Thumbnail
alfavita.gr

Σίγουρα η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο στη πολιτική κατεδάφισης του δημόσιου σχολείου. Εκπαιδευτικοί σε «κινητικότητα», τοποθετημένοι ταυτόχρονα σε τρία και τέσσερα σχολεία, σε μια «γεμάτη υποσχέσεις» διαθεσιμότητα, αλλά και «αποσπασμένοι»-εγκλωβισμένοι σε μια αδιέξοδη αναμονή. Την ίδια στιγμή χιλιάδες τα κενά στα σχολεία, στα οποία απλώνεται ένα κλίμα διάλυσης κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης και των δεκάδων «διαρθρωτικών» αλλαγών του υπουργείου.

Μαθητές, στο όνομα των οποίων «πίνει νερό» ο υπουργός, ψάχνουν σχολεία και τμήματα (τεχνική εκπαίδευση) που παρά τις υποσχέσεις ακόμα δεν ξεκίνησαν να λειτουργούν, αναζητούν μεταφορικά μέσα, δεν  έχουν καθηγητές ούτε για τα άλλοτε «αδιαπραγμάτευτα» πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (Φούρνοι), τα οποία απλώθηκαν και στη πρώτη λυκείου χωρίς όμως να μπορεί κανείς να τους πει, με τι ακριβώς είναι αντιμέτωποι.

Κι όμως, παρά τις εικόνες αποσύνθεσης του δημόσιου σχολείου μοναδική αγωνία του υπουργείου και των διευθυντών του, οι ώρες που χάνονται από καταλήψεις, κινητοποιήσεις και απεργίες. Άτεγκτοι και αδιάλλακτοι σε κάθε τέτοια περίπτωση, οι  στυγνοί τεχνοκράτες της υπόδουλης κυβέρνησης, μετατρέπονται αίφνης σε μαχητές υπέρ του «κατοχυρωμένου συνταγματικού δικαιώματος» στη μόρφωση που πρέπει να έχουν όλοι οι μαθητές. Μόλις οι κινητοποιήσεις τελειώνουν, ικανοποίηση πλημυρίζει τους κυβερνητικούς θεατρίνους και τα σχολεία συνεχίζουν να πορεύονται με τα χιλιάδες κενά και τα υπόλοιπα προβλήματα τους.

Και το ερώτημα που γεννιέται, εύλογο, πρόδηλο και ταυτόχρονα εξοργιστικό… Αν στην αρχή της χρονιάς χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στις λίστες πλεοναζόντων που καταρτίστηκαν από το υπουργείο και τους διευθυντές εκπαίδευσης, πως γίνεται  ακόμα και σήμερα να πνίγονται τα σχολεία όλης της χώρας στα κενά;

Και η απάντηση άλλο τόσο εύλογη, ξεκάθαρη και αποστομωτική για τους απολογητές της βάρβαρης και αντικοινωνικής πολιτικής. Πολύ απλά, κανείς εκπαιδευτικός από όλους αυτούς που «κρίθηκαν» πλεονάζοντες δε περισσεύει!  Όλο αυτό δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια μεθόδευση. Καθυστέρησαν τις αποσπάσεις, «αγνόησαν» τις πάγιες ανάγκες της πρωτοβάθμιας στην οποία εργάζονται κάθε χρόνο χιλιάδες καθηγητές (ειδικοτήτων) και κατασκεύασαν πλαστές λίστες υπεράριθμων, κυρίως από αυτούς. Στο νομό Σάμου εφαρμόζοντας με ακραίο τρόπο τη κυβερνητική πολιτική ο προϊστάμενος όρισε  αρχικά 68 εκπαιδευτικούς ως πλεονάζοντες. Ακολούθησαν υποχρεωτικές μετακινήσεις σε άλλα νησιά και διαθέσεις στη πρωτοβάθμια (όπως κάθε χρόνο). Στο νομό  στον οποίο κρίθηκαν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, όπως άλλωστε συνέβη παντού, οι ανάγκες καλύφθηκαν οριακά, αφού υποχρεώθηκαν πολλοί από αυτούς που το Σεπτέμβρη  ορίστηκαν πλεονάζοντες να τοποθετηθούν ακόμη και σε τρία σχολεία και να διανύουν τεράστιες αποστάσεις προκειμένου να καλύψουν τα κενά! Τώρα αυτοί που έπαιξαν το θέατρο των υπεραριθμιών, δεν αποδεσμεύουν τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση επειδή δεν υπάρχει αντικαταστάτης ούτε για μια ώρα!

Κενά όμως, με βάση το ίδιο το υπουργείο, υπάρχουν και στις περιοχές προς τις οποίες αποσπάστηκαν οι εκπαιδευτικοί. Τελικά μόνο κενά όλων των ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις αναρτήσεις όλων των διευθύνσεων, προκύπτουν αθροιστικά σε όλη την Ελλάδα.  Αυτή είναι η πραγματικότητα και όσο και αν προσπάθησε το υπουργείο να διαχειριστεί επικοινωνιακά τη μεθόδευση παραγωγής υπεράριθμων, ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσει την αλήθεια που αντιλαμβάνεται ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν ήταν τίποτε άλλο από ένα χυδαίο τέχνασμα. Πριν δοθούν αποσπάσεις, πριν γίνουν διαθέσεις στη πρωτοβάθμια, πριν δηλαδή καλύψουν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες, έφτιαχναν λίστες υπεράριθμων. Με φανερό στόχο τη τρομοκρατία και τη πειθάρχηση των εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο τη προετοιμασία της κοινής γνώμης για τις επερχόμενες απολύσεις. Άθλιοι τακτικισμοί των «σοφών» του υπουργείου. Άθλια και φθηνή η προσπάθεια εφαρμογής αυτών των επινοήσεων από τους περιφερειακούς διευθυντές και τα διοικητικά στελέχη. Λυπηρή η στάση και ανάλγητη η συμπεριφορά αυτών που ήθελαν σε προηγούμενη φάση να παρουσιάζονται στα σχολεία ως «συνάδελφοι».

Για την Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ικαρίας Φούρνων

Πετράκης Βασίλης, Δάμαλος Χρήστος, Μαυρογιώργη Μαρία, Μπουτμπάρα Σοφία, Λουκάς Βασίλης 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
ΙΕΠ: Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα SUB.8
Κλείνει η υποβολή αιτήσεων – 37 προγράμματα για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εξ αποστάσεως, με έναρξη τον Ιανουάριο 2026
ΙΕΠ: Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα SUB.8
συγχονε
Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων προκαλεί αντιδράσεις - Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη από την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί τις Ενώσεις Γονέων του Βόρειου Τομέα σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας,...
Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων προκαλεί αντιδράσεις - Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη από την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
peripoliko astinomia perama
Σταυρούπολη: Δύο 15χρονοι προκαλούν χάος με κλεμμένη μοτοσικλέτα – Τραυματίες και γονείς στο τμήμα
Θεσσαλονίκη: 15χρονοι με κλεμμένη μηχανή τραυμάτισαν οδηγό ΙΧ και αστυνομικό
Σταυρούπολη: Δύο 15χρονοι προκαλούν χάος με κλεμμένη μοτοσικλέτα – Τραυματίες και γονείς στο τμήμα
σχολείο
Αιγάλεω: Πειθαρχικό σε σχολείο για προβολή επεισοδίου της σειράς «Black Mirror»
Τι καταγγέλλει πατέρας μαθητή - Εκπαιδευτικός πληροφορικής φέρεται να έδειξε στη σχολική αίθουσα σκηνές σεξ και κτηνοβασίας
Αιγάλεω: Πειθαρχικό σε σχολείο για προβολή επεισοδίου της σειράς «Black Mirror»