Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Φθιώτιδας

  Θέμα : « Αξιολόγηση »

Από  την  τελευταία  ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας (31.1.2015)

«5. Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.»    

Συναδέλφισσες/οι,

        Βρισκόμαστε στο τέλος του Γενάρη 2015 και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν  ξεκίνησε,  παρά αναστέλλεται. Με τη συλλογή  68.000 υπογραφών είχαμε δηλώσει ότι δεν θα αποδεχτούμε  την αξιολόγηση-χειραγώγηση και δεν θα επιτρέψουμε στην πράξη να εφαρμοστεί. Σε όλη την Ελλάδα οι Γενικές Συνελεύσεις απέρριψαν το νομοθετικό έκτρωμα της συγκυβέρνησης και με συνεχείς προσπάθειες ενημέρωσης, στάσεις εργασίας , απεργίες, κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια, κινηματικές δράσεις παρεμπόδισης των σεμιναρίων υποχρεώσαμε το Υπουργείο Παιδείας, που είχε αποφασίσει την έναρξη της αξιολόγησης για τον περασμένο Μάιο,  να παρατείνει συνεχώς τις προθεσμίες.

        Ενάμιση  χρόνο  δώσαμε αγώνες για μην εφαρμοστεί στην πράξη η αξιολόγηση – λαιμητόμος.  Κάποιους τους χάσαμε γιατί ορισμένοι έκαναν πίσω. Εκεί που υπήρξε αγωνιστικό πνεύμα , ενωτική διάθεση και συμμετοχή τους κερδίσαμε.

        Στην προσπάθεια διάσπασης του αγωνιστικού μετώπου των εκπαιδευτικών ορισμένοι  δεν δίστασαν να χρησιμοποιήσουν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο. Στην αρχή παρότρυναν  «παπαγαλάκια» να μας θυμίζουν διαρκώς ότι το τιμωρητικό για μας νομοθετικό πλαίσιο που επινόησαν «είναι νόμος του κράτους και ως δημόσιοι υπάλληλοι υποχρεούμαστε να τον εφαρμόσουμε». Θυμηθείτε πόσες φορές το ακούσατε και από ποιους .

         Όταν εισέπραξαν την αγωνιστική μας απάντηση διέδιδαν,  ότι «το Υπουργείο δεν έχει σκοπό να προχωρήσει τη διαδικασία αλλά το ενδιαφέρει μόνο να εισπράττει τα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση».  Θυμηθείτε πόσες φορές το ακούσατε και από ποιους . Θεωρούσαν ότι έτσι θα καθησύχαζαν και τελικά θα αποκοίμιζαν τους συναδέλφους,  για να εφαρμόσουν στη συνέχεια την πιο βάρβαρη πολιτική που εφαρμόστηκε σε δημοκρατική χώρα απέναντι σε εκπαιδευτικούς.  Ούτε αυτό όμως τους απέδωσε τα αναμενόμενα. Αποδείξαμε και ως Σύλλογοι Διδασκόντων και ως άτομα με αξιοπρέπεια ότι πολλοί συνάδελφοι διαθέτουμε το ηθικό ανάστημα να αντισταθούμε στη βαρβαρότητα των πολιτικών τους.

       Τότε το Υπουργείο επέλεξε την προσφιλή τους – όπως αποδείχτηκε και προεκλογικά- μέθοδο του εκφοβισμού και της κατατρομοκράτησης. Όπως αναφέρει  και  η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας ( ΔΟΕ) αρκετοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι :

  • Άσκησαν πιέσεις προς τους εκπαιδευτικούς για να τους οδηγήσουν σε συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης .
  • Απείλησαν με αρνητική αξιολόγηση  Διευθυντές και  Προϊσταμένους Νηπιαγωγείων  επειδή δεν κατέθεσαν ατομικό φάκελο (portfolio).
  • Με άμεσες ή έμμεσες «προειδοποιήσεις» σε τηλεφωνικές επαφές διέσπειραν φήμες ότι «όλοι συμμετέχουν στην αξιολόγηση, μόνο εσείς έχετε μείνει εκτός» για να μας αποθαρρύνουν και να αποδεχτούμε την διαδικασία.
  • Πρότειναν σε  Διευθυντές να παρανομήσουν στον «Προγραμματισμό Εκπαιδευτικού Έργου» παρακάμπτοντας τον Σύλλογο Διδασκόντων και αναρτώντας στο «Παρατηρητήριο» τις προσωπικές του απόψεις.

       Δυστυχώς όμως συνάδελφοι τον κατήφορο  των στελεχών εκπαίδευσης τον ακολούθησαν και κάποιοι διευθυντές – προϊστάμενοι σχολικών μονάδων .

  • Κάποιοι ενώ ισχυρίζονταν  ότι είναι αντίθετοι στη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης,  έτρεξαν πρόθυμοι να επιμορφωθούν , να γίνουν αξιολογητές μας και να συνεχίσουν την καριέρα τους στις δικές μας πλάτες.
  • Άλλοι δεν κάλεσαν συνεδρίαση και αγνόησαν τον Σύλλογο Διδασκόντων για το θέμα της αυτοαξιολόγησης  .
  • Κάποιοι άλλοι πίεσαν έμμεσα τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή να υπογράψουν πρακτικά , ενώ γνώριζαν καλά ότι ο απών δεν υπογράφει.
  • Κάποιοι πρόλαβαν και «έτριξαν τα δόντια τους»  απειλώντας συναδέλφους με αρνητική βαθμολόγηση .
  • Κάποιες/οι  διέδιδαν -χωρίς να έχουν πλήρη εικόνα- « ότι όλες οι Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων υπέβαλαν portfolio» καλλιεργώντας την ηττοπάθεια και την υποταγή, παρασύροντας κι άλλες συναδέλφισσες.

         Ως Σύλλογος τα τρία τελευταία χρόνια κάναμε πολλές ενημερωτικές συγκεντρώσεις , επισκέψεις σε σχολεία, και συνελεύσεις με θέμα την αξιολόγηση. Υπήρξαν πάμπολλες ανακοινώσεις και από μας  και από την Ομοσπονδία. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν γνωρίζει. Δεν γνωρίζουν εκείνοι μόνο που δεν θέλησαν ποτέ να ενημερωθούν.

       Επίσης χρειάστηκε να παρέμβουμε  αρκετές  φορές σε σχολεία μετά από σχετική ενημέρωση και αιτήματα συναδέλφων, να διαψεύσουμε φήμες, να προειδοποιήσουμε  και να τονίσουμε σε κάθε κατεύθυνση ότι είναι αναφαίρετο συνδικαλιστικό δικαίωμα η συμμετοχή μας στην απεργία –αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και κανείς δεν δικαιούται να μας εγκαλέσει ή να επιβάλει οποιαδήποτε περικοπή ή ποινή.

        Οι εξελίξεις δικαιώνουν όσες/ους συμπορεύτηκαν με τον κλάδο και αγωνίζονται για την αποτροπή της κατηγοριοποίησης των σχολείων,  την αποτροπή των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων  των εκπαιδευτικών ,  για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.  Οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί παραμένουμε στις  θέσεις μας αφοσιωμένοι στο σημαντικό μας ρόλο να προσφέρουμε στα παιδιά του λαού μας. Εκείνοι που  θεώρησαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης πήραν την απάντηση που τους άξιζε. Αξιολογήθηκαν με δημοκρατικές διαδικασίες από την κοινωνία.

        Όσοι συνάδελφοι ταυτίστηκαν με τις απαράδεκτες πρακτικές τους κρίνονται από όλους. Δεν φτάνει όμως να κριθούν. Αυτούς που υποσκάπτουν τους αγώνες μας παριστάνοντας ενίοτε και τους συνδικαλιστές ( μέσα ή έξω από Δ.Σ.) οφείλουμε να τους αφαιρέσουμε κάθε δύναμη . Είναι αδιανόητο να τους επιλέγουμε κι εκείνοι να στρέφονται εναντίον μας. 

      Ας αναλογιστεί καθεμιά και καθένας τη δική του στάση  ζωής.

 Όσοι τόλμησαν , ύψωσαν το ανάστημά τους και αγωνίζονται,  μας κάνουν να νιώθουμε περήφανοι. 

       Συγχαίρουμε για τη στάση τους για άλλη μια φορά  τους 17 Διευθυντές-Προϊσταμένους σχολικών μονάδων ( 8 Δ/ντές- 9 Προϊστάμενοι Νηπ/γείων) που αντιστέκονται και αρνούνται να αξιολογηθούν.

        Συγχαίρουμε τους συναδέλφους των  23 Συλλόγων  Διδασκόντων ( 13 Δημοτικών και 10 Νηπ/γείων)  που δήλωσαν απεργία-αποχή και αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους στον προτεινόμενο από το Υπουργείο Προγραμματισμό Εκπ/κού Έργου.

        Συνάδελφοι είναι παραδεκτό απ΄ όλους ότι με τους αγώνες πετύχαμε και κάτι ακόμα.  Κερδίσαμε πολιτικό χρόνο. Οι εμπνευστές της αξιολόγησης –σφαγείου δεν διαθέτουν πια εξουσία. Ωστόσο δεν εφησυχάζουμε, επειδή άλλαξε η κυβέρνηση. Τα ευρωενωσιακά ντοκουμέντα και οδηγίες για τη μετατροπή της γνώσης σε κατάρτηση και δεξιότητες δεν έπαψαν να ισχύουν. Η νομοθεσία για την οικοδόμηση του "Νέου Σχολείου" ζει και βασιλεύει.

         Η ΔΟΕ με νέο εξώδικο (που επισυνάπτουμε) ήδη είχε εξαγγείλει νέα απεργία-αποχή για το διάστημα από  1η Φεβρουαρίου 2015 και σε περίπτωση μη ικανοποίησης των αιτημάτων μας μέχρι την 28-2-2015.

    Πιέζουμε και αγωνιζόμαστε να γίνει πράξη η προεκλογική δέσμευση για άμεση κατάργηση  του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στην  αξιολόγηση και  στα πειθαρχικά. Πιέζουμε και αγωνιζόμαστε να γίνουν πράξη οι αλλαγές που οραματιζόμαστε στην εκπαίδευση και στην κοινωνία !

                                                   Ο αγώνας συνεχίζεται !

ΓΙΑ  ΤΟ  Δ. Σ.

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΓΓΕΛΟΣ  ΣΤΕΦΑΝΟΣ            ΚΑΙΛΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ


ΔΟΕ

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

Της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, η οποία εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Ξενοφώντος, αριθμός 15 Α, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.

ΠΡΟΣ

Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέα Λοβέρδο,
Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, που εδρεύει στην Αθήνα

********

Το Διοικητικό  Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. , σε συνεδρίασή του στις 20-1-2015, ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥ:

1. Το γεγονός ότι τα νομοθετήματα των τελευταίων τριών χρόνων (ν.3848/2010, 4024/2011 και, προσφάτως, π.δ.152/2013) αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, συνδέοντας τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη με την αξιολόγηση μέσω αυθαίρετων ποσοστώσεων, υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, οδηγούν σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και τελικώς οδηγούν σε απολύσεις, όπως απέδειξε το πρόσφατο παρελθόν των εκπαιδευτικών, που υπηρετούσαν στην τεχνική εκπαίδευση.

2. Το γεγονός, ότι το Υπουργείο, παρά την πλήρη, ενδελεχή και εμπεριστατωμένη έκθεση των απόψεων της Δ.Ο.Ε. αναφορικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, δεν έχει μέχρι σήμερα, αναλάβει καμία πρωτοβουλία, προκειμένου να εισάγει ένα πλαίσιο ανατροφοδοτικής, γνήσιας παιδαγωγικής διαδικασίας ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και τον σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημοσίου σχολείου.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ:

Την προκήρυξη Απεργίας – «Αποχής»:

Από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου   (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10).

Η απεργία θα εκκινήσει την 1η Φεβρουαρίου 2015 και σε περίπτωση μη ικανοποίησης των αιτημάτων μας θα συνεχιστεί μέχρι την 28-2-2015.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής επιδοτώ νομίμως την παρούσα προς ους αύτη απευθύνεται προς γνώσιν τους και δια τας νομίμους συνεπείας, αντιγράφων.

Για το ΔΣ της ΔΟΕ


ΔΟΕ

Αρ. Πρωτ.1378

Αθήνα 29/1/2015

Προς

1. τον Υπουργό Παιδείας

κ. Αριστείδη Μπαλτά

2. τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας

κ. Τάσο Κουράκη  

Θέμα: «Αίτημα συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας»

Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,

Δεχτείτε τις θερμότερες ευχές μας για επιτυχία στα καθήκοντα τα οποία πρόσφατα αναλάβατε.

Ταυτόχρονα με τις ευχές μας, καταθέτουμε αίτημα για άμεση συνάντηση μαζί σας με αντικείμενο τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, η αναστάτωση που προκάλεσε στον εκπαιδευτικό κόσμο η προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης – χειραγώγησης και η ανάγκη της κατάργησης του υφιστάμενου νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση, οι άδικες πειθαρχικές διώξεις σε  βάρος εκπαιδευτικών που καθιστούν επιτακτική την αλλαγή του υφιστάμενου πειθαρχικού δικαίου, η συνεχιζόμενη οικονομική και επιστημονική υποβάθμισή των λειτουργών της εκπαίδευσης, η αδιοριστία που μαστίζει εκπαίδευση και εκπαιδευτικούς, οι άδικες και με παραβίαση του νομικού πλαισίου μετατάξεις, η υποβάθμιση της ειδικής αλλά και της προσχολικής αγωγής, είναι μερικά μόνο από τα φλέγοντα θέματα που απαιτούν ουσιαστικό και ειλικρινή  διάλογο, δίκαιες αποφάσεις και αποτελεσματικές λύσεις.

Έχουν συσσωρευτεί, στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πολλά προβλήματα τα οποία καθημερινά αυξάνονται και δυναμιτίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ταλανίζοντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Εκτιμούμε, ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα στο αίτημά μας και θα καλέσετε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνάντηση που ζητάμε, εγκαινιάζοντας μια διαδικασία διαρκούς, ανοιχτού και ξεκάθαρου διαλόγου, με στόχο να δοθούν λύσεις στα μεγάλα ζητήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για το ΔΣ της ΔΟΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα