕΠΑΛ,όχι με βάση τα τμήματα των ΔΙΕΚ.

5.Όλοι οι τομείς και τμήματα ειδικοτήτων και στις 2 πλευρές της πόλης των Πατρών και ειδικότητες στα περιφερειακά ΕΠΑΛ με βάση τις κοινωνικές ανάγκες.

6.Ανασυγκρότηση της ΤΕΕ με βάση τις κοινωνικές ανάγκες ,την θέληση των μαθητών και όχι τις ανάγκες της αγοράς και των εκάστοτε οικονομικών συμφερόντων.

Θα ακολουθήσει εντός των επόμενων ημερών ενημέρωση στα ΕΠΑΛ,προκειμένου να οργανωθεί ο αγώνας μας σε συνεργασία με τα σωματεία ,τους γονείς, τους μαθητές και την κοινωνία.

Παρακαλούμε για την προώθηση του καλεσματός μας  και την στηριξή του από την Α’ και Β' ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ.

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 9ου ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
Μετά το “μαχαίρι” που επέβαλλαν σε δύο δημοτικά σχολεία στη λειτουργία του ολοήμερου οι τρεις παράγοντες της εκπαίδευσης αποχώρησαν από την πίσω...
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
πινακας
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
Επισημαίνουμε ότι εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα Ιδιωτικά...
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
mathitis_6.jpg
Στο κυνήγι των γνώσεων
Εκμάθηση περισσότερων των δύο ξένων γλωσσών, πτυχίο, μεταπτυχιακό (κάποιες φορές και παραπάνω του ενός) ,ψηφιακές δεξιότητες και η λίστα ολοένα και...
Στο κυνήγι των γνώσεων
synodos
Πρυτάνεις προς Πιερρακάκη: «Λίφτινγκ» στα παλιά κτίρια των ΑΕΙ, χρηματοδότηση, «κοινωνική ευαισθησία» στις διαγραφές φοιτητών
Σύνοδος Πρυτάνεων: Ερχεται και νέο «ξήλωμα» του νόμου Κεραμέως για τη λειτουργία των πανεπιστημίων
Πρυτάνεις προς Πιερρακάκη: «Λίφτινγκ» στα παλιά κτίρια των ΑΕΙ, χρηματοδότηση, «κοινωνική ευαισθησία» στις διαγραφές φοιτητών