Thumbnail
Ενωση πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Κοζάνης

ΕΝΩΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ν.ΚΟΖΑΝΗΣ

Κοζάνη 2-8-2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΦΟΥ... ΛΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΗΡΘΕ ΚΑΙ Η .... ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση είναι ένα ζητούμενο για το δημόσιο. Ο χώρος της παιδείας, αναπόφευκτα, δεν θα μπορούσε να μείνει απ' έξω. Οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν εξαγγείλει μέτρα και διαδικασίες  για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Ωστόσο, εντύπωση προκαλούν οι δηλώσεις του υφυπουργού παιδείας αι Θρησκευμάτων  κ.Κ. Κουκοδήμου για την αναφορά “λογαριασμό” που θα έχουν να δίνουν οι γυμναστές για τη δουλειά τους στο σχολείο.
«Πλέον οι γυμναστές στα σχολεία, θα δίνουν λογαριασμό για το τι κάνουν δεν θα δίνουν μια μπάλα στα παιδιά, θα υπάρχει υλικό συγκεκριμένο το οποίο στο τέλος θα αξιολογείται, θα υπάρχει μια ύλη δηλαδή. Γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, περιμένουμε τη μελέτη του ΙΕΠ από την προσχολική ηλικία, εκεί θα μπει το κομμάτι που τα παιδιά θα μαθαίνουν τι είναι μπάλα, μπάσκετ, ποδόσφαιρο».
Άραγε, αφού σύμφωνα με τις πιο πάνω δηλώσεις δεν υπάρχει υλικό, πού πήγαν τόσες προσπάθειες σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων, συγγραφής βιβλίων και παραγωγής ηλεκτρονικού υλικού; Οι συγκυβερνώντες θα έπρεπε αρχικά να αναγνωρίσουν την υπάρχουσα κατάσταση στη φυσική αγωγή, να αποδώσουν ευθύνες στους πραγματικά υπεύθυνους, αντί να μετακυλούν την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, με την απειλή της αξιολόγησης.
Το κύριο πρόβλημα στη Φυσική Αγωγή είναι η αξιολόγηση ή η έλλειψη ενός σταθερού, για κάθε σχολείο, περιβάλλοντος μαθήματος: χώροι, υλικά, εκπαιδευτικοί, πρόγραμμα μαθημάτων; Οι υπεύθυνοι πρέπει να βλέπουν συνολικά το πρόβλημα αντί να βάζουν στο στόχαστρο αποκλειστικά τους εκπαιδευτικούς. Αυτούς που από τη φύση της δουλειάς τους εργάζονται υπό αντίξοες συνθήκες και ανταποκρίνονται , δίνοντας  τον καλύτερό τους εαυτό.
Σε μια εποχή απαξίωσης της εργασίας και της προσφοράς και παρά τις ισχνές αμοιβές, το Δημόσιο σχολείο εξακολουθεί να προσφέρει, χάρη στις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, τη στιγμή μάλιστα που γενικότερα οι εργαζόμενοι, δέχονται το κύριο βάρος των πολιτικών λιτότητας, οι οποίες τους έχουν φέρει σε επίπεδο οικονομικής εξαθλίωσης.
Τα τελευταία χρόνια, αναφορικά με την παιδεία, η Πολιτεία προχώρησε στα παρακάτω:

- Πραγματοποίησε διαθεσιμότητες  εκπαιδευτικών
- Κατάργησε-συγχώνευσε σχολεία
- Επιστράτευσε εκπαιδευτικούς
- Υποβάθμισε και άλλο τη Δωρεάν Παιδεία
- Κατάργησε το Διδασκαλείο, ένα θεσμό 80 ετών
- Κατάργησε τις εκπαιδευτικές άδειες των εκπαιδευτικών .
- Κατάργησε τα ολοήμερα στα 4/θ και κάτω Δημοτικά Σχολεία.
- Ελάττωσε τη χρηματοδότηση των Σχολείων
- Αύξησε τον αριθμό των μαθητών-τριων ανά τάξη
- Μείωσε τον αριθμό των αναπληρωτών
- Κατάργησε τα αθλητικά σχολεία
- Διεξήγαγε Ολυμπιακούς αγώνες 2004 (8,5 δις) με τα σχολεία να μη διαθέτουν γυμναστήρια
- Μηδένισε τους διορισμούς
- Υποβάθμισε τους Σχολικούς Αγώνες
- Μετέτρεψε το Λύκειο σε ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο

- Κατάργησε τα Γραφεία Φυσικής Αγωγής

 Κι ενώ το ζητούμενο είναι να πάρει η εκπαίδευση την αυτονόητη θέση της στην Κοινωνία, η πολιτεία αφήνει άλυτα προβλήματα που περιμένουν επί χρόνια λύση.
Η Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Νομού Κοζάνης όσον  αφορά στην υφιστάμενη κατάσταση στη Φυσική Αγωγή  και τον Σχολικό Αθλητισμό  καταθέτει τις παρακάτω προτάσεις στο Υ.ΠΑΙ.Θ.:
1.  α. Τρίωρη -τουλάχιστον - διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. ανά εβδομάδα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου - Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Εσπερινό).
      β. Νέο αναλυτικό πρόγραμμα για τα λύκεια, με την ύπαρξη βιβλίου εκπαιδευτικού - μαθητή, όπως στο γυμνάσιο.
2.  Τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των ΕΑΕΠ με αναβάθμιση όλων των δημοτικών σχολείων σε ΕΑΕΠ και παράλληλη δημιουργία δεύτερης οργανικής θέσης όπου χρειάζεται.
3.  Κατοχύρωση του μαθήματος της Βιολογίας ως Β΄ ανάθεση, σε εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, λόγω της παρακολούθησης συναφών μαθημάτων (Φυσιολογία, Ανατομία, Βιοχημεία, Βιομηχανική της Άσκησης, Εργοφυσιολογία, Εργομετρία)  

 στα  πλαίσια των Προγραμμάτων σπουδών στα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
4. Εισαγωγή της Φ.Α. και στη Προσχολική Αγωγή σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Πολιτείας και τις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας.
5. Προετοιμασία υποψηφίων (ΤΕΦΑΑ ,στρατιωτικές σχολές –Σώματα ασφαλείας) της Γ’ Λυκείου ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα
6.  Επανασύσταση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής τα οποία καταργήθηκαν (Ν.4027/2011, ΦΕΚ 233/Α) επιφέροντας αποδιοργάνωση και δυσχέραιναν τον σχολικό και σωματειακό αθλητισμό.
7.  Ύπαρξη περισσοτέρων συμβούλων Φυσικής Αγωγής στη Α/θμια και στη Β/θμια εκπαίδευση.
8.  Αναβάθμιση των σχολικών πρωταθλημάτων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ ύστερα από διαβούλευση καθηγητών Φ.Α που διδάσκουν στις δυο βαθμίδες σε συνεργασία με Σχολικούς συμβούλους και τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
9.  Δημιουργία ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στις μεγάλες πόλεις των νομών και άμεση ενεργοποίηση των Μ.Ο.Α. (Μαθητικοί Όμιλοι Αθλημάτων)
10. Να επανέλθει σε ισχύ η στελέχωση των ΚΕΔΔΥ με εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής όπως ίσχυε με τους νόμους 3848/10 και 3699
11. Ένταξη Συμβούλου Φυσικής Αγωγής στο ΙΕΠ όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες ειδικότητες εκπαίδευσης.
12. Εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης Κολύμβησης σε όλη την επικράτεια.
13. Θέσπιση οργανικών θέσεων Ειδικευμένων Εκπαιδευτικών Φ.Α. (ΠΕ11) στα Ειδικά Σχολεία.
14. Να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις των συναδέλφων στην Α/θμια Εκπαίδευση και των μεταταχθέντων συναδέλφων.
15. Να πραγματοποιηθούν άμεσα, έγκαιρα και ανθρώπινα οι αποσπάσεις των συναδέλφων την τρέχουσα περίοδο 2014-15.
16. Η εφαρμοστεί ένας λιγότερο αντιαθλητικός τρόπος εισαγωγής αθλητών στα Α.Ε.Ι-Τ.Ε.Ι. [Περιμένουμε Σχολικό-Εξωσχολικό Αθλητισμό, όταν για τα Ελληνόπουλα αυτό, λόγω έλλειψης χρόνου, είναι πολυτέλεια;]
17. Να συνεχιστεί η φύλαξη των Σχολείων.
18. Να αναβαθμιστεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Λύκειο (αύξηση των ωρών διδασκαλίας).
19. Να κατασκευαστούν Κλειστά γυμναστήρια, σε όλα τα Σχολεία της πατρίδας μας,
20. Να ενισχυθεί ο Σχολικός Αθλητισμός, με καλύτερη στελέχωση και αξιοποίηση των ειδικοτήτων των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής
21. Να συνδεθεί ο σχολικός και ο εξωσχολικός αθλητισμός.
22. Να εισαχθεί το μάθημα της Αθλητικής Παιδείας στα σχολεία της χώρας μας, το οποίο θα  διδάσκεται από Εκπαιδευτικούς Φ.Α.

23 .Προγράμματα ανάπτυξης των παραδοσιακών χορών
24. Να διανεμηθεί κατάλληλο αθλητικό υλικό για τον Σχολικό Αθλητισμού.

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει εύλογη και έντονη ανησυχία στους συναδέλφους Εκπαιδευτικούς Φ.Α. και όχι μόνο.Ο Κλάδος αισθάνεται ότι έχει μπει στο στόχαστρο της πολιτείας και είναι λυπηρό για τη νεολαία της χώρας να βιώνει τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης στους εκπαιδευτικούς.
Σε αυτή τη συγκυρία, καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Με τιμή

το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα