Ημερολόγιο Οδοστρώματος Α΄
(Ο Μαθιός Πασκάλης ανάμεσα στις εγκυκλίους του πρότζεκτ)
Βασίλης Συμεωνίδης
Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012
«Και δεν κάνουμε μαζί ένα πρότζεκτ;», «Έγινε, ένα πρότζεκτ για τα πρότζεκτ!»
Μ’ αυτές τις κουβέντες ξεκίνησε η συνεργασία μου με τον Μπάμπη, μαθηματικό του σχολείου. Από τους δεκατρείς φιλολόγους του σχολείου μας θα έπρεπε να εμπλακούμε οι έξι. Στην μοιρασιά των μαθημάτων, την επόμενη μέρα, δήλωσα ότι προτίθεμαι να έχω ένα δίωρο «ερευνητική εργασία». Η ιδέα της συνεργασίας και το θέμα με εξίταραν. Τις επόμενες μέρες μορφοποιήθηκε καλύτερα η πρότασή μας με κουβέντες μεταξύ αστείου και σοβαρού, με καλαμπούρι και καλή διάθεση. Δεν σκεφτόμασταν τα προβλήματα, ένα εκ των οποίων ήταν η δήλωση του ενός πληροφορικού μας ότι θα ήταν δύσκολο να χρησιμοποιήσουμε τα εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών, επειδή πέρσι είχαν διαλυθεί από ιούς που μετέφεραν τα φλασάκια των μαθητών και του πήρε χρόνο και κόπο να ξαναστήσει τα μηχανήματα.
Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2012
Έρχεται διορθωτική εγκύκλιος του Υπουργείου παι.θ.π.α1, οι δύο καθηγητές γίνονται ένας (;) με μια σιβυλλική διατύπωση που χωρά πολλές ερμηνείες. Προφανώς, στο υπουργείο ανακάλυψαν ότι οι δύο καθηγητές σε κάθε τμήμα ήταν πολλοί. Σε περιόδους οικονομίας θα πρέπει να κόψουμε και το προσωπικό. Πίσω από τα πλούσια λόγια φάνηκε η φτώχεια.
Μπερδέματα και αναταραχή, εκεί που όλα φαινόταν ότι παίρνουν το δρόμο τους. Δηλαδή, ποιοι συνάδερφοι θα εμπλακούν από μεράκι, ποιοι για να συμπληρώσουν ωράριο, ποιοι για να βοηθήσουν την κατάσταση, κλπ. Πάντως, οι περισσότεροι αποφεύγουν να μπλέξουν με την αβεβαιότητα της «ερευνητικής εργασίας». Εξάλλου, μοιάζει και σαν πάρεργο που δεν αρμόζει στους «καλούς» καθηγητές.
Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012
Μιλώ με τον Σωτήρη στο τηλέφωνο. Έστειλε κείμενο στο αλφαβήτα: «Για τα πρότζεκτ (…μας νοιάζει;)»2.
Σχολιάζω και ‘γω: «μας νοιάζει, δεν τους νοιάζει, ως που να μην μας νοιάζει... Ε ρε Σωτήρη, τα 'χουμε τόσες φορές συζητήσει μεταξύ μας, που δεν σχολιάζω για να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω, αλλά για να δείξω ότι αντέχουμε ακόμη...»
Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012
Συντάσσω την πρόταση, με βάση όσα συζητήσαμε με τον Μπάμπη και με όσα προβλέπονται από την εγκύκλιο του Υπουργείου π.δ.β.μ.θ.3. Βρήκα το προσχέδιο και στην περσινή εγκύκλιο του Υπουργείου π.δ.β.μ.θ.4. Είναι το ίδιο. Συγκεντρώνω και όλο το υλικό (εγκυκλίους, οδηγίες, βιβλία, πρόταση) σε έναν φάκελο για να μην ψάχνομαι διαρκώς.
Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012
Έχουμε συνεδρίαση για τα πρότζεκτ στη διάρκεια του εικοσάλεπτου διαλείμματος. Πάει πάλι το διάλειμμα, ανάμεσα σε δύο ώρες διδασκαλίας σίγουρα θα προτιμούσα άλλες κουβέντες. Παραβρίσκεται και η σύμβουλος των αγγλικών που έχει την παιδαγωγική ευθύνη. Τα πρώτα δέκα λεπτά περνούν με αναφορές σε άλλα θέματα. Σχετικά με τα θέμα της συνεδρίασης τίθενται διαδικαστικά και οργανωτικά ζητήματα. Το καινούριο που μαθαίνουμε ότι ορίστηκε συντονίστρια για τα πρότζεκτ, δεν ξέρω με ποια διαδικασία, ούτε με ποια κριτήρια.
Παρόλο που η συνεδρίαση αναβάλλεται για την επόμενη μέρα (πάει και το αυριανό μεγάλο διάλειμμα), εμείς καταθέτουμε την πρόταση στον διευθυντή και στη σύμβουλο.
Το μεσημέρι μου τηλεφωνεί η σύμβουλος και στέκεται σε δυο τρία σημεία της πρότασης που της δημιουργούν ερωτηματικά. Σκέφτομαι τις παρατηρήσεις της και κάνω τις διορθώσεις.
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012
Δίνω τη διορθωμένη πρόταση στον διευθυντή5. Το μεγάλο διάλειμμα συγκεντρωνόμαστε μόνο όσοι μπλεχτήκαμε με το πρότζεκτ. Και ο πληροφορικός, επειδή φέτος θα είναι ένας ο υπεύθυνος εργαστηρίων και συνεπώς δεν έχει την τρίωρη μείωση ωραρίου και δεν συμπληρώνει τις ώρες του. Βασικό ζήτημα είναι πως θα μοιραστούν τα τμήματα και οι συνάδερφοι. Μπέρδεμα με αυτούς που θα αναλάβουν μόνοι και αυτούς που θα συνεργαστούν. Δεν νομίζω ότι ένοιωθε κανείς ευχαριστημένος με το μπλέξιμο. Δύσκολος χειρισμός για όλους. Τι ήθελα και έμπλεξα; Στο τέλος φαίνεται να βγαίνει άκρη.
Διαβάζω στο αλφαβήτα για την απεργία της Τετάρτης. Πετυχαίνω και το άρθρο «Το Project στο Λύκειο: Εξωδιδακτικό αντικείμενο και μέσο διάλυσης των ειδικοτήτων»6. Παρατηρήσεις και θεωρητική κριτική. Εξίσου κριτικά και τα σχόλια που ακολουθούν. Μια βάσιμη αντιπαράθεση, που όμως φαίνεται να αγνοεί την εμπειρία μιας χρονιάς.
Δεν κρατιέμαι και σχολιάζω: «Νομίζω ότι η εμπειρία ενός χρόνου κάτι δείχνει. Αρκεί να σκύψουμε να τη δούμε. Θα προστεθεί ακόμα ένας χρόνος (πορείας που θα αποκαλύψει την κενότητα των διακηρύξεων, θα πω εγώ). Και του χρόνου, όταν το πρότζεκτ μπει και στην Γ΄ λυκείου, θα δούμε την μεγάλη κατάντια... (πίσω από τα καλοπληρωμένα λόγια της εκπαιδευτικής ιδεολογίας). Αλήθεια, θα μετράει και στην εισαγωγή στα ΑΕΙ;»
Δράμα, Σεπτέμβρης 2012
1. Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 47143/Γ2/27-04-2012 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α με θέμα «Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2012-2013», Υπαιθπα, 105847/Γ2, 13-09-2012
2. Σωτήρης Γκαρμπούνης, «Για τα πρότζεκτ (…μας νοιάζει;)», http://www.live-pro.gr/arthra/για-τα-πρότζεκτ-…μας-νοιάζει-του-σωτήρη-γκαρμπούνη
3. Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2012-2013, Υπδβμθ, 47143/Γ2, 27-04-2012
4. Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2011-2012, Υπδβμθ, 97364/Γ2, 30-08-2011
5. Μπάμπης Σκουφίδης, Βασίλης Συμεωνίδης, Σχέδιο υποβολή ερευνητικής εργασίας: Διερεύνηση για την διεξαγωγή της ερευνητικής εργασίας στην Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου κατά τη σχολική χρονιά 2012-13. Μια απόπειρα μεταγνωστικής προσέγγισης http://users.sch.gr//symfo/sholio/diafora/3lik/2012.project-protasi.htm
6. Δουλκέρης Μιχάλης, Τέντες Παντελής, Τουλιάτος Σπύρος, Το Project στο Λύκειο: Εξωδιδακτικό αντικείμενο και μέσο διάλυσης των ειδικοτήτων, http://www.live-pro.gr/arthra/το-project-στο-λύκειο-έξωδιδακτικό-αντικείμενο-και-μέσο-διάλυσης-των-ειδικοτήτων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ