Thumbnail
του Κώστα Καπετσώνη

To 9o Ερώτημα του εκπαιδευτικού

Θα προχωρήσει η αξιολόγηση;

Υπάρχουν βάσιμες υποψίες, για γραφειοκρατικοποίηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού όταν:

1.      Οι εισηγητές αλλαγών πλάθουν στο νου τους ένα διαυγές, συγκροτημένο όραμα του προορισμού και νομίζουν ότι το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εξηγήσουν στον κόσμο(εκπαιδευτικοί) ποιο είναι το όραμά τους.

Τι έγινε ως τώρα:

Ως τώρα έχουν γραφτεί ή ψηφιστεί 8 τουλάχιστον προσχέδια νόμου ή προεδρικά διατάγματα για την αξιολόγηση χωρίς να έχει εφαρμοστεί κανένα .

2.      Η αποδοτική αλλαγή απαιτεί ανοιχτό μυαλό και ετοιμότητα να κατανοήσουμε τις σκέψεις των άλλων(εκπαιδευτικών)

Τι έγινε ως τώρα:

 Ποτέ δεν έχουν καταγραφεί συστηματικά στοιχεία που βασίζονται στις απόψεις και στην εμπειρία του εκπαιδευτικού προσωπικού που γνωρίζει καλύτερα την εκπαιδευτική πράξη.  

3.      Μια άλλη παγίδα όταν επιχειρούμε αλλαγές είναι να αποδίδουμε τα προβλήματα που επιτάσσουν την αλλαγή στα ελαττώματα ατόμων(εκπαιδευτικών)

Τι έγινε ως τώρα:

Πολλές φορές γίνονται δηλώσεις   που   καταδεικνύουν τον «υπεύθυνο» της κατάστασης .Όπως :

• Γιατί φοβούμαστε να επιβραβεύσουμε του ικανούς ως κοινωνία; Είναι αυτό δίκαιο ή άδικο; ( Συζήτηση για τον προϋπολογισμό 2013)

• Την ώρα που όλα στην κοινωνία επαναπροσδιορίζονται και αξιολογούνται ,δε θα αξιολογηθούν όσοι αξιολογούν τα παιδιά μας;( 23-8-2012)   

4.      Ο εισηγητής αλλαγών δεν μπορεί να επιθυμεί το σκοπό χωρίς να παρέχει τα μέσα.(στους εκπαιδευτικούς)

Τι έγινε ως τώρα:

Μέσα, όπως είναι γνωστό, δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν ειδικά τώρα με τη φτωχοποίηση των εκπαιδευτικών

5.      Όσοι επηρεάζονται (οι εκπαιδευτικοί) από την αλλαγή πρέπει να γνωρίζουν τι σημαίνει για αυτούς η αλλαγή και πώς επηρεάζονται

Τι έγινε ως τώρα:

Οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι που δεν έχουν ενημερωθεί με επιμόρφωση τι σημαίνει για αυτούς η συγκεκριμένη αλλαγή που προωθείται

6.      Η αλλαγή προϋποθέτει κονδύλια για επιμόρφωση όλων των εμπλεκόμενων (και για τους εκπαιδευτικούς)

Τι έγινε ως τώρα:

Τίποτα!!! Η καλύτερα, μόνο για ορισμένους.

Βιβλιογραφία

 Everard- Morris «Αποτελεσματική εκπαιδευτική διοίκηση» Everard- Morris ΕΑΠ 1999

Καπετσώνης Κώστας   

Όλα τα ερωτήματα στο     http://blogs.sch.gr/kkapetso/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ντομάτες: Πού πρέπει να τις αποθηκεύετε για να διατηρούνται φρέσκες και νόστιμες

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τρόφιμα
Η Ευρώπη προετοιμάζεται για πανδημία, πόλεμο, ελλείψεις! Αποθηκεύει τρόφιμα και φάρμακα μαζικά
Η ΕΕ χαράσσει στρατηγική αποθήκευσης φαρμάκων, τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, θωρακίζοντας την ήπειρο απέναντι σε πανδημίες, φυσικές καταστροφές...
Η Ευρώπη προετοιμάζεται για πανδημία, πόλεμο, ελλείψεις! Αποθηκεύει τρόφιμα και φάρμακα μαζικά
ζαχαρακη
Σοφία Ζαχαράκη: Ξεκινά αύριο η υποβολή αιτήσεων για Έλληνες του εξωτερικού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 2025
Τριτοβάθμια εκπαίδευση 2025: Εισαγωγή Ελλήνων του εξωτερικού με ψηφιακή αίτηση
Σοφία Ζαχαράκη: Ξεκινά αύριο η υποβολή αιτήσεων για Έλληνες του εξωτερικού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 2025