Οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε. Α΄ Αθηνών, Αθηνά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Αριστοτέλης, «Δ. Γληνός», Καλλιθέας – Μοσχάτου, Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας, Κ. Σωτηρίου, Παρθενώνας, Πειραιά «η Πρόοδος», Περικλής, Νέας Σμύρνης, Σαλαμίνας, Χαϊδαρίου, η Ε΄ ΕΛΜΕ και η ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, πραγματοποίησαν την Τρίτη 17 Μαρτίου, παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΟΠΑΙΘ και συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα του ΥΠΟΠΑΙΘ κ. Πιλάλη και τον σύμβουλο του Αναπληρωτή Υπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας, κ. Σκλάβο, οι οποίοι σε σχετική ερώτηση των συλλόγων δήλωσαν από την αρχή ότι είναι εξουσιοδοτημένοι από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τις απαντήσεις που θα δώσουν.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία παραβρέθηκαν και δυο μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ, οι εκπρόσωποι των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, έθεσαν αναλυτικά τα αιτήματα τους για τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων των περιοχών τους (κενά στα σχολεία, χρηματοδότηση των σχολείων, άμεσα μέτρα αντιμετώπισης των φαινομένων φτωχοποίησης των μαθητών, πειθαρχικές διώξεις, ταυτόχρονη λειτουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων, κλπ.) και για τα καυτά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης (επαναπρόσληψη διαθέσιμων, αξιολόγηση, ακώλυτη βαθμολογική εξέλιξη και αποκατάσταση των μισθών, δημοκρατική λειτουργία σχολείων, ανάγκη για προώθηση και διεκδίκηση του ενιαίου 12χρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου και της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής κλπ.) η οποία έχει υποστεί τις καταστροφικές επιπτώσεις των μνημονιακών, αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Συγκεκριμένα :
Α) Για τα κενά, τους διορισμούς και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα
Οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ, έθεσαν το αίτημα της άμεσης κάλυψης των κενών στα σχολεία, με την πρόσληψη αναπληρωτών που θα έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα (προσλήψεις από τον ΓΚΠ) και θα πληρώνονται εγκαίρως. Κατέθεσαν συγκεκριμένα στοιχεία από όλες τις περιοχές του λεκανοπεδίου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (π.χ. Α΄ Αθήνας: 259 κενά, Β΄ Αθήνας 202, Γ’ Αθήνας 26, Ανατ. Αττική 91, Δ Αθήνας 15). Πολλά από τα κενά αφορούν τα ολοήμερα τμήματα που ακόμη δεν λειτουργούν, αφού για να καλυφθούν τα κενά σε τάξεις υπήρξε μαζική μετακίνηση των εκπαιδευτικών από τα τμήματα των ολοήμερων σε τάξεις, ενώ ένα άλλο μεγάλο μέρος των κενών αφορά τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη που δεν έχουν ικανοποιηθεί.
Κατέθεσαν επίσης το αίτημα για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες πλέον ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να μην εμφανιστούν και τη νέα χρονιά τα φαινόμενα υπολειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ανέφεραν ότι μόνο στην πρωτοβάθμια, τα τελευταία χρόνια, συνταξιοδοτήθηκαν 9000 εκπαιδευτικοί και προσελήφθησαν μόλις 278 με αποτέλεσμα να σημειώνονται φαινόμενα κατάρρευσης και απαίτησαν οι διορισμοί να καλύπτουν τουλάχιστον τη σχέση 1:1 με τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων πέντε χρόνων.
Οι εκπρόσωποι του υπουργείου από την πλευρά τους, δεν δεσμεύτηκαν για την άμεση κάλυψη των φετινών κενών θέτοντας ως όριο τη δημοσιονομική πολιτική. Ανέφεραν επίσης, ότι τη νέα χρονιά τα πράγματα θα είναι ακόμα δυσκολότερα μια και το ΕΣΠΑ μειώθηκε κατά 40% και η κυβέρνηση αναζητά τρόπους αναπλήρωσης αυτής της μείωσης.
Οι σύλλογοι δήλωσαν ότι πάγιο αίτημά τους είναι να καλυφτούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τα ΕΣΠΑ μέσω των οποίων προωθούνται διάφορες κατηγορίες αναπληρωτών. Η απάντηση ήταν αρνητική.
Για τους μόνιμους διορισμούς, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δήλωσαν ότι δε θα υπάρξει καμία αύξηση στον αριθμό των διορισμών στο δημόσιο από αυτούς που είχε καταγράψει στον προϋπολογισμό η προηγούμενη κυβέρνηση αφαιρώντας όμως τον αριθμό της επαναφοράς των διαθέσιμων και της επαναπρόσληψης των απολυμένων.
Οι σύλλογοι εξέφρασαν την αντίθεση τους σ’ αυτό. Θα έπρεπε να αναμορφωθεί δραστικά ο προϋπολογισμός στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών.
Ειδικά για την εκπαίδευση, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου, χωρίς να μιλήσουν με συγκεκριμένους αριθμούς, δήλωσαν ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε σημαντικό αριθμό διορισμών που θα κινείται στα επίπεδα των χιλιάδων και θα αφορά όλες τις ειδικότητες και την Ειδική Αγωγή, αναλογικά και σε συνάρτηση με τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στην επιμονή των σωματείων για συγκεκριμένες δεσμεύσεις στον αριθμό των διορισμών και στο χρονοδιάγραμμα των ανακοινώσεων, δεν δεσμεύτηκαν συγκεκριμένα στο πότε και στο πόσοι και δήλωσαν ότι θα γίνουν διαβουλεύσεις ανάμεσα στα υπουργεία για να γίνει η κατανομή του αριθμού.
Στα ζητήματα που τέθηκαν από τα σωματεία για τις απαράδεκτες εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών ΕΣΠΑ, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη θεσμοθετημένη εναρμόνιση του εργασιακού καθεστώτος των αναπληρωτών με εκείνο των μόνιμων.
Στο αίτημα των εκπαιδευτικών να γίνουν οι διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και το έτος λήψης πτυχίου, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι οι διορισμοί θα γίνουν με βάση την επιτυχία στον ΑΣΕΠ του 2008 και την προϋπηρεσία και ότι δεν θα πραγματοποιηθεί άλλος διαγωνισμός ΑΣΕΠ το επόμενο διάστημα. Ενημέρωσαν ότι στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει διαβούλευση με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ για το θέμα του τρόπου διορισμών στη βάση της ενιαίας λίστας διορισμών.
Δήλωσαν επίσης, ότι προσανατολίζονται στη μετατροπή της ποινής των αναπληρωτών σε περίπτωση άρνησης διορισμού σε ένα από δύο χρόνια που είναι σήμερα. Τα εκπαιδευτικά σωματεία ανέπτυξαν με επιμονή την ανάγκη να αφαιρεθεί εντελώς η ποινή ειδικά για τους αναπληρωτές οι οποίοι βιώνουν εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες πρόσληψης και εργασίας.
Η δήλωσή των εκπροσώπων του Υπουργείου ότι αδυνατούν να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά για τη φετινή χρονιά προκάλεσε την αντίθεση των συλλόγων.
Οι Σύλλογοι ΠΕ – ΕΛΜΕ καταδίκασαν τις τακτικές που ζήσαμε στο παρελθόν με τις εγκυκλίους που αφορούν τις υποχρεωτικές ή «εθελοντικές» μετακινήσεις εκπαιδευτικών, τις μετακινήσεις από το ολοήμερο.
Τόνισαν ιδιαίτερα το ατόπημα της αποστολής της πρόσφατης εγκυκλίου για την αναπλήρωση και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, απαίτησαν να καταργηθούν όλοι οι νόμοι και οι εγκύκλιοι (π.χ. υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) που καταπατούν εργασιακά δικαιώματα και ζήτησαν να ενημερωθούν για τις προθέσεις του Υπουργείου στο ζήτημα της αναπλήρωσης.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δεσμεύτηκαν ότι θα υπάρξει ανάκληση της πρόσφατης εγκυκλίου για το εργασιακό ωράριο μέσα στην επόμενη εβδομάδα αλλά παρ’ ότι καταδίκασαν όλες τις προηγούμενες αυταρχικές μεθόδους δεν απάντησαν στον τρόπο αναπλήρωσης για τα υπάρχοντα κενά που δεν θα καλυφθούν ενώ έθεταν το δημοσιονομικό κόστος ως κριτήριο για κάθε ζήτημα.
Τέλος, οι Σύλλογοι ανέφεραν ότι, πέρα από το πάγιο αίτημα για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, στις περιοχές δράσης τους και ιδιαίτερα στην Ανατολική και Δυτική Αττική, αλλά και σε περιοχές της Δ΄ Αθήνας όπως η Νέα Σμύρνη, παρουσιάζεται μεγάλος αριθμός τμημάτων όπου υλοποιείται η αντιεκπαιδευτική ρύθμιση του +10% επί του μέγιστου ορίου ανά τμήμα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δεκάδες τμήματα με 27 και 28 μαθητές. Στο αίτημα της άμεσης κατάργησης της σχετικής υπουργικής απόφασης Αρβανιτόπουλου, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι έχουν ζητήσει την πανελλαδική καταγραφή των πληθωρικών τμημάτων θέτοντας και εδώ το δημοσιονομικό όριο.
Β) Για την φτωχοποίηση των μαθητών
Οι Σύλλογοι ΠΕ – ΕΛΜΕ έθεσαν το ζήτημα της φτωχοποίησης των μαθητών (ως συνέπεια της καπιταλιστικής κρίσης και των πολιτικών λιτότητας, ανεργίας και εξαθλίωσης), με συγκεκριμένα στοιχεία από τις περιοχές δράσης τους. Ανέφεραν ότι, ιδιαίτερα στο Δήμο Αθηναίων, το φαινόμενο είναι πλέον μετρήσιμο σε ένα βαθμό, καθώς, την προηγούμενη σχολική χρονιά που λειτουργούσε ακόμη το πρόγραμμα σίτισης των μαθητών, 1400 μαθητές του Δήμου, μετά από σχετικά αιτήματα των Συλλόγων Διδασκόντων, σιτίζονταν από το Δημοτικό Βρεφοκομείο. Υπενθύμισαν ότι από τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες το εκπαιδευτικό κίνημα εισέπραξε μόνο κατανόηση. Τέλος, κατέθεσαν την διεκδίκηση για κρατικό πρόγραμμα σίτισης και ιατρικής περίθαλψης σε όλα τα σχολεία.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι αναμένεται νομοσχέδιο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης όπου θα προβλέπεται σημαντική στήριξη μεγάλου τμήματος μαθητών που έχουν οικονομική ανάγκη και παράλληλα μέριμνα για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, ενώ δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια σκέψη για την ιατρική περίθαλψη.
Γ. Επαναπρόσληψη διαθέσιμων - μετατάξεις
Οι Σύλλογοι ΠΕ – ΕΛΜΕ επανήλθαν στο ζήτημα της συνολικής επαναπρόσληψης των διαθέσιμων συναδέλφων της δευτεροβάθμιας, υπενθυμίζοντας ότι το αίτημα της άμεσης επαναφοράς απολυμένων και διαθέσιμων που ήταν στην αιχμή των εκπαιδευτικών αγώνων. Επιπλέον, ζήτησαν, να μην συνυπολογιστούν στα πλαίσια των 15.000 προσλήψεων συνολικά για το δημόσιο, να τους επιστραφούν αναδρομικά τα χρήματα που κρατήθηκαν από το μισθό τους (το σύνολο των μισθών στην περίπτωση όσων είχε διακοπεί εντελώς η μισθοδοσία), να προσμετρηθεί ως συντάξιμος ο χρόνος της διαθεσιμότητας και να επανιδρυθούν όλες οι ειδικότητες που καταργήθηκαν.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου, δεσμεύτηκαν για άμεση νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει την επαναπρόσληψη όλων των διαθέσιμων και απολυμένων με την επαναφορά ειδικοτήτων και την ένταξή τους στις προηγούμενες θέσεις τους ή σε άλλες αν το επιθυμούν, ωστόσο δεν απάντησαν για το συντάξιμο χρόνο που έχει απολεσθεί και ανέφεραν ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να νομοθετήσει για επιστροφή των παρακρατηθέντων ποσών από τους μισθούς τους. Τέλος, επισημάνθηκε από τους συλλόγους ότι πρέπει να δημιουργηθούν νέες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, από τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν και το Υπουργείο οφείλει να επαναφέρει άμεσα τους συναδέλφους και να διαφημίσει την επαναφορά όλων των ειδικοτήτων ώστε να γίνουν γνωστές και να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές και σε αυτές.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου συμφώνησαν με την επισήμανση και δήλωσαν ότι θα μεριμνήσουν.
Για το θέμα των μετατάξεων, οι Σύλλογοι ΠΕ – ΕΛΜΕ έθεσαν το αίτημα να συσταθεί οργανική θέση για κάθε έργο ενώ οι εκπρόσωποι του Υπουργείου από την πλευρά τους επεσήμαναν ότι θα υπάρξει διαβούλευση για το ζήτημα με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ.
Δ. Πειθαρχικά
Τέθηκε το ζήτημα της έντασης των πειθαρχικών όλη την προηγούμενη περίοδο μέχρι και σήμερα (π.χ. στην Α΄ Αθήνας, είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή 13 πειθαρχικά) και το αίτημα της ανάκλησής τους. Επίσης, επισημάνθηκε ότι σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σημειώνεται ιδιαίτερη ένταση του αυταρχισμού και του διοικητισμού. Τέλος, διατυπώθηκαν παρατηρήσεις για το ν/σχ που αφορά το πειθαρχικό, όπου σημειώθηκε ότι πρέπει να γίνει διακοπή των ποινών που είχαν επιβληθεί το προηγούμενο διάστημα με κατηγορίες που καταργούνται, και να γίνει η πλήρης αποκατάσταση των συναδέλφων που ταλαιπωρήθηκαν ενώ παραμένει και στο νέο ν/σχ η ασαφής και επικίνδυνη κατηγορία της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας όπως και η κατηγορία για παραβίαση της υποχρέωσης εχεμύθειας που οδηγεί σε οριστική παύση και κατά το παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί από στελέχη εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό συναδέλφων.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου αναγνώρισαν ότι υπάρχει ένταση των πειθαρχικών διώξεων ακόμα και μετά τις πρόσφατες εκλογές και ενημέρωσαν ότι έχει δοθεί η κατεύθυνση να σταματήσουν οι διαδικασίες.
Ε. Αξιολόγηση, ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη, μισθοί, πολυνομοσχέδιο για την παιδεία
Οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ υπενθύμισαν ότι όλο το προηγούμενο διάστημα, αναπτύχθηκε ένα εκπαιδευτικό κίνημα ιστορικής σημασίας που σε πολλά επίπεδα κατάφερε να μπλοκάρει την προώθηση της αξιολόγησης. Αιτήματα αιχμής αυτού του κινήματος είναι η συνολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, η απόρριψη κάθε επαναφοράς της με τυχόν άλλη ονομασία και τέλος, το αίτημα για δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, με πρωταγωνιστικό το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων. Σε αυτά τα πλαίσια επισημάνθηκε ότι, η πλατφόρμα της αυτοαξιολόγησης παρ΄ ότι δεν δέχεται εισαγωγή στοιχείων είναι ακόμα αναρτημένη στο διαδίκτυο και ένα μεγάλο μέρος του νομοθετικού πλαισίου παραμένει ενεργό, όπως για παράδειγμα η υπουργική απόφαση 30972/Γ1/5 -3 - 2013«Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας». Επίσης, ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης όπως ορίζεται από το καθηκοντολόγιο, περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, το καθήκον της αξιολόγησης των υφισταμένων τους.
Τελευταίο και πολύ σημαντικό, οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ μετέφεραν το καθολικό αίτημα που κυριαρχεί στα σχολεία των περιοχών τους για ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών και επαναφορά της ακώλυτης βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης. Διεκδίκησαν αποκατάσταση των τεράστιων οικονομικών απωλειών των εκπαιδευτικών και αυξήσεις στους μισθούς τους.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δεσμεύτηκαν για την άμεση κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου και των διατάξεων που αφορούν την αξιολόγηση όχι όμως των νομοθετημάτων στο σύνολό τους ούτε και σε ό,τι αφορά άλλα ζητήματα όπως η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη ή οι αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης. Για την ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη, παρέπεμψαν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, επικαλούμενοι και πάλι τα ασφυκτικά οικονομικά πλαίσια, ενώ για το δεύτερο ζήτημα, ανέφεραν ότι οι αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης και το ζήτημα του εκδημοκρατισμού του σχολείου θα τεθούν σε πολυνομοσχέδιο που θα έρθει σε άλλη χρονική στιγμή, πιθανόν στις αρχές φθινοπώρου μετά από διαβούλευση με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ.
Στην ερώτηση αν η κατάργηση των νομοθετημάτων που αφορούν την αξιολόγηση περιλαμβάνουν και την κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ απάντησαν ότι θα καταργήσουν ότι διατάξεις από το νόμο σχετίζονται με τη λειτουργία της ως αξιολόγηση. Οι Σύλλογοι ΠΕ - ΕΛΜΕ επισήμαναν ότι η ΑΔΙΠΠΔΕ πρέπει να καταργηθεί στο σύνολό της καθώς αποτελεί την εξωτερική αξιολόγηση στο μοντέλο της αξιολόγησης. Η απάντηση ήταν ότι θα το εξετάσουν.
Επίσης, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου ενημέρωσαν ότι δε θα παραταθεί η θητεία των στελεχών σε κανένα επίπεδο και ότι το Υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει σε πιλοτική εφαρμογή για ένα χρόνο, της επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων από το Σύλλογο Διδασκόντων καθώς και σε μεταβατικές ρυθμίσεις για επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης και σχολικών συμβούλων. Τα ζητήματα αυτά, θα ενταχθούν στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που θα φέρουν προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο 15νθήμερο. Σύμφωνα πάντα με τους εκπρόσωπους του Υπουργείου, στο πολυνομοσχέδιο αυτό που θα αφορά συνολικά την παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, θα περιλαμβάνονται: το εξεταστικό του Λυκείου, η αποδέσμευση των εξετάσεων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, η βάση του 9,5 για την προαγωγή των μαθητών, η επαναφορά των διαθέσιμων και η επαναφορά των ειδικοτήτων τους, η πιλοτική επιλογή διευθυντών από το Σύλλογο Διδασκόντων, η κατάργηση του ΠΔ 152 και άλλων διατάξεων για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, το ζήτημα των πειραματικών σχολείων, η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2010. Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο δήλωσαν ότι υπάρχει η πρόθεση να ενταχθεί ο περιορισμός σε ένα χρόνο της τιμωρητικής διάταξης για τους αναπληρωτές που δεν δέχονται την τοποθέτησή τους και η εναρμόνιση της άδειας εγκυμοσύνης των αναπληρωτριών εκπαιδευτικών με τις μόνιμες.
ΣΤ. Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ ανέφεραν ότι οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων έγιναν για να εξυπηρετηθεί η πολιτική περικοπών στην εκπαίδευση και πρέπει να ανακληθούν. Ιδιαίτερα τονίστηκε από Συλλόγους ΠΕ το γεγονός ότι πέρσι, υπήρξε αναστολή για ένα χρόνο συγχωνεύσεων κάποιων συγκεκριμένων σχολικών μονάδων. Εάν δεν υπάρχει σχετική ρύθμιση, οι σχολικές αυτές μονάδες πρέπει να συγχωνευτούν μετά τον Ιούνιο.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι δεν πρόκειται να γίνουν νέες συγχωνεύσεις, δεσμεύτηκαν ότι αυτό αφορά και τα συγκεκριμένα σχολεία που εκκρεμεί η συγχώνευσή τους και επομένως δεν θα συγχωνευτούν. Ενημέρωσαν ότι υπάρχει δέσμευση να επαναξεταστούν και να ανακληθούν κάποιες συγχωνεύσεις με αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς ωστόσο να αναφέρουν αριθμό ανακλήσεων, χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένα κριτήρια. Επισημαίνουμε ότι οι όποιες αποφάσεις σε αυτό το ζήτημα επείγουν πλέον καθώς η ανάκληση συγχωνεύσεων πρέπει να γίνει έγκαιρα ώστε τον Ιούνιο να γίνει οι εγγραφές μαθητών στα σχολεία αυτά.
Ζ. Πειραματικά – πρότυπα σχολεία
Οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ, τόνισαν ότι η κατάργηση του νόμου 3966/11 για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία αποτελεί πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος. Ωστόσο, η επιλογή της διατήρησης 5 πρότυπων σχολείων στο όνομα της «ιστορικότητάς» τους, αναπαράγει έστω και σε μικρότερη κλίμακα, την αντίληψη της αριστείας, του ελιτισμού και του ανταγωνισμού και θα διατηρήσει τα φαινόμενα παραπαιδείας και απόρριψης εκατοντάδων μαθητών. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν συγκεκριμένα στοιχεία για τη μαζική απόρριψη εκατοντάδων μαθητών του Πειραιά, στις αντίστοιχες εξετάσεις για την Ιωνίδειο. Τέλος, κατατέθηκε η πρόταση να υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής στο χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως πειραματικές. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι στο πολυνομοσχέδιο θα προβλέπεται η λειτουργία των σχολείων αυτών ως πειραματικών με την εισαγωγή μαθητών με κλήρωση με την πρόβλεψη να παραμείνουν 5 πρότυπα σχολεία για ιστορικούς λόγους. Στα συγκεκριμένα σχολεία θα δοθεί η δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών.
Τέλος, από Συλλόγους ΠΕ τέθηκε το θέμα της αύξησης της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και ταυτόχρονα καταγγέλθηκαν περιπτώσεις Δήμων (ενδεικτικά αναφέρουμε το Δήμο Περάματος) όπου παρακρατήθηκαν επί σειρά ετών οι χρηματοδοτήσεις των σχολείων με αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύουν να χαθούν οριστικά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που προορίζονταν για τα σχολεία και τα λειτουργικά τους έξοδα.
Ακόμα οι σύλλογοι έθεσαν :
το ζήτημα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών σε ιδιωτικά και το ζήτημα της μη καταβολής του επιδόματος θέσης (του υποδ/ντή) σε συναδέλφους αναπληρωτές ΕΣΠΑ. Ο Γενικός Γραμματέας του αναπληρωτή υπουργού είπε ότι θα τα εξετάσει.
Τέλος, κατατέθηκε κοινοποίηση της έγγραφης διαμαρτυρίας συλλόγου στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την παρουσία της αστυνομίας σε παράσταση διαμαρτυρίας των συλλόγων της Αν. Αττικής! Ζητήθηκε να υπάρξει παρέμβαση από το υπουργείο Παιδείας προς το Υ. Πρ. τ Πο. για να σταματήσει η παρακολούθηση της δράσης του εκπαιδευτικού κινήματος.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Οι εξελίξεις με την επαναπρόσληψη των διαθεσίμων και της ακύρωσης πλευρών του πειθαρχικού είναι αποτέλεσμα των μαχητικών και αποφασιστικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος όλου του προηγούμενου διαστήματος. Παρ’ όλα αυτά και στα δύο παραπάνω θέματα υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Επιπρόσθετα, το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αποτελεί μια ιστορική νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, στο σχολείο της αγοράς, της πειθάρχησης, των απολύσεων. Η νίκη αυτή όμως παραμένει ημιτελής, όσο η κυβέρνηση διατηρεί ενεργό το πλαίσιο της αξιολόγησης που αφορά το ρόλο και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, όσο μένει ενεργό το θεσμικό πλαίσιο που διατηρεί το βαθμολόγιο – μισθολόγιο – φτωχολόγιο, όσο παραμένουν ενεργές οι δηλώσεις του Υπουργού Διοικητικής μεταρρύθμισης σχετικά με την αξιολόγηση στο δημόσιο, όσο η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη και η αντιμετώπιση της οικονομικής φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών παραπέμπονται στις καλένδες και εξαρτώνται από τις δεσμεύσεις και τις συμφωνίες με την Ε.Ε.
Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου να θέσει ως κριτήριο για την αντιμετώπιση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος το όριο της δημοσιονομικής προσαρμογής και του οικονομικού κόστους υπονομεύει την υπεράσπιση και ενίσχυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, την οικονομική και εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών μια και αυτά δεν μπορούν να υλοποιηθούν όσο η κυβέρνηση κινείται κάτω από τα ασφυκτικά όρια που θέτουν Ε.Ε.-ΔΝΤ-δανειστές.
Η ανασυγκρότηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ακόμα και τα μέτρα άμεσης και επείγουσας ανάγκης, όπως οι προσλήψεις για την κάλυψη των κενών ή μέτρα αυτονόητης οικονομικής ανακούφισης όπως η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη και πολύ περισσότερο, οι εκπαιδευτικές πολιτικές που θα κάνουν πράξη το σχολείο των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων έρχονται σε ευθεία σύγκρουση και ρήξη με τις μνημονιακές πολιτικές.
Σε αυτή την κατεύθυνση, καλούμε τους συναδέλφους στις μαζικές διαδικασίες των σωματείων τους, στις ΓΣ, στον αγώνα για τη δικαίωση των αιτημάτων μας, για το δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη