Ε’ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ.ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΑΛΛΗΝΗ 28.10.2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ Δ/ΝΤΩΝ
Το Υπ. Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο20-10-2014, που έφτασε στα σχολεία 27/10 και ανακλήθηκε την ίδια μέρα («λόγω τεχνικών διευκρινήσεων του εγγράφου») , σχετικά με τις διαδικασίες της αξιολόγησης των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολικών μονάδων. Με νεότερη εγκύκλιο που δόθηκε στη δημοσιότητα, Παρασκευή 7.11.2014, μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου,επαναφέρει εσπευσμένα το ζήτημα της αξιολόγησης των δ/ντων, καλώντας τους να καταχωρίσουν και να επιβεβαιώσουν τους αξιολογητές τους, έως τη Δευτέρα 10.11.2014. Το Δ.Σ της Ε’ ΕΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:
1) Η μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος και των εργαζόμενων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ενάντια στην αξιολόγηση έχει απονομιμοποιήσει πλήρως την πολιτική τους και τους έχει φέρει σε δύσκολη θέση σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματά τους. Οι αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ είναι ένα συνονθύλευμα αλληλοαναιρούμενων εγκυκλίων. Επιβεβαιώνουν ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να περπατήσει «άρον άρον» η αξιολόγηση, ώστε να εμπεδωθεί ο φόβος στη συνείδηση και τη ζωή της εκπαιδευτικής κοινότητας και να υποκύπτει στις εντολές της εξουσίας. Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση θέλουν να αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους στην εφαρμογή της πολιτικής των Μνημονίων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, ιδιαίτερα τώρα που η κυβέρνηση είναι πολιτικά στριμωγμένη .Ένα από τα προαπαιτούμενα, που θέτει η Τρόικα, για να επιστρέψει αρχές Νοέμβρη, είναι 6.000 απολύσεις Δ.Υ ως τα τέλη του 2014. .Η αξιολόγηση είναι το μέσο, για να το πετύχει, γι αυτό και Τρόικα και ΜΜΕ εγκαλούν την κυβέρνηση γιατί μέχρι τώρα δε τα έχει καταφέρει. Είναι απαραίτητος κρίκος στη συνολική της πολιτική και στην εφαρμογή του νέου μισθολογίου, το οποίο, εκτός από τις νέες περικοπές για όλους , προϋποθέτει την αξιολόγηση, για να εφαρμοστεί.
2)Το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ προκειμένου να περάσουν την αξιολόγηση καταπατούν ακόμη και τους νόμους και το Π.Δ 152/2013 που οι ίδιοι έχουν ψηφίσει.
● Η διοίκηση καλεί τους/τις διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες/ους να καταχωρίσουν οι ίδιοι στο σύστημα τα ονόματα των αξιολογητών τους, όταν τα στοιχεία αυτά είναι στη διάθεση της υπηρεσίας. Η πρόσκληση αυτή στοχεύει στη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιολόγηση. Μ’ αυτό τον τρόπο το Υπουργείο αποφεύγει και πιθανές ενστάσεις επί της διαδικασίας.
● Το ΠΔ προβλέπει με σαφήνεια τη διαδικασία της αξιολόγησης των διευθυντών και προϊσταμένων και φυσικά δεν επιτρέπει αξιολόγηση σε μέρος των δεικτών αλλά σε όλους. Η εγκύκλιος που είδε το φως της δημοσιότητας έχει αξιολόγηση σε τρεις από τους πέντε δείκτες. Ουδείς μπορεί να βγάλει τελικό βαθμό χωρίς όλους τους δείκτες. Η εγκύκλιος αυτή “κλείνει το μάτι” στους δ/ντες προκειμένου να γίνουν ο “δούρειος ίππος” για την προώθηση της αξιολόγησης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα κριθούν όλοι άριστοι, όπως όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης το περασμένο καλοκαίρι. Βέβαια οι πολυάριθμες ενστάσεις που κατατέθηκαν διαψεύδουν κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα εγείρονται και πολλά προβλήματα: Ποια θα είναι η τύχη αυτών που δεν έχουν αυξημένα τυπικά προσόντα; Η όλη διαδικασία μόνο αντικειμενικότητα και διαφάνεια δεν εξασφαλίζει. Αλλά αυτό δεν είναι το μείζον. Το Υπουργείο αρχίζει την αξιολόγηση των διευθυντών, για να καταλήξει στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, υλοποιώντας έτσι τις απαιτήσεις της τρόικας για απολύσεις. Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να νομιμοποιήσει την πολιτική καρατόμησης συναδέλφων.
Καλούμε τους/τις διευθυντές/προϊσταμένες να αξιοποιήσουν την απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και να μην κάνουν καμία από τις ενέργειες που ζητά η νέα εγκύκλιος.
Δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΟΛΜΕ και ΑΠΕΧΟΥΜΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία (επισυνάπτουμε τα πρακτικά μέτρα ενάντια στην αξιολόγηση με βάση την απόφαση της Γ.Στων προέδρων των ΕΛΜΕ και το εξώδικο της ΟΛΜΕ προς στο Υπ. Παιδείας) .
Σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων με θέμα αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική ώστε η έλλειψη απαρτίας να ακυρώνει οποιαδήποτε συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.
Καλούμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ να καλέσει άμεσα Γ.Σ Προέδρων και να οργανώσει τον αγώνα για την αποτροπή της αξιολόγησης. Να αποφασίσει την πανελλαδική συγκέντρωση υπογραφών «Δεν αξιολογούμαι-Δεν αξιολογώ», να συντονιστεί με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα για αποφασιστική απεργιακή αναμέτρηση απέναντι στο σύνολο της πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ-ΔΝΤ, που λεηλατεί όλες τις πτυχές της ζωής του εργαζόμενου ,άνεργου λαού και της νεολαίας.
Η πρόεδρος Ο γραμματέας
Άννα Μπαχτή Λευτέρης Χριστούλας
Ε’ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΑΛΛΗΝΗ 11.11.2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
1. Πέμπτη 13.11.2014, ώρα 14.00, στο 1ο Λύκειο Παλλήνης, το Δ.Σ της Ε’ ΕΛΜΕ καλεί τους διευθυντές των σχολείων του 1ου γραφείου σε συζήτηση για τα προβλήματα των σχολείων την αξιολόγηση
2. Παρασκευή 14.11.2014, ώρα 14.00, στο 1ο Λύκειο Μαρκοπούλου, το Δ.Σ της ΕΛΜΕ καλεί για τον ίδιο λόγο τους διευθυντές των σχολείων του 3ου Γραφείου.
Παράκληση να είναι παρόντες όλοι οι διευθυντές των σχολείων, γιατί οι εξελίξεις στο θέμα της αξιολόγησης είναι εξαιρετικά σοβαρές για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας .
Για το Δ.Σ της Ε’ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Η πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Άννα Μπαχτή Λευτέρης Χριστ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη