Thumbnail
ΟΙΕΛΕ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ Φ.Π.Α. 23% ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση της είδησης σχετικά με την απαίτηση των δανειστών για επιβολή συντελεστή Φ.Π.Α. 23% στα ιδιωτικά σχολεία, τυχόν εφαρμογή της οποίας θα επιφέρει δραματικές επιπτώσεις σε χιλιάδες γονείς, μαθητές και εργαζόμενους, η Ομοσπονδία απέστειλε την ακόλουθη επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο, τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Μπαλτά. Λόγω της εξαιρετικής σοβαρότητας του ζητήματος, το Προεδρείο της ΟΙΕΛΕ θα συνεδριάσει εκτάκτως αύριο για να εξετάσει αναλυτικά το ζήτημα και τις επόμενες ενέργειες της Ομοσπονδίας.

Η επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τους Υπουργούς:

Κύριε Υπουργέ,

Πληροφορηθήκαμε μέσω δημοσιευμάτων για την απαίτηση των εκπροσώπων των δανειστών να υπαχθούν τα ιδιωτικά σχολεία στο συντελεστή 23% του Φ.Π.Α. Ως εκπρόσωποι ιδιωτικών εκπαιδευτικών είμαστε υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουμε για τις βαρύτατες συνέπειες που θα έχει η αποδοχή αυτού του μέτρου εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, αλλά και για τη βαθιά ταξική διάστασή του.

Αίτημα της ελληνικής κοινωνίας είναι η αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης ως παρόχου δημόσιου αγαθού υψηλής ποιότητας σε όλους. Ωστόσο, η ελληνική δημόσια εκπαίδευση – ιδιαίτερα μετά την καταστροφική πολιτική της τελευταίας πενταετίας – δεν παρέχει πλήρεις και ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της προσχολικής και πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης, όπου το κράτος αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών, με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να αναγκάζονται να φοιτήσουν στην ιδιωτική εκπαίδευση ελλείψει δημόσιων προσχολικών μονάδων και νηπιαγωγείων. Το ίδιο συμβαίνει και με τους εργαζόμενους που υποχρεώνονται να εγγράψουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, επειδή πολλά δημόσια σχολεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο βεβαρημένο ωράριο της εργασίας τους.

Οι συγκεκριμένες κατηγορίες γονέων δεν ανήκουν στη μεγαλοαστική τάξη, είναι κυρίως μικρομεσαίοι που  απευθύνονται σε μικρά ιδιωτικά σχολεία της γειτονιάς και ιδίως στα ποιοτικά, μη κερδοσκοπικά σχολεία, τα οποία από επιλογή διατηρούν τα δίδακτρά τους χαμηλά για να εξυπηρετήσουν κοινωνικές ανάγκες. Η επιβολή του εν λόγω μέτρου θα έχει ως συνέπεια είτε την αύξηση των διδάκτρων – με αποτέλεσμα πολλά μικρά σχολεία να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο του κλεισίματος και εκατοντάδες συνάδελφοί μας να βρεθούν άνεργοι – είτε τη μετακύλιση του κόστους στις απολαβές των εργαζόμενων, όπως συνέβη με την αύξηση του συντελεστή Φ.Π.Α. σε φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε κέντρα ξένων γλωσσών. Ταυτόχρονα θα οδηγήσει σε απόγνωση χιλιάδες γονείς που τα παιδιά τους θα βρεθούν ξαφνικά και βίαια εκτός του οικείου εκπαιδευτικού περιβάλλοντός τους με στέρηση πολύτιμων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, ενώ θα ανατραπεί πλήρως ο οικογενειακός τους προγραμματισμός λίγες μόλις ημέρες πριν από τη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Θεωρούμε ότι το κράτος μπορεί να διασφαλίσει ισοδύναμα έσοδα, εάν οι υπηρεσίες του φροντίσουν επιτέλους να καταπολεμηθούν οξύτατα φαινόμενα φοροαποφυγής και αδήλωτης εργασίας που παρατηρούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση και στο χώρο της απασχόλησης γενικά, αντί να επιβάλλει ένα οριζόντιο μέτρο που πλήττει με τον ίδιο τρόπο ανόμοιες εκπαιδευτικές μονάδες. Τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της ελίτ, για ευνόητους λόγους, δεν θα αισθανθούν τις επιπτώσεις του μέτρου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ιδιωτική εκπαίδευση ως κοινωνικό αγαθό για πολίτες που προσφεύγουν σ’ αυτήν λόγω των αδυναμιών και ελλείψεων της δημόσιας θα εξαλειφθεί και θα παραμείνει η ιδιωτική εκπαίδευση ως προνόμιο για μερικές εκατοντάδες οικογενειών της άρχουσας τάξης. Μια τέτοια εξέλιξη θα οξύνει ακόμη περισσότερο τις ήδη διευρυμένες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες.

Ζητούμε από την ελληνική πλευρά αντί της εφαρμογής ενός μέτρου που θα προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα σε χιλιάδες μαθητές, γονείς και εργαζόμενους, να αντιπροτείνει ισοδύναμα μέτρα καταπολέμησης της διαφθοράς στην ιδιωτική εκπαίδευση και στην ιδιωτική οικονομία ευρύτερα που θα έχουν με βεβαιότητα αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                                              ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
(Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.)
Αρθ. Ιδρ. Απόφασης Πρωτοδ. Αθηνών 20376/58
Χαλκοκονδύλη 13, 104-32, Αθήνα
Τηλ: 5238148, 5230819
Fax: 5230819
[email protected],
[email protected]
www.oiele.gr

Αθήνα, 9/8/2015
Αριθμ. Πρωτ: 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δάσκαλοι
Θέσεις καθηγητών Φυσικής και Χημείας σε μεγάλο εξ αποστάσεως επιστημονικό project!
Μεγάλος εκπαιδευτικός φορέας έχει αναλάβει την υλοποίηση επιστημονικού - εκπαιδευτικού έργου που αφορά δημιουργία εκπαιδευτικού ψηφιακού περιεχομένου...
Θέσεις καθηγητών Φυσικής και Χημείας σε μεγάλο εξ αποστάσεως επιστημονικό project!
Ευάγγελος Τουρνάς
Βαγγέλης Τουρνάς: Παραιτήθηκε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας
«Ευχαριστώ τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την τιμή που μου έκανε και την εμπιστοσύνη» - Το παρασκήνιο της παραίτησης του Βαγγέλη Τουρνά
Βαγγέλης Τουρνάς: Παραιτήθηκε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας
ypaith2
Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2025-26: Αυτή είναι η Κεντρική Επιτροπή - Ονόματα
Υπουργείο Παιδείας: Η Σοφία Ζαχαράκη όρισε την Κεντρική Επιτροπή στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων
Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων 2025-26: Αυτή είναι η Κεντρική Επιτροπή - Ονόματα