Thumbnail
«Οι εκπαιδευτικοί των Ωνασείων δεν είναι υπηρετικό προσωπικό του Ιδρύματος Ωνάση και κολίγοι ΥΠΑΙΘΑ-Διοίκησης»

Οι εκπαιδευτικοί των Ωνασείων Σχολείων καταγγέλλουν την αυθαίρετη λειτουργία του Ιδρύματος Ωνάση και την παραβίαση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι «υπηρετικό προσωπικό» του Ιδρύματος ούτε των Υπουργείων Παιδείας.

Σύμφωνα με το Διοικητικό Συμβούλιο των εκπαιδευτικών, η φετινή έναρξη της σχολικής χρονιάς φέρνει στο προσκήνιο προβλήματα στα ωράρια και τις αναθέσεις μαθημάτων, με πρακτικές που καταστρατηγούν τη νομοθεσία περί υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου και αναθέσεων ειδικοτήτων. Η κάλυψη ωραρίων με ομίλους ή άλλες ειδικότητες θεωρείται από τους εκπαιδευτικούς ως καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και των αρχών συναδελφικής αλληλεγγύης.

Το ΔΣ των εκπαιδευτικών επισημαίνει ότι τα Ωνάσεια λειτουργούν ως «σχολεία βιτρίνας», όπου τα παιδιά αντιμετωπίζονται ως «πελάτες» και οι εκπαιδευτικοί ως «υπάλληλοι», με εφαρμογή επιχειρηματικών πρακτικών και κυνικών οδηγιών από τη Διοικούσα Επιτροπή. Παράλληλα, καταγγέλλεται η υποβάθμιση των όμορων σχολείων και η ενίσχυση της μορφωτικής ανισότητας μέσω της κατηγοριοποίησης των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι τα Ωνάσεια δεν λειτουργούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά βάσει των συμβάσεων του Ιδρύματος Ωνάση, οι οποίες υπερισχύουν οποιασδήποτε αντίθετης διάταξης. Το αποτέλεσμα είναι η εκχώρηση δημόσιου αγαθού σε ιδιώτες και η δημιουργία ενός παράλληλου συστήματος με αμφισβητούμενους όρους εργασίας και μορφωτικά οφέλη.

Το ΔΣ καταλήγει: «Ο αγώνας μας για την κατάργηση των Ωνασείων και για ένα ενιαίο, δωρεάν δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά παραμένει διαρκής και αταλάντευτος». Τονίζεται ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να εκτελέσει προφορικές εντολές χωρίς έγγραφη τεκμηρίωση, και το σωματείο καλεί τα μέλη του να καταγγέλλουν κάθε παραβίαση δικαιωμάτων.

Το πλήρες κείμενο του ΔΣ των εκπαιδευτικών:

Να μην επιτρέψουμε να γίνουν τα Ωνάσεια σχολεία βασίλεια της αυθαιρεσίας, των παράτυπων προφορικών εντολών και της κατακρεούργησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων!

Οι εκπαιδευτικοί των Ωνασείων δεν είναι υπηρετικό προσωπικό του Ιδρύματος Ωνάση και κολίγοι ΥΠΑΙΘΑ-Διοίκησης!

Μακριά από τους “ψυκτικούς του Περιστερίου” και μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες, περίσσεψαν τις προηγούμενες μέρες τα πλατιά χαμόγελα και οι πανηγυρισμοί του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στα Ωνάσεια σχολεία, με τη συνοδεία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ, του Δημάρχου και του κ. Παπαδημητρίου ως εκπροσώπου του Ιδρύματος Ωνάση. Την ίδια στιγμή, η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς φέρνει στο προσκήνιο με το “καλημέρα σας” τα προβλήματα που προκύπτουν στις εργασιακές σχέσεις, τις αναθέσεις μαθημάτων και το ωράριο των συναδέλφων/ισσών που υπηρετούν στα Ωνάσεια σχολεία όπως και συμβαίνει στα υπόλοιπα σχολεία. Και είναι μόνο η αρχή.

Πιο συγκεκριμένα:

Από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, στα Ωνάσεια, τίθεται σε αμφισβήτηση η κείμενη νομοθεσία που σαφώς ορίζει ρητά και κατηγορηματικά ότι οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο με σειρά παλαιότητας στα μαθήματα Α-Β Ειδικότητας σε πρώτη και Β ανάθεση. Επομένως, είναι αδιανόητο να προβάλλεται ως “λύση” για τη συμπλήρωση του ωραρίου ο διαμοιρασμός των ωρών οποιασδήποτε ειδικότητας και η ανάληψη ομίλων αντ’ αυτού καταστρατηγώντας την παραπάνω αρχή. Με παρόμοιες “πρακτικές”  δεν τινάζονται απλώς στον αέρα οι αναφαίρετες κατακτήσεις του κλάδου στο σταθερό ωράριο, τις αναθέσεις και τη συναδελφική αλληλεγγύη των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, λες και βρισκόμαστε σε φροντιστήριο όπου μοιράζουμε ώρες και υπογράφουμε ατομικές συμβάσεις. Ουσιαστικά έτσι επιχειρείται βασικά η κάλυψη των εγκληματικών λαθών (τυχαίο;;;) του ΥΠΑΙΘΑ που προσέλαβε αναπληρωτές συναδέλφους πλήρους απασχόλησης -παρακάμπτοντας, μάλιστα, τους πίνακες αναπληρωτών- και χωρίς να υπάρχουν οι επαρκείς κενές ώρες  - αστείες και άνευ ιδιαίτερου σχολιασμού οι ερμηνείες για λάθη excel κτλ -  για την κάλυψη του ωραρίου τους. Κατά αποτέλεσμα σήμερα η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ τους δεσμεύει αποκλειστικά ως εκπαιδευτικούς των Ωνασείων και την ίδια στιγμή επιλέγει στο όνομα της “πολυτυπίας”  της “κατηγοριοποίησης” και της “αριστείας” να αφήνει ακάλυπτα τα εκρηκτικά κενά στα όμορα σχολεία των πληβείων σε ακτίνα 500 μέτρων! Και εις ανώτερα στους “αρίστους” που έχουν κάνει κομμάτια και θρύψαλα το αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση!

Βέβαια αντιμέτωπα με αυτή την κατάσταση ούτε τυχαία βρέθηκαν τα εν λόγω σχολεία, ούτε αφορά μόνο προβλήματα με τα ωράρια ή αναθέσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό  και άλλα που δεν θα εκμηδενιστούν αντίθετα θα γιγαντωθούν στο άμεσο μέλλον. Ούτε αισθανόμαστε έκπληκτοι μιας και με την δημιουργία τους όπως είχε επισημανθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, θα εφαρμοζόταν ένα νέο πεδίο θεσμικής πραγματικότητας και ένα  παράλληλο σύστημα σε λειτουργία που προκύπτει από την εκχώρηση του δημόσιου αγαθού της παιδείας σε ιδιώτες αναδόχους.

Παράλληλα, ενώ η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ έκανε με τα λεφτά του ελληνικού λαού από τον κρατικό κορβανά τον χουβαρντά στο Ίδρυμα Ωνάση και έχει λερωμένη τη φωλιά της, κλίνει τώρα σε όλες τις πτώσεις την διαβόητη “ατομική ευθύνη” και εξωθεί τους υπηρετούντες στα Ωνάσεια εκπαιδευτικούς στην αλληλοσφαγή παριστάνοντας την αθώα περιστερά. Συγχρόνως, φέρει ακέραια την ευθύνη για τις εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες ολόκληρο τον Σεπτέμβρη έχοντας καλύψει μόλις το 30% των κενών στο πλαίσιο των αιματηρών περικοπών, τη στιγμή που χαρίζει πακτωλό δις δημοσίου χρήματος σε μεγαλοεπιχειρηματίες, εργολάβους, τραπεζίτες και καναλάρχες.

Ακόμη περισσότερο, η σημερινή ζοφερή πραγματικότητα, τα Ωνάσεια διαφημίζονται ως σχολεία βιτρίνας, όπου, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του Ιδρύματος, πρέπει να λειτουργούν κάθε λογής όμιλοι καινοτομίας σαν “κράχτες” και να “πουλήσουν” πάση θυσία! Πίσω από τις κυβερνητικές θριαμβολογίες της “αριστείας”, αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα παιδιά λογίζονται ως “πελάτες” και οι εκπαιδευτικοί ως “λαντζέρηδες” στα Ωνάσεια, με κυνικές οδηγίες και πρακτικές επιχειρηματικού management.

Γίνεται, λοιπόν, πασιφανές, και μάλιστα  πολύ πολύ γρήγορα,  ότι  δικαιώνεται πλήρως η ριζική αντίθεση που εκφράστηκε τόσο της ΕΛΜΕ μας όσο και της ΟΛΜΕ και των υπολοίπων ΕΛΜΕ στην ίδρυση των Ωνασείων:

Είναι μόνο κατ’ όνομα δημόσια σχολεία που δεν λειτουργούν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία αλλά με τη σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση, σύμφωνα με την οποία “οι όροι της υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου”. Η Διοικούσα Επιτροπή τους καθορίζει τα πάντα, από το περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης έως τις Διευθύνσεις των σχολείων.

Οι εφοπλιστές δεν είναι “ευεργέτες” που αγαπάνε τα παιδιά των λαϊκών γειτονιών, αλλά απολαμβάνουν τη μία φοροαπαλλαγή μετά την άλλη και στους οποίους εκχωρήθηκαν σχολικά κτήρια-φιλέτα που είναι περιουσία του ελληνικού λαού: το Ίδρυμα Ωνάση έκανε μερεμέτια και έργα βιτρίνας, ενώ ανοίχτηκε διάπλατα ο επικίνδυνος δρόμος για την είσοδο των χορηγών και την παράδοση δημόσιων σχολείων στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Είναι σχολεία αφιλόξενα για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τη στιγμή που οι μορφωτικές ανισότητες με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έχουν οξυνθεί στο έπακρο: οι εξετάσεις εισαγωγής και το διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών γιγαντώνουν την ανάγκη των φροντιστηριακών μαθημάτων, μετατρέποντας τα παιδιά σε “άλογα κούρσας” είτε στην τρυφερή ηλικία της Στ΄ Δημοτικού, είτε στην Γ΄ ΓυμνασίουΤην ίδια στιγμή, κανένα όφελος δεν δημιουργείται για τα όμορα σχολεία: τα παιδιά απομακρύνονται από το σχολείο της γειτονιάς τους, έχοντας ενσωματώσει τη μορφωτική και ταξική απόρριψή τους ως προσωπική τους “σχολική αποτυχία”.

Ένα φυτώρια διάλυσης των οργανικών θέσεων και των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου, καθώς οι εκπαιδευτικοί των Ωνασείων επιλέγονται με ατομικό φάκελο προσόντων (μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι, πάσης φύσεως επιμορφωτικά σεμινάρια και βεβαιώσεις σπουδών, διαρκής αξιολόγηση και κυνήγι δεξιοτήτων), όπως ακριβώς στα Πρότυπα σχολεία.

Τονίζουμε ότι είναι καθήκον μας να υπερασπιστούμε τη ζωή, τα μορφωτικά δικαιώματα κάθε παιδιού, να υπηρετήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο κόντρα σε όποιο πλαίσιο γραφειοκρατίας, αυταρχισμού και εργασιακής – παιδαγωγικής απαξίωσης σε όποιον εκπαιδευτικό χώρο  δουλεύουμε σαν εκπαιδευτικοί .

Σε αυτές τις συνθήκες, ο αγώνας μας για την κατάργηση των Ωνασείων και για το ενιαίο δωρεάν δημόσιο σχολείο για την ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών με ίσες ευκαιρίες και σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των συναδέλφων παραμένει διαρκής και αταλάντευτος, ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών-εκπαιδευτικών. Διαμηνύουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν θα κάνουμε βήμα πίσω από τη διεκδίκηση γενναίων δαπανών για τη χρηματοδότηση όλων των σχολείων, με έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών και πιστοποιητικά αντισεισμικής-αντιπυρικής- αντιπλημμυρικής προστασίας από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου. Είναι αυτονόητο ότι κανένας συνάδελφος και καμία συναδέλφισσα δεν υποχρεούται να εκτελέσει καμία προφορική εντολή παρά μόνο έγγραφη με παράθεση της νομοθεσίας που να αποδεικνύει το σύννομό της, δηλώνουμε ότι θα υπερασπιστούμε με κάθε συνδικαλιστικό, πολιτικό και νομικό μέσο τα μέλη μας και τα καλούμε να ενημερώνουν και να καταγγέλλουν στο σωματείο κάθε παραβίαση των δικαιωμάτων του κλάδου μας.

Το ΔΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υππαιδείας
Συνάντηση ΠΑΝΕΚΦΕ – ΥΠΑΙΘΑ: Στο επίκεντρο τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών
Η ΠΑΝΕΚΦΕ ζήτησε την επικαιροποίηση αποφάσεων που διασφαλίζουν τη χρήση των σχολικών εργαστηρίων αποκλειστικά για τον εκπαιδευτικό τους ρόλο
Συνάντηση ΠΑΝΕΚΦΕ – ΥΠΑΙΘΑ: Στο επίκεντρο τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών
enikiastirio_0.jpg
Τάκης Θεοδωρικάκος: «Όσοι ζουν στο νοίκι θα λάβουν τον Νοέμβριο πίσω ένα ενοίκιο, μειώνοντας 8% το ετήσιο κόστος»
Τι σημαίνει το μέτρο για την τσέπη των ενοικιαστών
Τάκης Θεοδωρικάκος: «Όσοι ζουν στο νοίκι θα λάβουν τον Νοέμβριο πίσω ένα ενοίκιο, μειώνοντας 8% το ετήσιο κόστος»