ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»
1ου, 3ου, 4ου, 5ου
Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Κόρακα και Παπαναστασίου
Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372
http://www.sylaristotelis.com
Αθήνα, 27-10-2014
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε., Αιρετούς Α΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, Α’ ΑΠΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας
Θέμα: Κανένας συνάδελφος/ισσα προϊσταμένη/ος σχολικής μονάδας να μη συμμετέχει στις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης
Η ΔΟΕ να πάρει τώρα συγκεκριμένα μέτρα για την οργάνωση του αγώνα πανελλαδικά
Το φως της δημοσιότητας είδαν δημοσιεύματα σχετικά με εγκύκλιο που αφορά τις διαδικασίες της αξιολόγησης των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολικών μονάδων. Στη συνέχεια, νέα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος αποσύρθηκε προσωρινά. Όποια και να είναι η τύχη της εγκυκλίου και όποιες κι αν είναι οι ημερομηνίες τελικά, ο σύλλογός μας αποφασίζει και επισημαίνει τα παρακάτω:
1) Το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ παραδέχονται ότι έχουν χάσει μάχες και η αντίδραση του κλάδου τους έχει δημιουργήσει σοβαρές δυσκολίες που τις αντιμετωπίζουν με σαλάτα αλληλοαναιρούμενων εγκυκλίων. Οι φόρμες για την αυτοαξιολόγηση συμπληρώθηκαν ως 21/6/2014! Χιλιάδες σχολεία και εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να καταθέσουν εκθέσεις ή κατέθεσαν το ενιαίο κείμενο της ΔΟΕ. Ξανανοίγουν το Παρατηρητήριο για να πιέσουν να «διορθωθεί» η μαζική πολιτική αυτή ανορθογραφία. Τώρα πώς θα δικαιολογήσουν ότι άλλα γράφτηκαν τον Ιούνιο μετά από συνεδριάσεις υποτίθεται ομάδων εργασίας και άλλα μετά το καλοκαίρι, κανείς δεν ξέρει. Η κατάθεση των εργασιών των διευθυντών για συμμετοχή στην on line επιμόρφωση είχε ημερομηνία 30/6. Εκατοντάδες δεν τις είχαν καταθέσει ως τότε. Ξανάνοιξε το Παρατηρητήριο για να διορθωθεί και αυτή η μαζική πολιτική ανορθογραφία καθώς επίσης και για να διορθωθούν τυχόν λάθη. Δεν τους στέλνουν κατ’ ευθείαν τις «σωστές» απαντήσεις να τελειώνουν; Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι καθόλου απρόσκοπτα δεν προχωρούν οι διαδικασίες της αξιολόγησης. Αν δεν υπήρχε η αδράνεια και η σιωπή από την πλευρά της ΔΟΕ, το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ θα βρίσκονταν σε ακόμα πιο δύσκολη θέση!
2) Πού να βγουν να ισχυριστούν τώρα ότι η αξιολόγηση γίνεται για το καλό της εκπαίδευσης και για να γίνουν οι εκπαιδευτικοί καλύτεροι. Οι αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ είναι ένας αχταρμάς, γιατί περί αχταρμά πρόκειται αλληλοαναιρούμενων αποφάσεων. Επιβεβαιώνουν ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να περπατήσει «άρον άρον» η αξιολόγηση, ώστε να εμπεδωθεί στη συνείδηση και τη ζωή της εκπαιδευτικής κοινότητας και να αυτοσυμμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί κάτω από το φόβο της. Να αποδείξει το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση την αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή της πολιτικής των Μνημονίων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, ιδιαίτερα τώρα που η κυβέρνηση είναι πολιτικά στριμωγμένη. Αυτό είναι απαραίτητος κρίκος στη συνολική της πολιτική και την εφαρμογή του νέου μισθολογίου, το οποίο εκτός από τις νέες περικοπές για όλους προϋποθέτει την ατομική αξιολόγηση για να εφαρμοστεί.
Είναι φανερό ότι όλη η διαδικασία που η τελευταία εγκύκλιος αναφέρει είναι έωλη και σαφώς παράνομη! Το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ ακυρώνουν στην πράξη νόμους και αποφάσεις που οι ίδιοι έχουν ψηφίσει και υπογράψει:
· Από πού και ως πού η διοίκηση καλεί τους/τις διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες/ους να καταχωρήσουν οι ίδιοι στο σύστημα τα ονόματα των αξιολογητών τους; Είναι γελοίο και διοικητικά αδιανόητο, να καταχωρεί τα διοικητικά στοιχεία ο ίδιος ο αξιολογούμενος και μετά να έρχεται μια τριμελής επιτροπή και να τα επαληθεύει(!!!) και να μη γίνεται αυτό υπηρεσιακά, πολύ δε περισσότερο που η υπηρεσία τα έχει όλα καταχωρημένα. Μόνο πολιτικά μπορεί να εξηγηθεί η πρόσκληση αυτή. Έχει στόχο να καταγράψει ή και να ισχυριστεί και επίσημα μελλοντικά ότι η αξιολόγησή τους έχει τη συναίνεσή τους και γίνεται εθελοντικά. Επιδιώκει με τον τρόπο αυτό να αποφύγει και πιθανές ενστάσεις στη διαδικασία;
· Η εγκύκλιος είναι σαφέστατη παραβίαση του ΠΔ 152/2013. Με την επισήμανση αυτή δεν υπερασπιζόμαστε το ΠΔ (η θέση του σωματείου μας είναι με σαφήνεια εκφρασμένη), όμως το ΠΔ εμπεριέχει με σαφήνεια τη διαδικασία της αξιολόγησης των διευθυντών και προϊσταμένων και φυσικά δεν επιτρέπει αξιολόγηση σε μέρος των δεικτών αλλά σε όλους. Η εγκύκλιος που είδε το φως της δημοσιότητας έχει αξιολόγηση σε τρεις από τους πέντε δείκτες. Ουδείς μπορεί να βγάλει τελικό βαθμό χωρίς όλους τους δείκτες. Το λιγότερο που εγείρει αυτό είναι ατελείωτες ενστάσεις, πολύ δε περισσότερο μπροστά και στις επικείμενες κρίσεις του καλοκαιριού! Ταυτόχρονα, το ΠΔ έχει συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται για όλα αυτά. Δεν επιτρέπει αλλού δια ζώσης και αλλού εξ’ αποστάσεως επικοινωνία. Κι αυτή δεν μπορεί να αναιρεθεί από μια εγκύκλιο που είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της περιόδου! Εμπεριέχει δείκτες που στην πραγματικότητα δεν μπορούν να βαθμολογηθούν γιατί υπάρχουν εγκύκλιοι που ορίζουν άλλες ημερομηνίες μεταγενέστερες.
Η προσπάθεια του Υπουργείου να διασπάσει τους εκπαιδευτικούς συνεχίζεται. Ξεκινά από τους/τις διευθυντές/προϊσταμένες για να συνεχίσει με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Κανείς από μας δεν πρέπει να νομιμοποιήσει τις διαδικασίες της αξιολόγησης με τη συμμετοχή του με οποιοδήποτε τρόπο.
Καλούμε τους/τις διευθυντές/προϊσταμένες να αξιοποιήσουν την απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και να μην κάνουν καμία από τις ενέργειες που ζητά η νέα εγκύκλιος.
Δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ και της ΔΟΕ και ΑΠΕΧΟΥΜΕ από κάθε αξιολογική διαδικασία, οποτεδήποτε κι αν καλούμαστε.
Συγκεκριμένα, με βάση τα παραπάνω, προχωράμε συλλογικά κι οργανωμένα στα παρακάτω μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης:
Α. Οι διευθυντές των σχολείων και οι προϊστάμενες νηπιαγωγείων να σταθούν δίπλα στους συναδέλφους και να μην μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει:
Να μην συμμετέχουν σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης.
Να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησής τους.
Να μην συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση κι όσοι συμμετείχαν να αποσύρουν τις εργασίες τους.
Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.
Να μην πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.
Β. Οι εκπαιδευτικοί συνολικά:
Δεν αναρτούμε τίποτα στο Παρατηρητήριο της αξιολόγησης.
Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
Δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης.
Δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.
Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική ώστε η έλλειψη απαρτίας να ακυρώνει οποιαδήποτε συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.
Καλούμε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα και να κινητοποιηθεί από αύριο το πρωί ενημερώνοντας τα σχολεία και στηρίζοντας τους συναδέλφους στον αγώνα αντίστασης και ανυπακοής, ενθαρρύνοντάς τους να μην υποκύψουν σε εκβιασμούς και απειλές. Την καλούμε να ανταποκριθεί στο αίτημα των συλλόγων της Αττικής για περιφερειακή σύσκεψη των ΔΣ της Αττικής, να προχωρήσει σε Παναττικό κάλεσμα των διευθυντών, να αποφασίσει την πανελλαδική συγκέντρωση υπογραφών «Δεν αξιολογούμαι-Δεν αξιολογώ», να συντονιστεί με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα για αποφασιστική απεργιακή αναμέτρηση απέναντι στο σύνολο της πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ-ΔΝΤ που λεηλατεί όλες τις πτυχές της ζωής του εργαζόμενου και άνεργου λαού και της νεολαίας.
Η Πρόεδρος
Ρέππα Ντίνα
Η Γραμματέας
Γράφου Ματίνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη