Ο σύλλογος εκπαιδευτικών του 20ου Γυμν,Πάτρας δηλώνει την αντίθεσή του στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει σε όλες τις σχολικές μονάδες το θεσμό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Ζούμε σε μια περίοδο πλήρους απαξίωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του, όπως φαίνεται από:
την οικονομική του εξαθλίωση
την πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων
την πολιτική των μηδενικών διορισμών μόνιμων και των ελάχιστων προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών τακτικού προϋπολογισμού, που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία μας
τις υποχρεωτικές και εκβιαστικές μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα και από περιοχή σε περιοχή
την υποβάθμιση και ουσιαστική διάλυση των υποστηρικτών δομών των σχολείων και της μετατροπής τους σε «πιλοτικές δομές», με αποτέλεσμα, όπου λειτουργούν, να λειτουργούν με προσωρινό προσωπικό μέσω των βραχυπρόθεσμων και κακοπληρωμένων προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Σε αυτές τις συνθήκες της κρίσης και της κυριολεκτικής αποδόμησης του δημόσιου σχολείου,θεωρούμε ότι επιχειρείται μέσω των διαφόρων αξιολογήσεων να αθωωθούν οι κυβερνητικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και να χρεωθούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί κάθε αποτυχία της εκπαίδευσης.
Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
1. Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Έτσι, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα αξιολογηθεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά, θεωρείται δεδομένος εκ των προτέρων.
2. Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων,και τελικά ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν την επιβίωσή τους, υιοθετώντας πρακτικές προβολής και ανταγωνισμού.
3. Να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να περιοριστεί σε «κουτάκια» και να περιοριστεί «δείκτες», ότι έχει άμεση σχέση με πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν και τη συνδιαμορφώνουν. Ειδικά σε μια περίοδο που οξύνονται τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να θεωρείται υπευθυνος ο εκπαιδευτικός για μια σειρά προβλημάτων που η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Εξάλλου, οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτοί τη στιγμή είναι άνεργοι, «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους αλλά και γιατί θεωρεί ότι είναι πρακτικώς αδύνατο να πραγματοποιηθεί εντός του προβλεπόμενου εργασιακού χρόνου μια τέτοια πολύπλοκη, πρωτόγνωρη και έντασης εργασία,δηλώνει την πλήρη αντίθεσή του στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και στη συγκροτήση των ομάδων εργασίας.
Ο Σύλλογος των καθηγητων του 20ου Γυμνασιου Πατρών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη