Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Ικαρίας και Φούρνων

Θέμα: Οργάνωση της δράσης μας ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση

Το επόμενο διάστημα με βάση την εγκύκλιο 1900089/Γ1/10/13 που στάλθηκε στις 10/12 με τίτλο "Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013/14-Διαδικασίες" το Υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει να προχωρήσει τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με τον ορισμό Ομάδων Εργασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Βρισκόμαστε λοιπόν σε πολύ κρίσιμο σημείο. Η αξιολόγηση και η αυτοαξιολόγηση είναι απονομιμοποιημένες στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου. Όλοι καταλαβαίνουμε πια πως η αξιολόγηση που  προωθείται έχει ως μοναδικό στόχο τον επαγγελματικό αφανισμό και την παιδαγωγική απαξίωσή μας. Γι’ αυτό δεκάδες "σεμινάρια" για την αξιολόγηση ματαιώθηκαν σε όλη την Ελλάδα εξαιτίας της μαζικής αντίδρασης των εκπαιδευτικών και στις περισσότερες περιπτώσεις από την άρνηση των Διευθυντών να συμμετέχουν σε τέτοια "σεμινάρια". Γι’ αυτό και έχουν ήδη συγκεντρωθεί χιλιάδες υπογραφές ενάντια στην αξιολόγηση.

Συνάδελφοι/ισσες,

Η μάχη για την ακύρωση στην πράξη της αυτοαξιολόγησης  και της αξιολόγησης είναι κομβική, με τεράστια σημασία για το δημόσιο σχολείο, τη ζωή και τη δουλειά μας. Πρέπει λοιπόν ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να αποκρούσουμε κι αυτήν την επίθεση.

Με βάση τις αποφάσεις Γ.Σ. και Δ.Σ. του Συλλόγου και της ΔΟΕ το επόμενο χρονικό διάστημα:

- Συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε υπογραφές ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση με βάση το κείμενο της ΔΟΕ (το επισυνάπτουμε ξανά).

- Είμαστε σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση, αποτρέποντας τη διεξαγωγή κάθε σεμιναρίου για την αξιολόγηση που τυχόν επιχειρηθεί να γίνει, αξιοποιώντας με μαζική συμμετοχή γι’ αυτό το σκοπό τις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει ο Σύλλογος μας αλλά και η ΔΟΕ.

- Καλούμε τους/τις σχολικούς συμβούλους, έστω και την ύστατη στιγμή, να μη συμπράξουν στην προετοιμασία και διεξαγωγή των σεμιναρίων και στην υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης.

- Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν άμεσα, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και να μην προχωρήσουν στις ενέργειες που αναφέρει η τελευταία εγκύκλιος του υπουργείου, δηλαδή τη διαδικασία αποτίμησης των 15 δεικτών ποιότητας, να μη συμμετέχει ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός στις Ομάδες Εργασίας, στη διαμόρφωση σχεδίων δράσης και την υποβολή οποιασδήποτε έκθεσης αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Επισημαίνουμε ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου ή του Νηπιαγωγείου για συμμετοχή στις «ομάδες εργασίας». Καλύπτουμε συνδικαλιστικά με στάσεις εργασίας τη μη συμμετοχή σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης  (σεμινάρια, ομάδες εργασίας, σχέδια δράσης, ολομέλειες συλλόγων διδασκόντων κλπ).

Ως σχέδιο ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ του Συλλόγου Διδασκόντων προτείνουμε το κείμενο:

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ........... Δημοτικού Σχολείου ........................ δηλώνει ότι είναι αντίθετος με τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Η αξιολόγηση δεν υπηρετεί την προώθηση των σύγχρονων μορφωτικών, εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών, δε στοχεύει στην καλυτέρευση του εκπαιδευτικού για να ανταποκριθεί σε αυτές. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, οδηγεί στην υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών, υποτάσσει στους δείκτες της αξιολόγησης, στη συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, επιδιώκει και θα έχει σαν αποτέλεσμα την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών και τη χειροτέρευση των εργασιακών και μισθολογικών συνθηκών. Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά. Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του σωματείου μας και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.

 (Οι Σύλλογοι Διδασκόντων που δεν το έχουν ήδη κάνει, μπορούν να αξιοποιήσουν και το κείμενο «όχι στο σχολείο του φόβου και της υποταγής» που ξαναστέλνουμε)

- Καλούμε την ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων σε συνάντηση των δύο Δ.Σ. με σκοπό τον κοινό βηματισμό σε επίπεδο δράσεων για την αποτροπή της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης.

- Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε Έκτακτη Γ.Σ. την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου στις 18:00 στο Δημοτικό Σχολείο Ευδήλου.

Oι εκπαιδευτικοί που εδώ και τριάντα χρόνια υπερασπιζόμαστε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο ουσιαστικής παιδείας για όλους, δηλώνουμε ότι συλλογικά αρνούμαστε  και δε συναινούμε στην εφαρμογή ενός συστήματος που αποσκοπεί: στη μισθολογική και βαθμολογική μας καθήλωση, στη διαμόρφωση των νέων δεξαμενών διαθεσιμότητας-απόλυσης, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την μορφωτική υποβάθμιση, την αύξηση της μαθητικής διαρροής, την ιδεολογική και παιδαγωγική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος                                                                                  Η Γραμματέας

Φώτης Μαντζώρος                                                                       Λεμονιά Ευστρατουδάκη


Ικαρία, 17 Ιανουαρίου 2014

Αρ. Πρωτοκ.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ

Επικοινωνία:

Φώτης Μαντζώρος 6977395607

Λεμονιά Ευστρατουδάκη  6944754984

[email protected]

Προς: Μέλη Συλλόγου,

            ΔΟΕ, ΜΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ