Αυτό που κρύβεται πίσω από τη σημερινή ρύθμιση για τα δυσπρόσιτα και δεν το αντιλήφθηκαν πολλοί είναι η συνέχιση της ύπαρξης του Ν3848/2010 ( γνωστός και ως νόμος Διαμαντοπούλου). Τι ορίζει όμως αυτός και τι σημαίνει στην πράξη η μη κατάργηση του;
Μετά την μεταβατική περίοδο – η οποία παρατείνεται κάθε χρόνο- θα διενεργηθεί ΑΣΕΠ (με τη συμμετοχή 10.000 – 12000 δασκάλων και για τις άλλες ειδικότητες ακόμα περισσότερων) και θα φτιαχτεί ένας πίνακας με τη βαθμολογική σειρά των επιτυχόντων. Από αυτόν τον πίνακα θα γίνονται οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού κάθε χρόνο αλλά –προσοχή- και οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Δηλαδή πάει και η σειρά του πίνακα αναπληρωτών, πάει και το 60-40 στις προσλήψεις. Και αν αυτό σας φαίνεται δίκαιο θα παραθέσω μερικά παραδείγματα για να γίνει σαφές το παρανοϊκό της υπόθεσης.
Αναπληρωτής ο οποίος οργώνει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, δουλεύοντας 5-6 μήνες το χρόνο πότε εδώ και πότε εκεί αλλά δεν έχει συμπληρώσει 24μηνο πραγματικής προϋπηρεσίας στις 30/6/2010 ενδέχεται μετά την διενέργεια ΑΣΕΠ όχι απλά να μην προσληφθεί μετά από τόσες θυσίες αλλά και να μην δουλέψει ως αναπληρωτής. Οπότε αντί να περιμένει διορισμό ως επιβράβευση μπορεί να περιμένει και έξοδο από την εκπαίδευση στα 30 + και ενώ είχε επενδύσει στον τομέα αυτό σταθμίζοντας τα δεδομένα.
Αναπληρωτής ο οποίος ξεκινάει φέτος να δουλέψει για πρώτη φορά – περιμένοντας 3-4 και βάλε χρόνια στην ουρά- και δουλεύει κανονικά και κάθε χρόνο από 6-8 μήνες ενδέχεται με την διενέργεια ΑΣΕΠ να βρεθεί και αυτός εκτός εργασίας. Και όλα αυτά μετά από 4 χρόνια αναμονής και 2 χρόνια εργασίας , πλησιάζοντας ή περνώντας τα 30.
Αναπληρωτής ο οποίος τελείωσε τελευταία και δεν είχε ελπίδες βάση της σειράς κατάταξης καταφέρνει εν τέλει μετά τη διενέργεια ΑΣΕΠ να δουλέψει ως αναπληρωτής προσπερνώντας τους προαναφερθέντες. Δουλεύοντας μερικά χρόνια και αυτός περιπλανώμενος σε όλη την ελληνική επικράτεια αποκτά προϋπηρεσία και στήνει τη ζωή του ως εκπαιδευτικός. Έλα όμως που έρχεται ο επόμενος ΑΣΕΠ και δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά με τον προηγούμενο οπότε τον προσπερνούν άλλοι. Τίθεται αυτομάτως εκτός αγοράς εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω γιατί κάποιος να ξοδέψει τη ζωή του γυρνώντας από χωριό σε χωριό ή από νησί σε νησί να καλύψει οργανικά ή λειτουργικά κενά χωρίς να έχει ισχυρό κίνητρο μοριοδότησης (εφόσον δεν θα υπάρχουν πίνακες αναπληρωτών) ή διορισμού; Φαντάζει ο ΑΣΕΠ ως ποιο δίκαιος τρόπος διορισμού στα μάτια ορισμένων; Ίσως ναι . Μα δεν τον απορρίπτει το προηγούμενο καθεστώς. Κάθε άλλο, του δίνει τη μερίδα του λέοντος (60%) στους διορισμούς αλλά δίνει το υπόλοιπο σε όλους τους άλλους που μόχθησαν και γύρισαν την Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια.
Επιπλέον από την ώρα που ΑΣΕΠ θα γίνεται;;; (αμφιβάλλω αν γίνεται και αυτό) κάθε 3 χρόνια η σειρά των επιτυχόντων θα είναι η ίδια για 3 χρόνια και δεν θα μπορούν να προστίθενται οι απόφοιτοι κάθε χρόνου στον πίνακα και ας έχει περισσότερες ανάγκες σε κάποιες ειδικότητες το υπουργείο. Τι θα κάνει λοιπόν; Θα κάνει ΑΣΕΠ νωρίτερα; Εδώ δεν μπορεί να κάνει ΑΣΕΠ εδώ και 6 χρόνια και θα κάνει ανά 2;
Αυτοί και άλλοι πολλοί είναι οι λόγοι που θα πρέπει να μας ωθήσουν να πιέσουμε το υπουργείο για να καταργήσει αυτόν το νόμο έκτρωμα της πιο αποτυχημένης υπουργού (συναγωνίζεται με τον Αρβανιτόπουλο) που πέρασε ποτέ από το Υπουργείο Παιδείας.
Ι.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ εκπαιδευτικός , απόφοιτος ΠΤΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη