Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αν. Αττικής "Ο Σωκράτης"

«ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ» ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΑ

        Ο εμπαιγμός δεν έχει τέλος. Ενώ σε προηγούμενες παραστάσεις διαμαρτυρίας, στη Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής, η κυρία Ξυθάλη μας διαβεβαίωσε ότι έχει ζήτησει δασκάλους για την κάλυψη των κενών, ενώ στην Περιφέρεια Αττικής μας ενημέρωσαν ότι ήδη τα κενά έχουν σταλεί στο Υπουργείο, χθες Τρίτη 21/1 στο Υπουργείο δήλωσαν άγνοια για τα κενά και δεν υπήρξε καμιά δέσμευση για την καλυψή τους.

       Σήμερα η Διοίκηση και οι Σχολικοί Σύμβουλοι ρίχνουν το μπαλάκι στους Συλλόγους Διδασκόντων  για ν’αποφασίσουν τι θα κάνουν, αν κάποιος εκπαιδευτικός απουσιάζει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

       Προτρέπουν ακόμα τους Διευθυντές να καλύψουν τα κενά μετακινώντας εκπαιδευτικούς από τα ολοήμερα τμήματα ή λειτουργώντας τμήματα χωρίς να υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος αλλά μπαίνοντας κάθε εκπαιδευτικός τόσες ώρες όσες χρειάζεται για να συμπληρώσει το  διδακτικό του ωράριο.

Ζητείται μάλιστα από τους δασκάλους που θα αναλάβουν τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά να κάνουν λιγότερες ώρες στο τμήμα που είναι υπεύθυνοι ! ! !

Το κενό επομένως ενός δασκάλου αποδιοργανώνει  και τις άλλες τάξεις του σχολείου.

Το επιχείρημα που χρησιμοποιούν  είναι ότι για το «καλό» των μαθητών, έστω προσωρινά,  είναι η καλύτερη λύση για να μη «σπάει» το τμήμα αλλά οι μαθητές να προχωρούν στην ύλη.

«Τίποτα μονιμότερο του προσωρινού» και του παράνομου!

Ως δάσκαλοι και παιδαγωγοί ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ  σε όσους «κόπτονται» για το «καλό» των μαθητών ότι:

-  Οι μαθητές του Δημοτικού (που διανύουν  την παιδική ηλικία), όπως αναφέρεται και στην εξελικτική ψυχολογία, έχουν ανάγκη από ένα σταθερό πρόσωπο που να εμπιστεύονται και να αναπτύσσουν διαπροσωπικές σχέσεις, στη λογική ότι το σχολείο λειτουργεί ως χώρος κοινωνικοποίησης που αποτελεί φυσική συνέχεια των σταθερών προσώπων της οικογένειας. Αυτός είναι ο λόγος που, όσες φορές σε σχεδιασμούς εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, υπήρχε η πρόταση, στις Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού, να διδάσκουν δάσκαλοι με ειδίκευση σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, ποτέ δεν υλοποιήθηκε και ποτέ δεν προτάθηκε κάτι ανάλογο για τις μικρότερες τάξεις.

-  Υπαρχει βέβαια άτυπα η περίπτωση που κάποιος δάσκαλος, λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος, επιθυμεί και αναλαμβάνει μάθημα σε άλλη τάξη, πάντα όμως σε στενή συνεργασία με το δάσκαλο της συγκεκριμένης τάξης. Το παραπάνω διαφέρει πολύ από τη λύση που προτείνεται.

-  Η ευκαιριακή, κατ’ανάγκη κάλυψη της έλλειψης δασκάλου σε κάποιο τμήμα από συναδέλφους διαφορετικών τάξεων δεν προωθεί τη γενίκευση της γνώσης, όπως αυτή δομείται από το δάσκαλο της τάξης, που γνωρίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών του στο σύνολό τους.

-  Ένας δάσκαλος, που έχει ολοκληρωμένη εικόνα του μαθητικού δυναμικού του τμήματός του, αξιοποιεί τις γνώσεις και τις πρακτικές που τα παιδιά έχουν επεξεργαστεί, για παράδειγμα στο μάθημα της Γλώσσας, ως σημεία αναφοράς για να προσσεγγίσει άλλα διδακτικά αντικείμενα στην Ιστορία, τη Μελέτη, τη Γεωγραφία ή τα Μαθηματικά και αντιστρόφως.

Αντιθέτως, η λύση που προτείνεται-επιβάλλεται κατόπιν προφορικών οδηγιών-εντολών, στους συλλόγους διδασκόντων, σε όσα σχολεία υπάρχει κενό δασκάλου,οδηγεί στην αποσπασματικότητα της γνώσης.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναλάβουν την ευθύνη και να μη συναινέσουν στην εφαρμογή τέτοιου προγράμματος στα σχολεία τους.

Καλούμε τους Σχολικούς Συμβούλους, που σέβονται τον τίτλο τους,  να πάψουν να γίνονται <<ιμάντες>> της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου και να συναινούν - πιέζουν σε αντιπαιδαγωγικές – παράνομες λύσεις.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να μη δεχτούν τέτοιου είδους λύσεις που απαξιώνουν τη μόρφωση των παιδιών τους.

Γονείς και εκπαιδευτικοί σε κοινό μέτωπο να παλέψουμε για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς,  ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία χωρίς ελλείψεις.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο   ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Ο  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ  ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ                            ΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΤΡΙΜΠΟΣ


Αχαρνές :  22/01/ 2014

ΣΥΛΛΟΓΟΣ Εκπαιδευτικών  Π.Ε.
ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» 
Σπ. Κιουρκατιώτη 10 Αχαρνές 
Τηλέφωνο-Fax: 210-2460973
Πληροφορίες: Παπαγιαννόπουλος   Αποστόλης  
Τηλέφωνο: 6978896216
http://syllogos-sokratis.gr/ 
 
ΠΡΟΣ: 
Εκπαιδευτικούς
Γονείς                       
ΔΟΕ
Μ.Μ.Ε

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελλαδικες
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλαδικές 2025 : Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Αγγλικά
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT