Ε. Βενιζέλου 175, Καλλιθέα, 17675
τηλ.: 2109597711
e-mail: [email protected]
Καλλιθέα, 28/01/2014
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Από τα μέσα του Δεκέμβρη το Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που θα οδηγήσει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, η πραγματικότητα και όλο το νομικό οπλοστάσιο που τη συνοδεύει, άλλα μαρτυρούν. Η αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση έρχεται για να επιβάλει κλίμα αυταρχισμού και ανταγωνισμού στην εκπαίδευση, να υποσκάψει κάθε δυνατότητα συλλογικής δράσης, να διαμορφώσει ένα εργαλείο για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και να οδηγήσει σε απολύσεις.
Σε ό,τι αφορά την αυτοαξιολόγηση επισημαίνουμε τα εξής: το Υ.ΠΑΙ.Θ. στο υπ' αριθμ. 1900089/Γ1/10-12-2013 έγγραφό του ορίζει ότι η αυτοαξιολόγηση είναι υποχρεωτική.
Παρακάτω επισημαίνει ότι η διαδικασία “πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων”. Πουθενά δεν ορίζεται ότι η συμμετοχή κάποιου συναδέλφου είναι υποχρεωτική σε αυτές, ούτε ορίζονται περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκρότησή τους. Γι' αυτό και επιχειρεί να εκβιάσει και να φοβίσει τους συναδέλφους όποιος [διευθυντής εκπαίδευσης, σχολικός σύμβουλος, διευθυντής σχολείου] πιέσει τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας.
Η ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ θα πάρουν όσα συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλά και νομικά μέτρα κριθούν σκόπιμα ώστε να προστατευθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί από τυχόν αυθαιρεσίες.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων συλλογικά και κάθε συνάδελφο ατομικά να παλέψουμε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και να μην υποκύψουμε στις όποιες πιέσεις για την εφαρμογή της.
1] Να υιοθετηθεί από τους συλλόγους διδασκόντων το κείμενο της ΟΛΜΕ.
2) Σε κάθε περίπτωση να μη συμμετάσχουν οι συνάδελφοι σε ομάδες εργασίας. Αυτή η υποχρέωση δεν αναφέρεται πουθενά και, αν η διοίκηση θέλει να υποχρεώσει κάποιον, οφείλει να επικαλεστεί συγκεκριμένες διατάξεις.
3) Σε περίπτωση που επιχειρηθεί παρά τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (πχ. συγκρότηση ομάδων εργασίας από μεμονωμένους συναδέλφους ), να ενημερωθούν η ΕΛΜΕ και οι αιρετοί του ΠΥΣΔΕ.
ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Ν. 1566/85, άρ. 11 Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα. ΣΤ΄ Σύλλογοι διδασκόντων.
«1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών μετέχουν και δύο εκπρόσωποί τους που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων. 2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. 3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του τόπου. Μπορεί να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων.4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητές του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι των μαθητών, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».
----------------------------------------------
Παρατήρηση 1η .: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν υποχρεούται «να αποφασίσει χωρισμό των μελών του σε τομείς» ή αλλιώς «ομάδων εργασίας» σε κανένα άλλο ζήτημα εκτός από «τομείς γνώσεων», για «καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων». Οι ομάδες εργασίας σε άλλα θέματα, όπως η «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας κλπ, ευρίσκονται πέραν του Νόμου (πλαισίου), ενώ οι ΥΑ είναι κατώτερες των Νόμων, αλλά και των ΠΔ. Μόνο αν αυτοχειριαστεί ένας σύλλογος μπορεί να το κάνει. Μπορεί όμως η Διοίκηση, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης, ο Δ/ντής του σχολείου ή ακόμα και πλειοψηφικά ο Σύλλογος Διδασκόντων να υποχρεώσει συλλογικά ή ατομικά μέλη του να κάνουν πράγματα που δεν επιβάλλει ο Νόμος (πλαίσιο) χωρίς να κάνουν «παράβαση καθήκοντος»;
Παρατήρηση 2η.: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν επιτρέπεται να κληθεί να συνεδριάσει έξω από το ωράριο εργασίας το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί τις 6 ώρες. Π.χ. Εάν ένα σχολείο αρχίζει την πρωινή αναφορά στις 8.00 πμ δεν μπορεί υποχρεωτικά να συνεχίσει πέραν των 2..00΄ μμ ή αν αρχίζει 8.15΄ πμ, δεν μπορεί πέραν των 2.15΄ μμ, αφού «…οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων». Πολύ περισσότερο, δεν μπορεί ο σύλλογος να ορίσει υποχρεωτική συμμετοχή των μελών του σε συνεδρίαση «… και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας…», καθώς η διαδικασία αυτή είναι μη σύννομη (σ’ αυτή τουλάχιστον τη φάση), για τις επιπλέον ώρες δεν ορίζεται υπερωριακή αμοιβή (όπως π.χ. στις πανελλαδικές εξετάσεις) και μπορεί οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον να προσβάλει αποφάσεις τέτοιων συνεδριάσεων. Γι’ αυτό τα τελευταία περίπου 30 χρόνια έχει καθιερωθεί η περικοπή του διδακτικού χρόνου του ωρολογίου προγράμματος. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια σε ορισμένα σχολεία παρατηρείται παραβίαση του Νόμου χωρίς σθεναρές κα συλλογικές διαμαρτυρίες. Τώρα όμως και με πρόσθετο φόρτο εργασίας απλήρωτο;
Παρατήρηση 3η: Με ποια επιστημονική μέθοδο θα χωριστούν οι ομάδες της «Εγκυκλίου Σ. Κεδίκογλου», δηλ. της υπ. αρ. πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013) ; Ποιος θα ορίσει την μέθοδο; Ποιοι τους σκοπούς; Πόσο χρόνο θα εργαστούν;
Παρατήρηση 4η: Ο διευθυντής δεν υποχρεούται να συγκαλέσει το σύλλογο σε συνεδρίαση για την αξιολόγηση, αν ο σχολικός σύμβουλος δεν έχει προηγουμένως ενημερώσει το διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, όπως προβλέπει και ο νόμος και η σχετική εγκύκλιος.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Χρήστος Κάτσικας Μάκης Μαυρέλης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη