Thumbnail
Ενωση Οικονομολόγων εκπαιδευτικών:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

Η πρόταση της Κυβέρνησης για το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή διαφοροποιείται σε σημαντικό βαθμό από το νόμο 4186/2013 της προηγούμενης Κυβέρνησης και περιέχει πολλά θετικά σημεία.

Με το νόμο 4186 δομείται ένα Λύκειο με εξετασιοκεντρικό προσανατολισμό, ένα Λύκειο που περιορίζει την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών με τη δημιουργία της τράπεζας θεμάτων, ένα Λύκειο που ταυτίζει και ενοποιεί επιστημονικά αντικείμενα ακόμη και στην Γ΄ τάξη του Λυκείου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Πολιτική επιστήμη και η Κοινωνιολογία που ενοποιούνται στο μάθημα προσανατολισμού «Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών». Η ενοποίηση- ταύτιση διαφορετικών επιστημονικών αντικειμένων συρρικνώνει τις αντίστοιχες επιστήμες με αποτέλεσμα ο μαθητής να μην μπορεί να κατανοήσει την διαφορετικότητά τους μέσα από τις αρχές, τους σκοπούς, το αντικείμενο και τη μέθοδο, δημιουργώντας αρνητικά αποτελέσματα σε μορφωτικό, διδακτικό, μαθησιακό και γνωστικό επίπεδο.

   Με το σύστημα εισαγωγής του νόμου 4186 οι μαθητές της Γ΄ Τάξης είχαν δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, παρότι μπορεί να είχαν επιτύχει υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις.

Στην Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών υπάρχει διαίρεση των μαθητών σε δύο υποομάδες η μία από τις οποίες οδηγεί στις Οικονομικές, Πολιτικές και Κοινωνικές σχολές με επιλογή των μαθημάτων «Αρχές Οικονομικής Επιστήμης» και «Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών», ενώ η άλλη οδηγεί στις Παιδαγωγικές Σχολές με επιλογή των μαθημάτων «Αρχές Φυσικών Επιστημών» και «Ιστορίας». Αυτή η διαίρεση δημιουργούσε πολλά προβλήματα στην λειτουργία του Ωρολογίου Προγράμματος.

Τέλος, στο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ τάξης υπήρχε μεγάλη αύξηση ωρών σε μαθήματα ειδίκευσης-προσανατολισμού(20 ώρες) που δεν εξυπηρετεί τη γνώση και τη μόρφωση, αλλά τη φροντιστηριακή εκπαίδευση.

 

Με το σύνολο των ρυθμίσεων της σημερινής Κυβέρνησης είναι θετικό ότι  επαναπροσδιορίζεται ο ρόλος του Λυκείου και δίνεται έμφαση στην μόρφωση και στη γνώση. Ακόμη και στην Γ΄ τάξη δημιουργείται ευρύτερη μορφωτική υποδομή στους υποψηφίους, ασχέτως προσανατολισμού που θα ακολουθήσουν, αφού υπάρχουν μαθήματα στον προσανατολισμό σπουδών που διδάσκονται αλλά δεν εξετάζονται πανελλήνια.

Το νέο σύστημα εισαγωγής είναι απλό, λειτουργικό, κατανοητό και διευρύνει σημαντικά τις επιλογές των υποψηφίων, αφού δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές ενός(4 μαθήματα) ή δύο(4+1 μαθήματα) επιστημονικών πεδίων.

Βελτιώνει σημαντικά τη διαίρεση των ομάδων προσανατολισμού με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο αριθμός των σχολών που έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι υποψήφιοι ακόμα και αν επιλέξουν ένα επιστημονικό πεδίο.

Για πρώτη φορά δημιουργείται ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών Σπουδών γεγονός που αναβαθμίζει την Οικονομική Επιστήμη.

Επίσης υπάρχει διακριτότητα των επιστημών, αφού ορίζεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής ως διδασκόμενο μάθημα η «Κοινωνιολογία» και όχι το μάθημα «Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών» όπως ίσχυε στο νόμο 4186. Η διακριτότητα των επιστημών θα πρέπει να κατοχυρωθεί στην Α΄ και Β΄ τάξη με την αντικατάσταση του μαθήματος της «Πολιτικής Παιδείας» με τα μαθήματα «Αρχές Οικονομίας» και «Δικαίου και Πολιτικής» αντίστοιχα.

Ένα ακόμη θετικό είναι η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων Γενικής παιδείας κατά 1 ώρα, η μείωση των ωρών ειδίκευσης-προσανατολισμού από 20 σε 15 ώρες και επιπλέον έχει παιδαγωγική αξία η μείωση των ωρών διδασκαλίας από 34 σε 32 ώρες στην Γ΄ τάξη.

Εν κατακλείδι είναι θετικό ότι διδάσκεται ως μάθημα επιλογής το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης, το οποίο πρέπει να αλλάξει περιεχόμενο προς την κατεύθυνση της διδασκαλίας του τρόπου διοίκησης, ρύθμισης, διαχείρισης, οργάνωσης της παραγωγής και όχι η σύνδεσή του με την επιχειρηματικότητα και το κέρδος.

Είμαστε στη διάθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και επιθυμούμε να συμμετάσχουμε ενεργά στον διάλογο που ήδη έχει ξεκινήσει με στόχο τον αναπροσανατολισμό του Λυκείου σε ένα σχολείο της μόρφωσης και της γνώσης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΕΝΤΕΣ

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 200 ευρώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς