«ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ» ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΑ
Ο εμπαιγμός δεν έχει τέλος. Ενώ σε προηγούμενες παραστάσεις διαμαρτυρίας, στη Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής, η κυρία Ξυθάλη μας διαβεβαίωσε ότι έχει ζήτησει δασκάλους για την κάλυψη των κενών, ενώ στην Περιφέρεια Αττικής μας ενημέρωσαν ότι ήδη τα κενά έχουν σταλεί στο Υπουργείο, χθες Τρίτη 21/1 στο Υπουργείο δήλωσαν άγνοια για τα κενά και δεν υπήρξε καμιά δέσμευση για την καλυψή τους.
Σήμερα η Διοίκηση και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ρίχνουν το μπαλάκι στους Συλλόγους Διδασκόντων για ν’αποφασίσουν τι θα κάνουν, αν κάποιος εκπαιδευτικός απουσιάζει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Προτρέπουν ακόμα τους Διευθυντές να καλύψουν τα κενά μετακινώντας εκπαιδευτικούς από τα ολοήμερα τμήματα ή λειτουργώντας τμήματα χωρίς να υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος αλλά μπαίνοντας κάθε εκπαιδευτικός τόσες ώρες όσες χρειάζεται για να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο.
Ζητείται μάλιστα από τους δασκάλους που θα αναλάβουν τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά να κάνουν λιγότερες ώρες στο τμήμα που είναι υπεύθυνοι ! ! !
Το κενό επομένως ενός δασκάλου αποδιοργανώνει και τις άλλες τάξεις του σχολείου.
Το επιχείρημα που χρησιμοποιούν είναι ότι για το «καλό» των μαθητών, έστω προσωρινά, είναι η καλύτερη λύση για να μη «σπάει» το τμήμα αλλά οι μαθητές να προχωρούν στην ύλη.
«Τίποτα μονιμότερο του προσωρινού» και του παράνομου!
Ως δάσκαλοι και παιδαγωγοί ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ σε όσους «κόπτονται» για το «καλό» των μαθητών ότι:
- Οι μαθητές του Δημοτικού (που διανύουν την παιδική ηλικία), όπως αναφέρεται και στην εξελικτική ψυχολογία, έχουν ανάγκη από ένα σταθερό πρόσωπο που να εμπιστεύονται και να αναπτύσσουν διαπροσωπικές σχέσεις, στη λογική ότι το σχολείο λειτουργεί ως χώρος κοινωνικοποίησης που αποτελεί φυσική συνέχεια των σταθερών προσώπων της οικογένειας. Αυτός είναι ο λόγος που, όσες φορές σε σχεδιασμούς εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, υπήρχε η πρόταση, στις Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού, να διδάσκουν δάσκαλοι με ειδίκευση σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, ποτέ δεν υλοποιήθηκε και ποτέ δεν προτάθηκε κάτι ανάλογο για τις μικρότερες τάξεις.
- Υπαρχει βέβαια άτυπα η περίπτωση που κάποιος δάσκαλος, λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος, επιθυμεί και αναλαμβάνει μάθημα σε άλλη τάξη, πάντα όμως σε στενή συνεργασία με το δάσκαλο της συγκεκριμένης τάξης. Το παραπάνω διαφέρει πολύ από τη λύση που προτείνεται.
- Η ευκαιριακή, κατ’ανάγκη κάλυψη της έλλειψης δασκάλου σε κάποιο τμήμα από συναδέλφους διαφορετικών τάξεων δεν προωθεί τη γενίκευση της γνώσης, όπως αυτή δομείται από το δάσκαλο της τάξης, που γνωρίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών του στο σύνολό τους.
- Ένας δάσκαλος, που έχει ολοκληρωμένη εικόνα του μαθητικού δυναμικού του τμήματός του, αξιοποιεί τις γνώσεις και τις πρακτικές που τα παιδιά έχουν επεξεργαστεί, για παράδειγμα στο μάθημα της Γλώσσας, ως σημεία αναφοράς για να προσσεγγίσει άλλα διδακτικά αντικείμενα στην Ιστορία, τη Μελέτη, τη Γεωγραφία ή τα Μαθηματικά και αντιστρόφως.
Αντιθέτως, η λύση που προτείνεται-επιβάλλεται κατόπιν προφορικών οδηγιών-εντολών, στους συλλόγους διδασκόντων, σε όσα σχολεία υπάρχει κενό δασκάλου,οδηγεί στην αποσπασματικότητα της γνώσης.
- Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναλάβουν την ευθύνη και να μη συναινέσουν στην εφαρμογή τέτοιου προγράμματος στα σχολεία τους.
- Καλούμε τους Σχολικούς Συμβούλους, που σέβονται τον τίτλο τους, να πάψουν να γίνονται <<ιμάντες>> της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου και να συναινούν - πιέζουν σε αντιπαιδαγωγικές – παράνομες λύσεις.
- Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να μη δεχτούν τέτοιου είδους λύσεις που απαξιώνουν τη μόρφωση των παιδιών τους.
- Γονείς και εκπαιδευτικοί σε κοινό μέτωπο να παλέψουμε για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία χωρίς ελλείψεις.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΜΠΟΣ
Αχαρνές : 22/01/ 2014
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη