ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η ΝΑ ΜΗ ΚΑΝΩ … ιδού η απορία
to evaluate or not to evaluate… that’s the question
Μέρες δύσκολες ιδιαίτερα για Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων, Διευθυντές, Γυμνασιάρχες και Λυκειάρχες του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στις 27 Νοεμβρίου εκπνέει το τελεσίγραφο του ΥΠΑΙΘ για τη καταχώριση στην πλατφόρμα αξιολόγησης εκείνων των στοιχείων που θεωρεί ότι θα πρέπει να θέσει υπόψη των αξιολογητών το λεγόμενο «portfolio».
Μεγάλο άγχος λοιπόν στο κεφάλι όλων μας για το τι να γράψουμε που να το γράψουμε, προλαβαίνουμε ή δεν προλαβαίνουμε, η ΔΟΕ-ΟΛΜΕ τι λέει, οι άλλοι συνάδελφοι τι κάνουν…
Ας δούμε όμως γιατί να πρέπει να «σπεύσουμε» να αξιολογηθούμε:
1. Γιατί η 27/11/14 είναι τελική ημερομηνία και θα τηρηθεί απαρέγκλιτα όπως και όλες οι προηγούμενες και πρέπει να βιαστούμε, να συμπληρώσουμε ότι απαιτείται, γιατί μετά τις 27, όλα θα έχουν τελειώσει…
2. Γιατί έτσι θα μπορέσουμε να εξελιχθούμε βαθμολογικά και μισθολογικά(!!), αφού αν ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες και απολύσουμε τους «ανεπαρκείς» συναδέλφους, η κυβέρνηση θα μας εξαιρέσει από το μνημόνιο και θα μπορέσουμε, μόνο εμείς, να πάρουμε βαθμολογική εξέλιξη και αυξήσεις …
3. Γιατί μας έχουν στείλει εντολή να το κάνουμε και δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς αφού είμαστε εντελώς ακάλυπτοι και οι Ομοσπονδίες δεν μας δίνουν κάποια λύση…
4. Γιατί εμείς είμαστε στελέχη δεν είμαστε απλοί Δάσκαλοι, δεν είναι το ίδιο…
5. Γιατί εμείς οι Διευθυντές δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε στην απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης…
6. Γιατί οι δάσκαλοι στους Συλλόγους Διδασκόντων δεν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ- ΔΟΕ…
7. Γιατί θέλουμε να εναντιωθούμε στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ που δεν θέλουν την αξιολόγηση…
8. Γιατί θέλουμε να βιώσουμε την ευχάριστη και εποικοδομητική διαδικασία της αξιολόγησης και να είμαστε εμείς οι συνένοχοι στην απόλυση κάποιων συναδέλφων μας…
9. Γιατί αν δεν το κάνουμε δεν θα μπορέσουμε να ξαναγίνουμε Διευθυντές και θα πρέπει να ξαναγυρίσουμε στην τάξη…
10. Γιατί δεν έχουμε πολλή γραφειοκρατική δουλειά, δεν κάνουμε μάθημα και δεν έχουμε καθημερινά σοβαρά ζητήματα να επιλύσουμε, με γονείς μαθητές, εκπαιδευτικούς, Δημοτικούς υπαλλήλους, εργάτες, βλάβες, τράπεζες, εφορίες κλπ, οπότε έχουμε αρκετό χρόνο να ασχοληθούμε με το Παρατηρητήριο και τα συναφή…
11. Γιατί επιπλέον μπορούμε να εργαζόμαστε και στο σπίτι μας αφού δεν έχουμε άλλες υποχρεώσεις και υπάρχει άφθονος ελεύθερος χρόνος στα σπίτια μας για να ασχοληθούμε εμε την αξιολόγηση…
12. Γιατί όλοι οι συνάδελφοι ανυπομονούν να αξιολογηθούν και μας πιέζουν να ολοκληρώσουμε την αξιολόγησή μας για να πάρουν κι εκείνοι σειρά…
13. Γιατί η αξιολόγηση έχει προχωρήσει και σε όλο τον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα κι εμείς έχουμε μείνει πίσω…
14. Γιατί έχουν λυθεί όλα τα άλλα προβλήματα, τα σχολεία λειτουργούν κανονικά και τώρα πρέπει να επιτέλους να γίνει η αξιολόγηση…
15. Γιατί πρέπει αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των στελεχών, να γίνει επιτέλους η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου και να αποφασίσουν οι Διευθυντές ποιοι θα είναι στην κατηγορία των ανεπαρκών που θα απολυθούν…
16. Γιατί από τον καινούργιο χρόνο θα είναι λιγότερα τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των Διευθυντών και θα μπορούμε να ασχοληθούμε χωρίς πρόβλημα με το τιτάνιο έργο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών εκπληρώνοντας ταυτόχρονα όλα τα καθήκοντά μας...
17. Γιατί έτσι θα συμβάλλουμε στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και της άμιλλας μεταξύ των συναδέλφων…
18. Γιατί έτσι θα εξαφανιστεί το άγχος που διακατέχει τους εκπαιδευτικούς και θα μπορούν απερίσπαστοι να ασχοληθούν με το παιδαγωγικό τους έργο…
Ίσως να υπάρχουν κι άλλα επιχειρήματα για να συμμετάσχουμε στην αξιολόγηση που δεν τα σκέφτηκα. Συγχωρείστε με. Συνάδελφος Διευθυντής είμαι κι εγώ!!
Νομίζω ότι όλοι αυτοί που πιστεύουν τα παραπάνω, θα πρέπει να προχωρήσουν στην διαδικασία και ν’ αφήσουν τις όποιες δικαιολογίες.
Κι εσύ τι θα κάνεις;
Σίγουρα είναι ένα ερώτημα που όλες τις προηγούμενες μέρες θα το δεχθήκατε από άλλους συναδέλφους και σίγουρα θα το ξαναδεχτείτε τις επόμενες μέρες.
Χωρίς καμία διάθεση καθοδήγησης ή οποιασδήποτε απαίτησης, απόντος οποιουδήποτε παραταξιακού ,προσωπικού ή συνδικαλιστικού συμφέροντος θα απαντήσω στο παραπάνω ερώτημα με απλές κινήσεις:
· Συγκαλώ Σύλλογο Διδασκόντων για το Θέμα: «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» Παρατηρητήριο αξιολόγησης, Δράσεις, σχέδια εργασίας.
Οι συνάδελφοι μαζικά ή κατά πλειοψηφία δηλώνουν ότι λόγω της συμμετοχής των στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμό Πρωτοκόλλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με το παραπάνω θέμα δεν έχει απαρτία και δεν μπορεί να πάρει απόφαση.
· Συντάσσω πράξη Διευθυντή στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμ. Πρωτοκόλλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» - οι οδηγίες που αφορούν την αυτοαξιολόγηση δεν μπορούν να προχωρήσουν.
· •Συντάσσω πράξη Διευθυντή στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής μου στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμό Πρωτοκόλλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, δεν συμπληρώνω το portfolio, αφού είμαι απεργός.
Την κοινοποιώ σε Σύμβουλο και Διευθύντρια εκπαίδευσης.
Με βάση τα παραπάνω δεν μπορούν Σύμβουλος και Διευθύντρια Εκπαίδευσης να με αξιολογήσουν και μπλοκάρεται η διαδικασία.
Η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ δικαιώθηκε πανηγυρικά σε Πρωτοδικείο και Εφετείο.
Δεν μπορούν να με μηδενίσουν δεν μπορούν να με απορρίψουν, δεν μπορούν να με απολύσουν.
Διατηρώ το δικαίωμα όταν λήξει η απεργία-αποχή αν έχουν μεταβληθεί τα δεδομένα κι εάν το επιθυμώ, να μπω στο παρατηρητήριο και να αξιολογηθώ.
Άλλωστε ο νόμος λέει: «Η διοικητική αξιολόγηση των Διευθυντών διενεργείται με ή χωρίς αίτηση, μία τουλάχιστον φορά ανά τριετία καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.»
Με βάση τα παραπάνω ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΙΣ ΦΟΡΜΕΣ ΤΩΡΑ;
ΓΙΑΤΙ τώρα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά να μη στηρίξουμε την Ιστορική αυτή προσπάθεια του κλάδου όπως ακριβώς κάνει και όλος ο υπόλοιπος Δημόσιος τομέας
ΓΙΑΤΙ να καταστήσουμε τον κλάδο μας την «Κερκόπορτα» που ψάχνει η κυβέρνηση για να μειώσει κι άλλο τους μισθούς και να απολύσει.
Κανένας συνάδελφος και κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην κάνει πίσω!
Να συνεχίσουμε μαζικά, δυναμικά και συλλογικά.
Παύλος Κοσμετάτος, Διευθυντής στο 14ο Δημοτικό σχολείο Αχαρνών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη