δασκαλος
Χαμηλοί μισθοί και καθυστερήσεις στην αναγνώριση προϋπηρεσίας για νεοδιόριστους και αναπληρωτές

Η εκπαιδευτική κοινότητα βρίσκεται για ακόμη μια φορά αντιμέτωπη με μια πραγματικότητα που δυσχεραίνει τη λειτουργία των σχολείων και επηρεάζει άμεσα τους εκπαιδευτικούς.

Οι αναπληρωτές και οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι παραμένουν εγκλωβισμένοι σε ένα σύστημα που καθυστερεί την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, ενώ παράλληλα λαμβάνουν εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές, συχνά δυσανάλογες με το έργο και τις υποχρεώσεις τους.

Ο ΣΥΠΥΥΠ επισημαίνει ότι, παρά τις μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών, η διαδικασία αναγνώρισης της υπηρεσιακής διαδρομής των εκπαιδευτικών παραμένει βαθιά προβληματική.

  • Οι προβλέψεις του ν. 4823/2021, που στόχευαν στη διευκόλυνση των διαδικασιών, δεν εφαρμόζονται με ενιαίο τρόπο σε όλες τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης.

  • Η κατάργηση της εκ νέου προσκόμισης δικαιολογητικών – που θα έπρεπε να έχει απλουστεύσει τα πράγματα – στην πράξη παρακάμπτεται, αναγκάζοντας τους εκπαιδευτικούς και τους υπαλλήλους να επαναλαμβάνουν χρονοβόρα βήματα.

  • Η ανομοιογένεια αυτή οδηγεί σε αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και σε επιπλέον διαχειριστικό φορτίο για υπηρεσίες που ήδη λειτουργούν με οριακό προσωπικό.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει την ανάγκη για επέκταση της ψηφιακής αξιοποίησης των δεδομένων, ώστε ο έλεγχος της γνησιότητας των στοιχείων να γίνεται αυτόματα.

Σύμφωνα με τα επισημαινόμενα:

  • Όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά συστήματα του ΥΠΑΙΘΑ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων.

  • Το μέτρο πρέπει να καλύψει και τους νεοδιόριστους, ώστε να μη χρειάζεται η συνεχής και επαναλαμβανόμενη προσκόμιση δικαιολογητικών.

  • Η συγκεκριμένη βελτίωση δεν απαιτεί καμία οικονομική δαπάνη και θα ενισχύσει ουσιαστικά την ταχύτητα και την αξιοπιστία του συστήματος.

Ένα από τα πλέον παράδοξα στοιχεία της διαδικασίας, όπως επισημαίνεται από τον ΣΥΠΥΥΠ, είναι ότι η προϋπηρεσία των αναπληρωτών και των ωρομισθίων εκπαιδευτικών συχνά χρειάζεται να αναγνωρίζεται ξανά και ξανά.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η υπηρεσιακή προϋπηρεσία που έχει εγκριθεί σε μία Περιφερειακή Υπηρεσία Εκπαίδευσης δεν αναγνωρίζεται αυτόματα από μια άλλη.

  • Η ίδια διαδικασία μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, ακόμη κι όταν δεν έχει αλλάξει κανένα στοιχείο.

  • Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της γραφειοκρατίας, η επιβάρυνση των συμβουλίων και η καθυστέρηση σημαντικών διοικητικών ενεργειών.

Ο Σύλλογος ζητά θεσμική αλλαγή ώστε μια υπάρχουσα απόφαση αναγνώρισης να γίνεται καθολικά αποδεκτή, χωρίς επανεξέταση.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά προβάλλει μια ακόμη πιο δραματική διάσταση του ζητήματος. Πάνω από δύο μήνες μετά τον διορισμό τους, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να πληρώνονται με το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο (ΜΚ1).

Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται:

  • Η καθυστέρηση στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας στερεί από τους εκπαιδευτικούς τόσο τη μισθολογική αναβάθμιση όσο και τη μείωση του διδακτικού ωραρίου που δικαιούνται.

  • Πολλοί νεοδιόριστοι διδάσκουν 3 έως 5 ώρες την εβδομάδα περισσότερες από όσες αναλογούν στο επαγγελματικό τους προφίλ, χωρίς καμία οικονομική αποζημίωση.

  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη για αναδρομική πληρωμή των επιπλέον αυτών ωρών, γεγονός που εντείνει το αίσθημα αδικίας.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά αποδίδει το μεγαλύτερο μέρος των προβλημάτων στη χρόνια υποστελέχωση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Τα στοιχεία που αναφέρονται είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά:

  • Κάθε εβδομάδα χάνονται πάνω από 2.500 διδακτικές ώρες, λόγω της αδυναμίας κάλυψης των κενών.

  • Οι καθυστερήσεις στις διοικητικές διαδικασίες οδηγούν σε λειτουργική ασφυξία και πλήττουν άμεσα σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

  • Το σωματείο κατηγορεί την πολιτεία ότι αντιμετωπίζει τη δημόσια εκπαίδευση με λογική κόστους, παραμερίζοντας τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.

Τόσο ο ΣΥΠΥΥΠ όσο και η ΕΛΜΕ Πειραιά προβάλλουν αιτήματα που θεωρούνται θεμελιώδη για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων:

  • Άμεση αναγνώριση της διδακτικής προϋπηρεσίας όλων των νεοδιόριστων.

  • Άμεση στελέχωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης με επαρκές διοικητικό προσωπικό.

  • Κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία σε εύλογο χρόνο.

  • Ενιαίες, γρήγορες και ψηφιακά υποστηριζόμενες διαδικασίες που θα μειώσουν την ταλαιπωρία και το διαχειριστικό βάρος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis-ipourgiko
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεδριάζει στις 11:00 το Υπουργικό Συμβούλιο - Τα θέματα της συνεδρίασης
Με γεμάτη ατζέντα και κρίσιμες εισηγήσεις για εργασιακά, ακίνητα, μεταφορές και προϋπολογισμό, το σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεδριάζει στις 11:00 το Υπουργικό Συμβούλιο - Τα θέματα της συνεδρίασης
ελληνογλωσση εκπαιδευση στο εξωτερικό
Έλληνες γονείς 9 ευρωπαϊκών χωρών για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση: Επείγουσα έκκληση προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας και την Υπουργό Παιδείας
Οι φορείς του απόδημου ελληνισμού εκφράζουν την ανησυχία τους για τη σοβαρή και παρατεταμένη έλλειψη εκπαιδευτικών στα σχολεία και τα Τμήματα...
Έλληνες γονείς 9 ευρωπαϊκών χωρών για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση: Επείγουσα έκκληση προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας και την Υπουργό Παιδείας