Thumbnail
Υπέρβαση

 

Υπέρβαση

Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ

Σχετικά με την απάντηση του Υπουργού

για την υποχρεωτικότητα των σεμιναρίων Στελεχών Εκπαίδευσης

 

Συναδέλφισσα, συνάδελφε

Ακολουθώντας τα βήματα του προκατόχου του, ο Υπουργός Παιδείας, με το απαντητικό έγγραφο που διαβίβασε στη Βουλή (αρ. πρωτ. 124560ΙΗ/4-8-2014) υπεραμύνεται του σχεδιασμού και της νομιμότητας της διαδικασίας υλοποίησης των επιμορφωτικών σεμιναρίων των Στελεχών Εκπαίδευσης. Με την παρούσα ανακοίνωση, η Κίνησή μας, απαντά στις αστήριχτες αιτιάσεις της Πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., οι οποίες ως στόχο έχουν να νομιμοποιήσουν μια παράνομη διαδικασία.

Από την ανάγνωση του εγγράφου είναι ολοφάνερο ότι ο Υπουργός, με έωλα επιχειρήματα, προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους Διευθυντές σχολικών μονάδων που στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έλαβαν μέρος στα σεμινάρια που διοργανώθηκαν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε σημαντικό ποσοστό αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση (τα υπόλοιπα Στελέχη Εκπαίδευσης πήραν μέρος στα σεμινάρια κάτω από τις γνωστές συνθήκες). Συγκεκριμένα:

  1. Για την ανάληψη του έργου της επιμόρφωσης από το ΙΕΠ μνημονεύει μια σειρά Τεχνικών Δελτίων, παραλείποντας (;) να αναφέρει την Υπουργική Απόφαση για την έκδοση της οποίας εξουσιοδοτήθηκε από τον κοινό νομοθέτη (Βουλή): στην παρ. 3 του Νόμου 3966/2011 αναφέρεται ότι το ΙΕΠ γνωμοδοτεί ή εισηγείται για «θέματα που αφορούν την αξιολόγηση των διοικητικών και των εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών» (σημείο δδ). Στο σημείο δ (εδ. α’) της ίδιας παραγράφου ορίζεται ότι το ΙΕΠ υλοποιεί υποστηρικτικές δράσεις στο πλαίσιο της εφαρμογής νέων πολιτικών, η υλοποίηση δε των δράσεων αυτών ανατίθεται στο ΙΕΠ με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (εδ. β’). Αλήθεια, γιατί ο Υπουργός δεν μνημονεύει και το ΦΕΚ της Απόφασης; Μα, επειδή, δεν υπάρχει! Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, όλοι, ότι ουδεμία υποχρέωση είχαν τα Στελέχη Εκπαίδευσης, ώστε να λάβουν μέρος σε αυτά τα σεμινάρια. Αντίθετα, η μόνη υποχρέωση – με βάση τον Υπαλληλικό Κώδικα - ήταν να αρνηθούν να εκτελέσουν «προδήλως παράνομες» εντολές!

2.    Για την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης ο Υπουργός επικαλείται, επίσης, διατάξεις των άρθρων 21 και 24 του «καθηκοντολογίου» που αναφέρονται στις αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης να συγκαλούν συσκέψεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και να διοργανώνουν σεμινάρια. Παρέλειψε, (;) όμως, ο Υπουργός, να αναφέρει ότι το περιεχόμενο και η διαδικασία της επιμόρφωσης των Στελεχών Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση (άρθρο 2, παρ. 5 του Π.Δτος 152/2013), η οποία ουδέποτε εξεδόθη! Αντ’ αυτής - και για να ρίξει στάχτη στα μάτια - επικαλείται δύο αποφάσεις (2156/5-3- 2014 και 2913/20-3-2014) που αφορούσαν στο πρόγραμμα των σεμιναρίων για τους Σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίες αποφάσεις βέβαια δεν έχουν καμιά σχέση με το περιεχόμενο και τη διαδικασία της επιμόρφωσης όπως ορίζει η προαναφερόμενη διάταξη του Π.Δτος. Για τα σεμινάρια δε των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων δεν επικαλείται καμιά - υπουργική - απόφαση!!!

Συνάδελφοι,

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι όλο αυτό το οικοδόμημα που σχετίζεται με την επιμόρφωση των Στελεχών Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού βρίσκεται στον… αέρα! Με το άνοιγμα όμως των σχολείων, σε λίγες ημέρες, θα βρεθούμε μπροστά στη νέα πραγματικότητα που θέλει να μας επιβάλει το ΥΠΑΙΘ.  

  • Υποχρέωση όλων των συναδέλφων είναι να αναδείξουν προς κάθε κατεύθυνση τι θα σημάνει η συγκεκριμένη αξιολόγηση για το μαθητή, τον εκπαιδευτικό, το σχολείο, την ίδια την εκπαίδευση.

  • Υποχρέωση του Κλάδου αποτελεί η οργάνωση αγώνων για την αποτροπή της αξιολόγησης – χειραγώγησης αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών για αναζήτηση τυχόν πειθαρχικών (ή και άλλων) ευθυνών για τους Περιφερειακούς Διευθυντές και όσους Διευθυντές Εκπαίδευσης απηύθυναν πρόσκληση στους Διευθυντές σχολικών μονάδων για συμμετοχή σε σεμινάρια καθ’ υπαγόρευση οργάνου (Ι.Ε.Π.) το οποίο δεν έχει - εκ του νόμου - την αρμοδιότητα αυτή.  

Τι θα πράξει η ΔΟΕ;

Αύγουστος 2014  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
mathimatika
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ
Ο λόγος για το Photomath, μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιλύσει μαθηματικά προβλήματα, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο...
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ