Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ
Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Θέμα: Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών
Σας ενημερώνουμε για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στις γενικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Δ.Ε. 2014. Αρχικά ο πίνακας κενών και πλεονασμάτων μας κοινοποιήθηκε το απόγευμα της 16 Ιούλη! Στην περιφέρεια Αττικής για παράδειγμα οι εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ μιλούσαν για 725 κενά, ενώ στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης για 146. Οι εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ μιλούσαν συνολικά για 1717 κενά. Το πρωί της 18ης Ιούλη ξεκίνησε η συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στην οποία παρουσιάστηκαν στο συμβούλιο τρία σενάρια μεταθέσεων:
- Το πρώτο μιλούσε για ελάχιστες μεταθέσεις (ποσοστό γύρω στο 5%) με βάση τα κενά που δίνει το σύστημα τα οποία μάλιστα αποκαλούνται και «πραγματικά»!
-Το δεύτερο μιλούσε για μεταθέσεις με βάση τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ (ποσοστό γύρω στο 17%) .
- Το τρίτο μιλούσε για ένα ποσοστό γύρω στο 8,5% με βάση κάτι καινοφανές: να αποδεχτούν τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ επιλεκτικά, εξαιρώντας τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04.01 για τους οποίους θα πάνε στις εκτιμήσεις του συστήματος! Η πρόταση αυτή τελικά επελέγη κατά πλειοψηφία για τις φετινές μεταθέσεις και διαβιβάστηκε στον αρμόδιο Υπουργό για υπογραφή. Έτσι με βάση την τελική αυτή πρόταση από τις 8389 αιτήσεις ικανοποιούνταν ένα ποσοστό γύρω στο 8,5% περίπου.
Μετά την εξέλιξη αυτή καταψηφίσαμε τόσο τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων, όσο και τους πίνακες μεταθέσεων με βάση τη Δήλωση που σας επισυνάπτουμε. Θεωρούμε ότι το δικαίωμα της μετάθεσης αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς και δεν μπορεί να λειτουργεί επιλεκτικά. Υπενθυμίζουμε ότι το 2013 ικανοποιήθηκαν 607 αιτήσεις σε σύνολο 11260 αιτήσεων (ποσοστό 5,4%). Κατά τις μεταθέσεις του 2012 υποβλήθηκαν 14.855 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 2.434 (ποσοστό 16,39%). Σήμερα 21 Ιουλίου ειδοποιηθήκαμε ότι ο Υπουργός δεν αποδέχεται την εισήγηση του ΚΥΣΔΕ και το Συμβούλιο καλείται σε νέα συνεδρίαση την Τρίτη 22 Ιουλίου στις 11:00. Και στη συνεδρίαση αυτή θα παλέψουμε για την ικανοποίηση του μέγιστου δυνατού αριθμού αιτήσεων μετάθεσης με βάση τις πάγιες θέσεις του κλάδου.
Τέλος σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που έγινε την Πέμπτη 17-7-2014 σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
1. Εγκρίθηκε αίτηση ανάκλησης μετάταξης διοικητικού υπαλλήλου και επαναφορά σε θέση εκπαιδευτικού.
2. Έγιναν δεκτές 13 αιτήσεις εκπαιδευτικών για παραίτηση από την υπηρεσία.
3. Έγιναν δεκτές 10 αιτήσεις εκπαιδευτικών για μετάταξη στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση. Η αποδέσμευση των εκπαιδευτικών δε σημαίνει και αντίστοιχη μετάταξη.
4. Έγινε δεκτή 1 αίτηση για μετάταξη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων. Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκαν 5 αιτήσεις.
5. Έγινε δεκτή 1 αίτηση και απορρίφθηκε άλλη 1 για μετάταξη στην Ειδική Αγωγή.
6. Έγιναν δεκτές 9 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ60 (Νηπιαγωγοί).
7. Έγιναν δεκτές 12 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ70 (Δάσκαλοι). Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκαν 3 αιτήσεις.
8. Έγιναν δεκτές 75 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ06 (Αγγλικών). Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκε 1 αίτηση.
9. Έγιναν δεκτές 66 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής).
10. Έγιναν δεκτές 4 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ16 (Μουσικών). Για το ίδιο θέμα απορρίφθηκε 1 αίτηση.
11. Απορρίφθηκαν 17 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ05 (Γαλλικών) γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
12. Απορρίφθηκαν 18 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ07 (Γερμανικών) γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
13. Απορρίφθηκαν 15 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών) γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
14. Απορρίφθηκαν 26 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ19 (Πληροφορικής) γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
15. Απορρίφθηκαν 20 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ20 (Πληροφορικής) γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
16. Απορρίφθηκαν 8 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ32 (Θεατρικών Σπουδών) γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
17. Απορρίφθηκαν 3 αιτήσεις εκπαιδευτικών που ζητούν να μεταταγούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ΠΕ18.41, ΠΕ01, ΤΕ01.01 γιατί δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια.
18. Εκκρεμεί η συζήτηση για αιτήσεις εκπαιδευτικών ΔΕ που ζητούν μετάταξη σε διάφορες Διοικητικές Θέσεις.
Αθήνα 21/7/2014
ΔΗΛΩΣΗ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΟ ΚΥΣΔΕ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014-2015.
O αιρετός εκπρόσωπος Κορδής Νεκτάριος στο ΚΥΣΔΕ δηλώνω ότι:
Η διαδικασία με την οποία καλούμαστε σαν Υπηρεσιακό Συμβούλιο να υπολογίσουμε κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014, στηρίζεται στο ΠΔ 50/96, το οποίο ορίζει σαφώς στο άρθρο 4 παρ. 3, ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και στο άρθρο 4 παρ. 1, ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης. Όλα αυτά καταστρατηγήθηκαν με ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Η εγκύκλιος 97338/Δ2/24-06-2014 επικαλείται το άρθρο 7 του Ν. 3848/10, το οποίο αναφέρει ότι "για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών υπολογίζεται η τυχόν 2η ειδικότητα, η δυνατότητα διδασκαλίας με 2η ανάθεση", ενώ για τις οργανικές θέσεις υπολογίζονται μόνο οι πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, πράγμα που είναι ασύμβατο.
Η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία και με όσα ορίζει το ΠΔ 50/96 άρθρο 4, ήταν να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολικής μονάδας και τις ώρες της ομάδας σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα. Σύμφωνα, όμως με την εγκύκλιο, τα κενά και πλεονάσματα υπολογίζονται με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων καθηγητών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Η ενοποίηση των περιοχών μετάθεσης και των ομάδων σχολείων, σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο, σκοπό έχει να δοθούν ελάχιστα κενά, προκειμένου να μην ικανοποιηθούν αιτήσεις συναδέλφων για μετάθεση και, παράλληλα, να δημιουργήσει διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε νέες υποχρεωτικές μετατάξεις και μετακινήσεις χιλιάδες συνάδελφοι που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».
Επίσης, πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών στα τμήματα να μην υπερβαίνει τους 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
Εξάλλου, η εμπειρία προηγούμενων ετών έχει αποδείξει πως οι εκτιμήσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων δεν λαμβάνονται υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας. Το ίδιο συμβαίνει και κατά τις φετινές μεταθέσεις αφού το Υπουργείο αρνείται να υιοθετήσει τις εκτιμήσεις τόσο των ΠΥΣΔΕ όσο και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Mάλιστα επιδιώκουν κάτι καινοφανές:να αποδεχτούν τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ επιλεκτικά εκτός από τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01 για τους οποίους θα πάνε στις εκτιμήσεις του συστήματος! Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί κατά τι ο αριθμός των μεταθέσεων, αλλά θα δημιουργηθεί πρόβλημα στον κλάδο ΠΕ04, ο οποίος θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ενιαία κάτι που ορίζει και ο ν. 4186/13 . Χαρακτηριστικό τέλος της αντίληψης με την οποία αντιμετωπίζει τα συλλογικά όργανα είναι το γεγονός ότι ενώ είχε στη διάθεσή του τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ από τις 30/6/14 , τις κοινοποίησε στα μέλη του ΚΥΣΔΕ στις 16/7/14!
Με βάση τα παραπάνω και επειδή οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για νέες υποχρεωτικές μετακινήσεις και απολύσεις, δεν θα επικυρώσω και δεν θα νομιμοποιήσω με την υπογραφή μου τους πίνακες κενών-πλεονασμάτων και τους αντίστοιχους πίνακες μεταθέσεων, με βάση τους οποίους ικανοποιείται μόλις το 8,83% των αιτήσεων (741 σε σύνολο 8389), δηλώνοντας πως θα τους καταψηφίσω κατά τη διαδικασία της ψηφοφορίας. Θα παραμείνω στη συνεδρίαση για να ελέγξω την όλη διαδικασία.
Κορδής Νεκτάριος
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
ΟΛΜΕ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη καθυστέρηση των μεταθέσεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ενώ προβλέπεται οι μεταθέσεις να γίνονται πριν τη λήξη του σχολικού έτους και οι συνάδελφοι να τοποθετούνται στα σχολεία πριν το καλοκαίρι, για δεύτερη συνεχή χρονιά και ενώ τελειώνει ο Ιούλιος, οι μεταθέσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με πολιτική παρέμβαση να μειώσει ακόμα περισσότερο τον ήδη δραματικά μικρό αριθμό των μεταθέσεων, μη παίρνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς και τις ανάγκες των ανθρώπων που βρίσκονται για πολλά χρόνια μακριά από τις οικογένειές τους και τον τόπο συμφερόντων τους.
Το Υπουργείο, αφού αύξησε πέρυσι κατά δύο ώρες το ωράριο των καθηγητών, συγχώνευσε - κατάργησε σχολεία, αύξησε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα, δεν πραγματοποίησε διορισμούς, προσπαθεί να εμφανίσει ελάχιστες κενές οργανικές θέσεις για μετάθεση, τη στιγμή που μόνο οι αποχωρήσεις από το καλοκαίρι του 2013 έως σήμερα ανέρχονται στις εφτά χιλιάδες.
Η διαδικασία των μεταθέσεων απαιτεί διαφάνεια και άμεση κοινοποίηση των αποφάσεων και των πινάκων μετάθεσης. Είναι απαράδεκτο να απαγορεύεται στους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην ενημερώνουν για τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων σε τόσο σοβαρά ζητήματα που κρατούν σε αγωνία χιλιάδες συναδέλφους.
Απαιτούμε να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερες μεταθέσεις, αφού ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και η αποτελεσματικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου θεσμοθετώντας:
-20 μαθητές στο τμήμα.
-Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
-Υπολογισμός στον αριθμό των τμημάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία.
-Λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών (ΠΔΣ, ενισχυτική, βιβλιοθήκες, ΚΕΔΔΥ κ.λπ.)
-Διορισμούς εκπαιδευτικών, τουλάχιστον όσες είναι οι συνταξιοδοτήσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη