aithousa_taksi
Αναπληρωτές και υπερωρίες «σταγόνα στον ωκεανό» για τα κενά της νέας σχολικής χρονιάς

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ) κατηγορείται για σοβαρή υποστελέχωση των σχολείων και για παραπλάνηση της κοινής γνώμης σχετικά με τα κενά εκπαιδευτικών, καθώς η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με χιλιάδες κενά σε όλες τις βαθμίδες.

Το Υπουργείο γνώριζε εκ των προτέρων ότι τα κενά θα ξεπερνούσαν τις 50.000 και ότι πολλοί εκπαιδευτικοί θα έλειπαν για νόμιμες άδειες κύησης και ανατροφής, αλλά δεν προχώρησε εγκαίρως στους απαραίτητους διορισμούς και προσλήψεις.

Η πρώτη φάση αναπληρωτών κάλυψε μόλις 50% των κενών, αφήνοντας 20.000 θέσεις ακάλυπτες, ενώ η Β’ φάση πρόσθεσε μόνο περίπου 10.000 εκπαιδευτικούς, γεγονός που οδήγησε σε συγχωνεύσεις τμημάτων, υπερπληθείς τάξεις και υποχρεωτικές υπερωρίες.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει τη συνειδητή καθυστέρηση και την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση μετακυλύει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς ενώ αγνοεί τα δικαιώματα των μαθητών και των γονέων, και προαναγγέλλει αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση της δημόσιας μόρφωσης.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Το πιο σύντομο ανέκδοτο τελικά αποτελεί η φράση “όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είναι στη θέση τους από την πρώτη μέρα που ξεκινούν τα σχολεία”. Θα εκλαμβανόταν ως αστείο αν το Υπουργείο δε θυσίαζε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αφήνοντας άδεια τα σχολεία Σεπτέμβρη και Οκτώβρη!

Αυτή η τραγική κατάσταση της εκπαίδευσης δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, λόγω της μνημονιακής αδιοριστίας 12 χρόνων λείπουν σταθερά 50.000 εκπαιδευτικοί, παρά τα μέτρα εξοικονόμησης προσωπικού (αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες, συγχωνεύσεις/καταργήσεις σχολικών μονάδων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα ακόμα και εν μέσω πανδημίας κλπ).

Πλέον, οι ετήσιοι διορισμοί μετά βίας καλύπτουν τις συνταξιοδοτήσεις, και τα κενά καλύπτονται με συμβασιούχους («αναπληρωτές)». Ενδεικτικά, πέρυσι είχαν προσληφθεί σε όλες τις βαθμίδες 52.000 αναπληρωτές, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις ήταν 4.500. Επομένως, η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινούσε με περίπου 55.000 κενά, και το ΥΠΑΙΘΑ είχε απόλυτη γνώση των αριθμών αυτών! Επίσης γνώριζε ότι μειωνόταν ο μέσος όρος ηλικίας των συναδελφισσών, πολλές από τις οποίες βρίσκονται σε ηλικία τεκνοποίησης, την οποία δυσκολεύονταν να πραγματοποιήσουν ως αναπληρώτριες, μια και στερούνται ακόμα και τη βασική άδεια ανατροφής τέκνου! Άρα, ήταν δεδομένο οτι μαζί με τους διορισμούς θα προέκυπταν και οι ανάλογες άδειες, τις οποίες δικαιούνται οι συναδέλφισσες/οι.

Επομένως, καμιά δικαιολογία δεν είχε το ΥΠΑΙΘΑ να μην κινήσει έγκαιρα τις διαδικασίες διορισμών και προσλήψεων. Αντ’ αυτών, o τραγέλαφος της στελέχωσης των σχολείων εξελίχθηκε ως εξής:

Ήδη από τον Απρίλη του 2025 το ΥΠΑΙΘΑ προκήρυξε διορισμούς, οι οποίοι τελικά ανήλθαν στον αριθμό των…10.000, σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα κενά που προαναφέρθηκαν.

Αντί να κινηθούν έγκαιρα οι διαδικασίες ΑΣΕΠ για διορισμούς, οι διοριστέοι ανακοινώθηκαν 19/8 με καταληκτική ημερομηνία της διαδικασίας την 1/9. Επομένως, το Υπουργείο καθυστέρησε χαρακτηριστικά, παρά τα όσα υποστηρίζουν τα κατά τόπους φερέφωνά του και τα κυβερνητικά παπαγαλάκια. Όμως, παρά την συνειδητή καθυστέρηση της όλης διαδικασίας είχε τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει μέχρι το άνοιγμα των σχολείων ακόμα και το θέμα των αδειών. Αντ’ αυτού, επέλεξε τη λύση των προσλήψεων με το σταγονόμετρο και της λάσπης ενάντια σε λεχώνες και εγκυμονούσες!

29/8, μάλιστα, η Υπουργός δήλωνε: “Κεντρικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ είναι να βρίσκονται όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, εγκαίρως στις τάξεις τους, γεγονός που θα επιτρέψει την καλύτερη διαχείριση των κενών που θα προκύψουν”!

Πέμπτη 4/9 ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της Α’ φάσης αναπληρωτών οι προσλήψεις 18.566 εκπαιδευτικών Αθμιας και Βθμιας και 6.225 μέλών ΕΕΠ-ΕΒΠ. Στη Βθμια καλύφθηκε μόλις το 41% των κενών στη Γενική και το 52% στην Ειδική Αγωγή! Συνολικά η κάλυψη των δηλωμένων κενών δεν ξεπέρασε το 50%, με 20.000 κενά ακάλυπτα, ενώ χαρακτηριστικό της ανευθυνότητας του ΥΠΑΙΘΑ είναι ότι οι αναπληρωτές συνάδελφοι έφτασαν στα σχολεία 11/9, με το πρώτο κουδούνι, γεγονός που μας γύρισε χρόνια πίσω!

23/9, ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ Παπαδομαρκάκης δήλωνε και πάλι ανερυθρίαστα: “μέχρι την 1η Οκτωβρίου όλοι οι δάσκαλοι και καθηγητές θα βρίσκονται κανονικά στα σχολεία τους”.

Στη Β’ φάση των αναπληρωτών, που ανακοινώθηκε 25/9 και υποτίθεται ότι θα έλυνε το πρόβλημα των κενών, οι προσλήψεις ανήλθαν σε περίπου 10.000, πολύ κάτω από τις ανάγκες. Έτσι, τα σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν με κενά και χιλιάδες χαμένες ώρες, στη Ζάκυνθο σχεδόν 6.000!

Πιεσμένοι από τη γενική κατακραυγή εξήγγειλαν άρον-άρον τη Γ’ φάση αναπληρωτών για αρχές Νοέμβρη (η οποία Γ’ φάση και πάλι δε θα καλύψει τα κενά) και ως τότε, η λύση που βρίσκουν οι μαθητευόμενοι μάγοι του Υπουργείου και της Διοίκησης είναι οι συγχωνεύσεις, όπως αυτές που δρομολογούνται και στηη Ζάκυνθο, τα 27άρια-28άρια τμήματα αλλά και οι υποχρεωτικές υπερωρίες!

Έτσι, μόνο ως μνημείο θράσους μπορεί να εκληφθούν οι δηλώσεις της Υπουργού προ ολίγων ημερών ότι “χρειάζεται λίγη υπομονή, διεκδικούμε πιστώσεις, φέτος είχαμε μειωμένες πιστώσεις, δεσμεύομαι προσωπικά ότι το σύστημα θα "μάθει" να λειτουργεί νωρίτερα, ώστε να μπορέσουμε και(!) την επόμενη χρονιά να είμαστε πιο συνεπείς στους γονείς”.

Τελικά, μήπως το πρόβλημα της υποστελέχωσης δεν είναι τα 50.000+ κενά αλλά οι 2.000 άδειες που μεσοσταθμικά λαμβάνονται νόμιμα κάθε χρόνο; Μήπως είναι οι έγκυοι, τις οποίες χυδαία στοχοποιεί η Κυβέρνηση που δήθεν κόπτεται για την υπογεννητικότητα; Μήπως είναι το γεγονός ότι το όλο εγχείρημα αποτελεί μια “σύνθετη άσκηση”, όπως δήλωναν με θράσος; ‘Η μήπως “χρειάζεται εκπαίδευση το σύστημα”;

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Το Υπουργείο  δεν μπορεί να κοροϊδεύει πια τους μαθητές και τους γονείς! Η λάσπη για τις ευθύνες των εκπαιδευτικών, για τα δήθεν ψεύτικα κενά που δηλώνουν τα σχολεία, είχαν ένα μόνο στόχο, να κρύψουν την πολιτική της υποχρηματοδότησης της Παιδείας, να υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο τη μόρφωση των μαθητών, να προλειάνουν το έδαφος για περαιτέρω κατηγοριοποίηση-εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου θα πρωτοστατήσει το επόμενο διάστημα στην οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ και της κυβέρνησης, αναλαμβάνοντας συγκεκριμένες αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παμακ
Με λαμπρότητα γιορτάστηκαν η 26η και η 28η Οκτωβρίου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθηγητής Στυλιανός Δ. Κατρανίδης
Με λαμπρότητα γιορτάστηκαν η 26η και η 28η Οκτωβρίου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
τάξη
Καταγγελίες για ελλείψεις, συγχωνεύσεις και υποχρηματοδότηση – Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι γονείς της Αττικής
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής οργανώνει δράσεις ενάντια στην υποβάθμιση των σχολείων
Καταγγελίες για ελλείψεις, συγχωνεύσεις και υποχρηματοδότηση – Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι γονείς της Αττικής
Έγγραφο για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ στο βάθος κοπάδι με πρόβατα
ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα… «φανταστικά» χωράφια της οικογένειας Ξυλούρη σε Πάρο και Χίο
Η μαρτυρία της Παρασκευής Τυχεροπούλου στην Εξεταστική της Βουλής φέρνει στο φως ψευδείς δηλώσεις, πληρωμές ΑΦΜ και τις πιέσεις του γνωστού «Φραπέ»...
ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα… «φανταστικά» χωράφια της οικογένειας Ξυλούρη σε Πάρο και Χίο