Thumbnail
Οι καθηγητές των καταργούμενων κλάδων ΠΕ 18.01, ΠΕ 18.26, ΠΕ 18.27 και ΠΕ 18.29 δεν είναι απόφοιτοι γυμνασίου, ούτε λυκείου (όπως ισχυρίσθηκε ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

 

κλάδων ΠΕ 18.01, ΠΕ 18.26, ΠΕ 18.27 και ΠΕ 18.29

Κύριοι,

Μετά την κατά πλειοψηφία ψήφιση την Τετάρτη 17-7-2013 του άρθρου 82 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο καταργεί όλες σχεδόν τις ειδικότητες εκπαιδευτικών του τομέα εφαρμοσμένων τεχνών (εξαιρέθηκε μόνο η ειδικότητα ΠΕ18.28 Συντηρητών) και με αφορμή ορισμένες τοποθετήσεις βουλευτών και στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι:

Οι καθηγητές των καταργούμενων κλάδων ΠΕ 18.01, ΠΕ 18.26, ΠΕ 18.27 και ΠΕ 18.29 δεν είναι απόφοιτοι γυμνασίου, ούτε λυκείου (όπως ισχυρίσθηκε ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής επί του πολυνομοσχεδίου) αλλά απόφοιτοι ΚΑΤΕΕ (τριετούς φοιτήσεως) και ΤΕΙ (τετραετούς φοιτήσεως) με ένα επιπλέον έτος παιδαγωγικών σπουδών στη σχολή ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ (δηλαδή τετραετούς ή πενταετούς φοιτήσεως) και  διορίστηκαν νόμιμα είτε περιμένοντας επί χρόνια τη σειρά τους στην επετηρίδα, είτε (όταν αυτή καταργήθηκε) με γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ. Ένα αξιόλογο δε ποσοστό (περίπου 20%) από τους παραπάνω καθηγητές κατέχει και δεύτερο πτυχίο ή μεταπτυχιακό τίτλο, ενώ η συντριπτική πλειονότητά τους έχει επιμορφωθεί με σεμινάρια μακροχρόνιας επιμόρφωσης (άνω των 80 ωρών), έχει πιστοποιημένη γνώση υπολογιστών, έχει διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ ή ακόμα και σε ΤΕΙ.

Ενώ λοιπόν οι καθηγητές των παραπάνω ειδικοτήτων ήσαν περισσότερο από επαρκείς για το επίπεδο της εκπαίδευσης που παρείχαν τα επαγγελματικά λύκεια, (όντας υποχρεωμένοι να διδάσκουν το απαρχαιωμένο πρόγραμμα των αποτυχημένων ΤΕΕ της περασμένης δεκαετίας) και ενώ περίμεναν την αναβάθμιση της ήδη δημοφιλούς ειδικότητάς τους μέσα από το σύγχρονο πρόγραμμα του Τεχνολογικού Λυκείου (που επρόκειτο να συνταχθεί ύστερα και από δικές τους γραπτές εισηγήσεις), μια αναβάθμιση που θα υποστηριζόταν από τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του, εισέπραξαν την εν μία νυκτί κατάργηση της ειδικότητάς τους, με  μη εμπεριστατωμένη μελέτη και αιτιολόγηση γεμάτη ασάφειες και ανακρίβειες (βλ. υποσημείωση), και τέθηκαν οι περισσότεροι σε διαθεσιμότητα με απώτερο σκοπό να απολυθούν, χωρίς καν να έχουν την ευκαιρία να αξιολογηθούν για τις εκπαιδευτικές ικανότητές τους, ενώ και αυτοί που δεν τέθηκαν σε διαθεσιμότητα απομακρύνθηκαν από την εκπαίδευση.

Επειδή θεωρούμε ότι τα παραπάνω συνιστούν κατάφωρη αδικία προς όλους εμάς που επί μακρά σειρά ετών έχουμε συνεισφέρει με εργατικότητα και συνέπεια στην τεχνική εκπαίδευση, ζητούμε από εσάς και από όλους τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς, τα παρακάτω:

1. Να επανεισαχθεί ο τομέας στο Τεχνολογικό Λύκειο μέσω νέων σύγχρονων ειδικοτήτων με προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα προγράμματα σπουδών και με επαρκή επαγγελματικά δικαιώματα, και να επανασυσταθούν οργανικές θέσεις για όλες τις καταργηθείσες ειδικότητες του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών (Τεχνολόγοι Γραφικών Τεχνών, Γραφίστες, Διακοσμητές και Φωτογράφοι) στα σχολεία που ήδη λειτουργούσαν και διαθέτουν τις αναγκαίες υποδομές.

Μέχρι τότε να επιστρέψουν στις θέσεις τους όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί  προκειμένου να διδάξουν τα μαθηματά τους στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ώστε να εξασφαλισθεί και για τους μαθητές η ομαλή μετάβαση στο νέο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς να αγωνιούν αν και πότε θα έχουν  καθηγητές για να τους προετοιμάσουν κατάλληλα για το απολυτήριο, το πτυχίο και τις πανελλαδικές εξετάσεις στα ΤΕΙ.

2. Να απορροφηθούν άμεσα οι καθηγητές του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών σε διοικητικές ή παραγωγικές θέσεις σε Υπουργεία, οργανισμούς ή άλλες υπηρεσίες (π.χ. Τουρισμού, Άμυνας, Βουλή, Βιβλιοθήκες, κ.λπ.) που έχουν τμήματα  σχεδιασμού και παραγωγής εντύπων ή σε άλλες συναφείς θέσεις (π.χ. μόνιμες θέσεις σε ΙΕΚ, σε βιβλιοθήκες σχολείων ή να καλύψουν ανάγκες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), κατ’ αναλογία με το σχέδιο απορρόφησης των υπηρετούντων στη Σιβιτανίδειο Σχολή, των καθηγητών του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, των δημοτικών αστυνομικών και των σχολικών φυλάκων.

3. Να δοθεί η δυνατότητα κατ’ εξαίρεση σε όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και υπολείπονται λίγων ετών για συνταξιοδότηση, να αναγνωρίσουν πλασματικά χρόνια υπηρεσίας σύμφωνα με το νόμο Λοβέρδου προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν άμεσα.

Παρακαλούμε όπως απαντηθεί το γραπτό και αιτιολογημένο αυτό αίτημά μας με επίσης γραπτή και αιτιολογημένη απάντηση σε σύντομο χρονικό διάστημα, ελπίζοντας ότι θα υπάρξει καλή θέληση για τη θετική για εμάς έκβασή του, ώστε να μην αναγκασθούμε να καταφύγουμε σε νομικές ενέργειες για τη διευθέτηση του ενσκήψαντος αυτού θέματος.

(Υποσημείωση: Στην αιτιολόγηση για την κατάργηση της ειδικότητας Γραφικών Τεχνών αναληθώς αναφέρεται ότι η ειδικότητα παρέχεται ταυτόχρονα και σε άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα οι ειδικότητες που λειτουργούν είναι:

Στις ΕΠΑΣ:     1. Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων

                        2. Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης

Στα ΙΕΚ:         1. Τεχνικός Γραφίστας Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων

                        2. Τεχνικός Διακόσμησης

                        3. Τεχνικός Λήψης Φωτογραφίας

                        4. Τεχνικός Συντήρησης Έργων Τέχνης

                        5. Τεχνικός Κινούμενης Εικόνας (μόνο στα ιδιωτικά ΙΕΚ)

Μετά τιμής

 

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

Η Κυβέρνηση με το νέο πολυνομοσχέδιο, καταργεί από τα

ΕΠΑΛ ΔΥΟ (2) ΤΟΜΕΙΣ :

1)                    ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ

(ειδικότητες: ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ-ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ-ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ) και

 

2)                   ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ειδικότητα ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Με αυτόν τον τρόπο απομακρύνει πάνω από 150 μαθητές και μαθήτριες μόνο από το ΕΠΑΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ, δηλ. από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ και τα σπρώχνει στην ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Τα μέτρα αυτά δεν αφορούν μόνο τους

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ  - ΜΑΘΗΤΕΣ – ΓΟΝΕΙΣ

Αλλά και το σύνολο των λαϊκών στρωμάτων της κοινωνίας.

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ

22 εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ μπαίνουν σε διαθεσιμότητα – απολύσεις

 

Σας καλούμε όλοι μαζί να σταματήσουμε την διάλυση της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης.

-         ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

-         ΚΑΜΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

-         ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ

-         ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ & ΤΗΣ ΤΣΑΜΠΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»