Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας–Φούρνων καταγγέλλει «απειλές και τρομοκρατία» προς τους εκπαιδευτικούς με αφορμή την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, σχολικοί σύμβουλοι φέρονται να απειλούν ότι η μη συμμετοχή των συναδέλφων στη διαδικασία θα επηρεάσει την ατομική τους αξιολόγηση, δημιουργώντας κλίμα φόβου και εκβιασμών στα σχολεία.
Ο Σύλλογος κάνει λόγο για «ταφόπλακα της δημόσιας εκπαίδευσης», καταγγέλλοντας ότι η πολιτική της αξιολόγησης οδηγεί σε άρση της μονιμότητας, εντατικοποίηση της εργασίας και ταξικό διαχωρισμό των σχολείων, ενώ καλεί τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν την απεργία-αποχή και να υπερασπιστούν συλλογικά το δικαίωμα στη δημόσια εκπαίδευση.
«Κανένας συνάδελφος δεν είναι μόνος απέναντι στις διώξεις και τους εκβιασμούς. Η δύναμή μας είναι η συλλογικότητά μας», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας-Φούρνων
Συνάδελφοι/σσες,
Το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί οι απειλές και η τρομοκρατία προς τους εκπαιδευτικούς, πλέον και με αφορμή την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Χαρακτηριστικό είναι ότι Σχολικοί Σύμβουλοι «απειλούν» πως, αν δεν ψηφίσουν οι συνάδελφοι την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αυτό θα επηρεάσει τη βαθμολογία στην ατομική τους αξιολόγηση. Αλήθεια, πού ήταν τόσα χρόνια οι σχολικοί σύμβουλοι, και πού είναι τώρα που το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί τους χρειάζονται; Πώς γίνεται τα τελευταία χρόνια να βρίσκονται ξαφνικά στην «πρώτη γραμμή» των εκβιασμών για το θέμα της αξιολόγησης είτε «με το μαστίγιο», είτε «με το καρότο»;
Χρόνια τώρα το Υπουργείο προσπαθεί να επιβάλει την αξιολόγηση σε ατομικό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, και παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμη πολλοί συνάδελφοι που αντιστέκονται σε όλη την Ελλάδα.
Ακόμη και όσοι υποκύπτουν στην πίεση γνωρίζουν πια ότι αυτή η «αξιολόγηση» αποτελεί ταφόπλακα της δημόσιας εκπαίδευσης. Σημαίνει την άρση της μονιμότητας στο δημόσιο χωρίς αξιοκρατικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα κριτήρια, περαιτέρω εξουθένωση των εκπαιδευτικών και μεταχείριση των μαθητών με βάση το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο αντί για τις πραγματικές τους ανάγκες.
Αυτό θέλουν για το μέλλον του δημόσιου σχολείου, ακολουθώντας πρότυπα χωρών που θεωρούνται «πιο προηγμένες». Στη Γερμανία, στη Βρετανία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ τα σχολεία χωρίζονται σε αυτά των πλούσιων περιοχών και σε αυτά των φτωχών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σχολεία και μαθητές «πολλών ταχυτήτων». Από τη μία πλευρά υπάρχουν σχολεία εξοπλισμένα με «τυχερούς» μαθητές και από την άλλη τα σχολεία των φτωχότερων περιοχών, υποστελεχωμένα, που αναζητούν χορηγούς και πολλές φορές αναγκάζονται να βάζουν το χέρι στην τσέπη οι γονείς. Οι μαθητές καταλήγουν τελικά αμόρφωτοι, φορτωμένοι με δεξιότητες που τους προσαρμόζουν σε φτηνό εργατικό δυναμικό, αναγκασμένοι να δεχτούν κουτσουρεμένα εργασιακά δικαιώματα, ανεργία και φτώχεια. Ακόμη και στη πολυδιαφημιζόμενη Φινλανδία τα τελευταία χρόνια, η κατηγοριοποίηση οδήγησε σε συρρίκνωση και κλείσιμο σχολικών μονάδων.
Συνάδελφοι, αν δει κανείς συνολικά την κατάσταση των τελευταίων χρόνων, καταλαβαίνει ότι το «βαρέλι δεν έχει πάτο». Οι απειλές αυξάνονται, ο όγκος εργασίας και η γραφειοκρατία συσσωρεύονται, απαιτούνται όλο και περισσότερα προγράμματα για «καλή αξιολόγηση» και μπορεί κανείς να φανταστεί πού θα φτάσει αυτή η κατάσταση. Αλήθεια, πότε θα ασχοληθούμε με την τάξη μας ουσιαστικά; Αν είχε πραγματικά «πρεμούρα» το Υπουργείο για τη βελτίωση της εκπαίδευσης, γιατί τα σχολεία είναι επικίνδυνα, γιατί υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και γιατί γίνονται συγχωνεύσεις που δημιουργούν τμήματα με 25 και άνω μαθητές; Και όλα αυτά την ώρα που χρήματα υπάρχουν για επιχορηγήσεις σε ομίλους και φοροαπαλλαγές, και ενώ αυξάνονται οι δαπάνες για την πολεμική οικονομία, με τη συμμετοχή της χώρας μας σε συγκρούσεις που δεν μας αφορούν και με την υποστήριξη του κράτους- δολοφόνου του Ισραήλ που ευθύνεται για τη γενοκτονία της Παλαιστίνης!
Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να σταματήσουν τις απειλές και τους εκβιασμούς κατά των συναδέλφων που νόμιμα επιλέγουν τα Ενιαία Κείμενα ενάντια στην Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας και να σέβονται τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων για αυτό το ζήτημα, αλλά και γενικότερα. Να σταματήσει η τρομοκρατία και η διακίνηση ψευδών πληροφοριών σχετικά με τη νομιμότητα των εν λόγω κειμένων. Θυμίζουμε ότι τα Ενιαία Κείμενα της Δ.Ο.Ε. είναι απόλυτα νόμιμα και καλύπτουν τους συναδέλφους μας, όπως και η απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Καλούμε τους συναδέλφους που δίνουν τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση να απευθύνονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου σε περίπτωση που τα στελέχη προβαίνουν σε αυθαιρεσίες εις βάρος τους.
Καλούμε ακόμη, και τους συναδέλφους που έχουν αξιολογηθεί να σκεφτούν ξανά το εργασιακό μας μέλλον και κατά πόσο υπάρχει πραγματική μονιμότητα με την αξιολόγηση, όταν ο καθένας μπορεί να διώκεται για οποιονδήποτε λόγο από τα στελέχη, αφού οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί «αναξιοπρεπής» συμπεριφορά. Ας αναλογιστούν το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης και των μαθητών μας, τα δικαιώματα που ήδη αφαιρούνται, και τις συνθήκες που βιώνουμε (πενιχροί μισθοί, αβεβαιότητα, τρομοκρατία). Ακόμη και αν αξιολογήθηκαν μια φορά, να κάνουν το βήμα και να συμμετέχουν και πάλι στην απεργία αποχή. Υπενθυμίζουμε ότι και με το νέο πειθαρχικό δίκαιο η απεργία αποχή παραμένει νόμιμη, αφού δεν συνιστά άρνηση, αλλά θεμελιωμένο συνταγματικό δικαίωμα.
Κανένας συνάδελφος δεν είναι μόνος απέναντι στις διώξεις και τους εκβιασμούς.
Η δύναμή μας είναι η συλλογικότητά μας και αυτό προσπαθούν να θρυμματίσουν με κάθε τρόπο. Γι’ αυτό προχωρούν σε απειλές σε σχέση με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στη σύνδεσή της με την ατομική αξιολόγηση, και γι’ αυτό διευθυντές επιχειρούν να αγνοούν τις αποφάσεις του Συλλόγου και να την επιβάλουν παράνομα.
Ας μην τους αφήσουμε να μας αντιμετωπίζουν σαν να μην έχουμε γνώση και κατάρτιση του επαγγέλματός μας, σαν να ξέρουν αυτοί καλύτερα, ενώ δεν γνωρίζουν καν πώς είναι η σημερινή κατάσταση στα σχολεία. Δεν μπορούν να μας φέρονται σαν να μας κάνουν και «χάρη» που διοριστήκαμε όταν υπήρχαν τόσα χρόνια αδιοριστίας, όταν οι περισσότεροι από τους νέους εκπαιδευτικούς είναι πιο καταρτισμένοι από πολλά στελέχη, όταν τόσο χρόνια εμείς κρατούσαμε όρθια τα σχολεία στην Ελλάδα με όλες τις ελλείψεις και τις αντιξοότητες!
Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Το σχολείο δεν είναι πεδίο αγορών και marketing. Είναι δικαίωμα για τον κάθε μαθητή, ανεξάρτητα από ποιο κοινωοικονομικό πλαίσιο προέρχεται και είναι χρέος μας να το υποστηρίξουμε!
Αλλά είναι και χρέος να υποστηρίξουμε τους εαυτούς μας. Αν δεν το κάνουμε όλοι μαζί, κανείς δεν θα το κάνει, και θα λειτουργούμε μια ζωή με όρους ανταγωνιστικότητας, παθητικότητας και αδράνειας, ενώ το Υπουργείο θα μας αντιμετωπίζει σαν «πολίτες δεύτερης κατηγορίας», που δεν γνωρίζουμε πώς να εργαστούμε με τους μαθητές μας και που δεν μας αξίζει η θέση μας στην τάξη! Μια θέση που όλοι ιδρώσαμε, κοπιάσαμε και κάναμε πολλές θυσίες για να έχουμε, με τεράστιο οικονομικό και προσωπικό κόστος! Να μην τους αφήσουμε να υλοποιήσουν το σχέδιό τους, που θα χειροτερέψει την καθημερινότητά μας και τη ζωή των μαθητών μας.
Να μην είναι κανείς μόνος. Έχει αποδειχθεί και ιστορικά ότι μόνο όταν διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε όλοι μαζί, κερδίζουμε δικαιώματα και κατακτήσεις!
Συνεχίζουμε! Σε κάθε περίπτωση επικοινωνούμε με το Δ.Σ. για ότι προκύψει.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε!!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ