ΑΠΕΡΓΙΑ–ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Η προηγούμενη εβδομάδα αποτέλεσε έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα των αγώνων που δίνει ο κλάδος από πέρσι ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Τα απογευματινά σεμινάρια που κάλεσαν οι σχολικοί σύμβουλοι για να ενημερώσουν τους Διευθυντές για τη διαδικασία αξιολόγησης μπλοκαρίστηκαν, με συγκεντρώσεις των συναδέλφων έξω από τα σχολεία. Συγκεντρώσεις όπου για μια ακόμη φορά επαναβεβαιώθηκε η αντίδραση της συνολικής πλειοψηφίας των συναδέλφων στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, στην αξιολόγηση και στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η οποία –αν εφαρμοστεί- θα είναι θηλιά στον λαιμό της δημόσιας παιδείας και των εκπαιδευτικών.
Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα την αγωνιστικότητα που έδειξαν οι συνάδελφοι Διευθυντές και υποδιευθυντές των μειονοτικών σχολείων, οι οποίοι ομόφωνα, χωρίς ούτε μία παραφωνία, αρνήθηκαν να μπουν και να παρακολουθήσουν το σεμινάριο, καθώς και τις Προϊσταμένες των νηπιαγωγείων, οι οποίες εκτός του ότι δεν συμμετείχαν στο σεμινάριο, στη συνάντηση με το Δ.Σ. του συλλόγου, έθεσαν θέμα ομαδικής παραίτησής τους, σαν ένα ακόμη βήμα αντίδρασης και μπλοκαρίσματος της διαδικασίας της αξιολόγησης.
Η στάση τους δείχνει τον δρόμο για συλλογική δράση και αντίσταση.
Χαιρετίζουμε ακόμη τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες των σχολείων, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία αρνούνται τη συμμετοχή τους στην εφαρμογή των σχεδίων δράσης –στα πλαίσια εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης- δηλώνοντας συμμετοχή στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ. Μέχρι τώρα τα σχολεία της Ξάνθης που έκαναν σύλλογο διδασκόντων και αποφάσισαν να μην ξεκινήσει η υλοποίηση των σχεδίων δράσης, λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή είναι:
1ο - 2ο – 7ο – 8ο – 10ο – 12ο – 14ο – 15ο - 20ό – Διομήδεια – Πετεινός, καθώς και όλα τα μειονοτικά σχολεία, μετά και από σχετική απόφαση του Συλλόγου Αποφοίτων ΕΠΑΘ.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και πανελλαδικά, καθώς όλο και περισσότερα σχολεία αποφασίζουν την αποχή από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, όλο και περισσότεροι Διευθυντές δηλώνουν συμμετοχή στην απεργία – απχή της ΔΟΕ. Ειδικά στις νηπιαγωγούς η συμμετοχή στην απεργία – αποχή είναι σχεδόν καθολική.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Στον αγώνα αυτό, εκτός όλων των άλλων, αναδείχτηκε ο κυρίαρχος ρόλος του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που αποκλειστικά αποφασίζει για τη στάση που ακολουθεί η σχολική μονάδα.
Στα πλαίσια αυτά επισημαίνουμε :
- Καλούμε τους διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων να μην αναρτήσουν ΤΙΠΟΤΑ (π.χ. προγραμματισμός) στο Παρατηρητήριο, συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ. Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο θεωρείται συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολογήσιμο υλικό για τις επερχόμενες 5μελείς Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης.
- Οι διευθυντές/τριες και προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων δε συγκροτούν ομάδες εργασίας μόνοι τους ούτε ισχύει το περσινό «εντέλλεσθε». Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλύπτονται από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
- Τυχόν πιέσεις του τύπου «η μη συμμετοχή σας στην αυτοαξιολόγηση θα μετρηθεί αρνητικά στην ατομική σας αξιολόγηση» είναι κατάπτυστες και πρέπει να απαντιούνται άμεσα με συγκεκριμένη καταγγελία, καθώς αποτελούν συνδικαλιστική δίωξη. Η Απεργία – Αποχή είναι νόμιμη μορφή πάλης ως απεργία έργου, έχει νομίμως κηρυχθεί και επιδοθεί στους αρμόδιους, από τη ΔΟΕ και κανένας δεν μπορεί να αξιολογήσει αρνητικά τη συμμετοχή μας σε απεργιακό αγώνα, όσο υπάρχει εργατικό και αστικό δίκαιο. Επίσης το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας ΔΕΝ έχει προσφύγει, μέχρι στιγμής εναντίον της.
- Σε κάθε κλίση ατομικής αξιολόγησης απαντάμε οργανωμένα, δεν πηγαίνουμε ο/η καθένας/καθεμία ξεχωριστά αλλά όλοι μαζί οι υπό αξιολόγηση δ/ντές και προϊστάμενοι/ες και στα πλαίσια κινητοποίησης όλου του Συλλόγου και δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
με την αξιολόγηση, με την «εθελοντική» εργασία, με τις πολυεθνικές να καταρτίζουν προγράμματα και projects, με γεμάτο portfolio και άδειο πορτοφόλι(ο), με τους επιθεωρητές να αλωνίζουν και τα αναλυτικά προγράμματα να θερίζουν, θέλουν να διαμορφώσουν το «νέο» σχολείο. Σε αυτό το σχολείο θα υπάρχει ο φόβος, η υποταγή και τα διαλυμένα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Θα υπάρχει η απόλυση του διπλανού, η ανθρωποφαγία και η έλλειψη εμπιστοσύνης. Θα υπάρχει η «παχυσαρκία» του κέρδους και η «αγωγή εξυγίανσης» των ανυπότακτων πνευμάτων. Αυτό το σχολείο βγαλμένο από τα οργουελικά σενάρια «του θαυμαστού καινούργιου κόσμου» είναι το μέλλον που θέλουν.
ΔΕΝ θα τους αφήσουμε να το πραγματοποιήσουν.
Μπορούμε να μπλοκάρουμε την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Αυτό έχει γίνει στο υπόλοιπο δημόσιο, όπου ΔΕΝ προχωρά καμία απολύτως διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού ενώ με βάση την ψηφισμένη νομοθεσία θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον Ιούνιο του 2014.
Αγωνιζόμαστε ενάντια στο σχολείο της αγοράς, ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, που οδηγεί στο κλείσιμο σχολείων και προωθεί τη διαθεσιμότητα-κινητικότητα-απόλυση των εκπαιδευτικών, ενάντια στη δουλεία των ελαστικών-ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την προώθηση του σχολείου της αγοράς, τον εγκλωβισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των μετρήσιμων δεικτών που αυτές επιβάλλουν, ενάντια στην κατάρτιση, μαθητεία, φτηνή εργασία για τους μαθητές μας.
Για το Δ.Σ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΞΑΝΘΗΣ
Ξάνθη, 24 Νοεμβρίου2014
Αρ. Πρωτ.: 55
Ταχ. Δ/νση : Μπρωκούμη 21
Τ.Κ. – Πόλη: 67100 Ξάνθη
Τηλ.-FAX: 2541024394
e-mail : [email protected]
ΠΡΟΣ:
Μέλη Συλλόγου
ΔΟΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη