Thumbnail
Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

Ανακοίνωση για την αξιολόγηση

     Το προηγούμενο διάστημα η πλειοψηφία του κλάδου μας, με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και Διοικητικών Συμβουλίων των ΕΛΜΕ, με αποφάσεις χιλιάδων συλλόγων διδασκόντων, έδειξε την αντίθεσή της στην προώθηση του αντιδραστικού κρατικού ελέγχου, στη λεγόμενη αξιολόγηση. Το ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, τηρώντας από την πρώτη στιγμή αταλάντευτη στάση στο ζήτημα της αξιολόγησης, κάλεσε όλους τους συναδέλφους να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο της περιοχής μας και να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης, με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του σωματείου μας και του κλάδου μας.

Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά ότι η λεγόμενη αξιολόγηση με όποια μορφή και ανεξάρτητα από το περιτύλιγμά της δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη επιστημονικής, τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης των εκπαιδευτικών, ούτε έχει στόχο την εξάλειψη των αιτιών που δημιουργούν και οξύνουν τα λαϊκά προβλήματα και στο χώρο της εκπαίδευσης. Αντίθετα, στοχεύει σ’ ένα σχολείο-επιχείρηση και σ’ έναν εκπαιδευτικό σκυφτό για να διδάξει αγωγή υποταγής και φτωχής κατάρτισης στους αυριανούς φτηνούς ευέλικτους εργαζόμενους. Στοχεύει επίσης να τσακίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, να μεταθέσει την ευθύνη για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, προωθώντας το «νέο σχολείο» της αγοράς και να νομιμοποιήσει και να εδραιώσει την κοινωνική ανισότητα σε όλες της τις διαστάσεις.

Η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έδωσε ήδη τα πρώτα δείγματα γραφής για το πώς βλέπει το ζήτημα της αξιολόγησης, μιλώντας για ένα Δημόσιο που θα λειτουργεί με «αντικειμενική αξιολόγηση υπαλλήλων και υπηρεσιών» που θα γίνεται στη βάση «αντικειμενικών δεικτών». Ποιος καθορίζει όμως σήμερα τι είναι «αντικειμενικό»; Οι ανάγκες του λαού για ολόπλευρη μόρφωση, ή οι ανάγκες του κεφαλαίου για κατάρτιση της νέας γενιάς σε δεξιότητες μιας χρήσης; «Προωθούμε άμεσα ρύθμιση για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια», δήλωσε ο πρωθυπουργός στις προγραμματικές δηλώσεις. Νωρίτερα, στη συνάντησή του με την ΑΔΕΔΥ ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης δήλωσε υπέρ ενός συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων που θα συνδέεται με την αποδοτικότητα και την υπηρεσιακή τους εξέλιξη. «Γιατί να μη δώσω στους τρεις καλύτερους από τους δέκα κάτι παραπάνω;», αναρωτήθηκε και εξήγγειλε ότι η συνέντευξη θα διατηρηθεί στη διαδικασία της «αξιολόγησης», αλλά θα μειωθεί η βαρύτητά της. Συμπληρώνοντας το παζλ, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας εξήγγειλε «αναστολή των τρεχουσών διαδικασιών αξιολόγησης» (Προσοχή: όχι κατάργησή τους…) και αντικατάσταση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου από ένα «σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου».

Συνάδελφοι,

Καμιά αυταπάτη δεν πρέπει να υπάρχει για αντικειμενική-καλή αξιολόγηση. Καμία αυταπάτη ότι οι «αντικειμενικοί» δείκτες θα λειτουργήσουν σε όφελος της εκπαιδευτικής-παιδαγωγικής διαδικασίας. Καμία αυταπάτη ότι θα συμβάλουν στην επίλυση των λαϊκών προβλημάτων που υπάρχουν και στο χώρο της εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί  δεν υπάρχει αξιολόγηση ''αυτή καθεαυτή'', αφού καμιά αξιολόγηση δεν μπορεί να διαχωριστεί από τους σκοπούς τους οποίους επιδιώκει. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, εφόσον αυτή προχωρήσει, θα είναι αντίστοιχο του περιεχομένου και των στόχων που θέτει η αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ, του κεφαλαίου.

Για όλους τους παραπάνω λόγους με μαζικό, συλλογικό, δυναμικό τρόπο καλούμε τους συναδέλφους χωρίς κανένα εφησυχασμό και καμία αναμονή να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο της περιοχής μας.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ!

Απαιτούμε:

  • την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στο σύνολό του
  • ταυτόχρονα να προχωρήσει τώρα η βαθμολογική-μισθολογική εξέλιξη όλων των εκπαιδευτικών.

Στον αντίποδα της αξιολόγησης διεκδικούμε:

  • Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους - Μαζικούς διορισμούς τώρα.
  • Έως 20 μαθητές στο τμήμα.
  • Ετήσια Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο Πανεπιστήμιο με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

.ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                               Η Γραμματέας
      Ρούσσος Μιχάλης                     Ρώϊμπα Φωτεινή


Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

email: belmedwd@hotmail.com / belmedwd@gmail.com
blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/

21/02/2015

Αρ. Πρ.: 8

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητυ
Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας: Ενίσχυση των Ευκαιριών Απασχόλησης για Απόφοιτους ΕΠΑΛ στη Θεσσαλία
Το πρόγραμμα, το οποίο ανήκει στη Μεταλυκειακή Επαγγελματική Κατάρτιση, αξιοποιεί τις επαγγελματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των αποφοίτων...
Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας: Ενίσχυση των Ευκαιριών Απασχόλησης για Απόφοιτους ΕΠΑΛ στη Θεσσαλία