Στον "αέρα" οι Τάξεις Υποδοχής για προσφυγόπουλα στον Πειραιά
Η ΕΛΜΕ Πειραιά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καταγγέλλοντας σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και σχεδιασμό και ζητώντας την άμεση και πλήρη λειτουργία όλων των δομών υποδοχής με σταθερούς και μόνιμους εκπαιδευτικούς

Μεγάλη ανησυχία προκαλεί η εικόνα αποδιοργάνωσης γύρω από τη λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής για παιδιά προσφύγων, καθώς η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει και το τοπίο παραμένει θολό. Η ΕΛΜΕ Πειραιά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καταγγέλλοντας σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και σχεδιασμό και ζητώντας την άμεση και πλήρη λειτουργία όλων των δομών υποδοχής με σταθερούς και μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι πολλά σχολεία με ιστορικό λειτουργίας τάξεων υποδοχής δεν περιλαμβάνονται στη νέα υπουργική απόφαση για την ίδρυσή τους. Μεταξύ αυτών το 1ο Γυμνάσιο Περάματος, το οποίο λειτουργούσε Τάξη Υποδοχής επί σειρά ετών, το 10ο ΓΕΛ Πειραιά, το 3ο ΓΕΛ Πειραιά που μετατρέπεται σε Πειραματικό, καθώς και το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το οποίο είχε λάβει σχετική έγκριση την προηγούμενη χρονιά.

Ενδεικτικά, μόνο ένα ΓΕΛ στον ευρύτερο Πειραιά – το 1ο της Δραπετσώνας – έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη έγκριση, ενώ κανένα ΕΠΑΛ δεν περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά υπογραμμίζει ότι οι Τάξεις Υποδοχής είναι θεμελιώδους σημασίας για την ομαλή ένταξη παιδιών που δεν γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, ιδιαίτερα όσων προέρχονται από προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο. Ωστόσο, σημειώνει ότι η εφαρμογή του θεσμού παραμένει προβληματική, εξαιτίας των ελλείψεων σε δρομολόγια μεταφοράς, της ανυπαρξίας καθηγητών σε βασικές ειδικότητες και της αποσπασματικής κρατικής πολιτικής.

Στην ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι η κρατική αδράνεια οδηγεί στην εκπαιδευτική εγκατάλειψη πολλών παιδιών, επιτείνοντας τους ήδη υπάρχοντες κοινωνικούς αποκλεισμούς. Σύμφωνα με την Ένωση, η σύνδεση της μη ίδρυσης Τάξεων Υποδοχής με τις αλλαγές στον χαρακτήρα συγκεκριμένων σχολείων – όπως η μετατροπή τους σε «Ωνάσεια» ή Πειραματικά – καταδεικνύει μια αντιπαιδαγωγική πολιτική κατηγοριοποίησης, που φαίνεται να προτάσσει την «αριστεία» έναντι της ισότητας.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί την Πολιτεία να εγκαταλείψει τον διαχωρισμό μεταξύ “προνομιούχων” και “ανεπιθύμητων” μαθητών, τονίζοντας ότι κάθε παιδί έχει ίσο δικαίωμα στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως καταγωγής. Οι εκπαιδευτικοί, όπως σημειώνει η Ένωση, δεν διαχωρίζουν τους μαθητές τους σε Έλληνες και αλλοδαπούς, αλλά υπερασπίζονται την καθολικότητα της μόρφωσης.

Τέλος, η ΕΛΜΕ καλεί σε ενίσχυση των συλλογικών δράσεων για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, υποστηρίζοντας ότι η διεκδίκηση ίσων μορφωτικών δικαιωμάτων αποτελεί ηθική και παιδαγωγική υποχρέωση κάθε εκπαιδευτικού. Η ανατροπή των πολιτικών αποκλεισμού, σύμφωνα με την Ένωση, είναι μονόδρομος για ένα σχολείο ανοιχτό και ανθρώπινο για όλα τα παιδιά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kafetiera
Ποιές οικιακές συσκευές μπορεί να απειλούν την υγεία μας;
Επιστημονικές έρευνες επισημαίνουν ότι ορισμένα πλαστικά μέρη, ιδιαίτερα σε συσκευές μαύρου χρώματος, μπορεί να περιέχουν χημικές ουσίες που...
Ποιές οικιακές συσκευές μπορεί να απειλούν την υγεία μας;
βιβλία τσάι, φλυτζάνι, λουλούδια, μωβ
Τι σημαίνει πραγματικά η λέξη "χάλκευμα"
Η ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει για τη βαθιά της ιστορία και τον πλούτο των λέξεών της, που δίνουν τη δυνατότητα να εκφράζουμε με ακρίβεια σκέψεις και...
Τι σημαίνει πραγματικά η λέξη "χάλκευμα"
idea-612x292.jpg
Το κρυφό σημάδι της πραγματικής ευφυΐας
Σύμφωνα με την επιστήμη, ένα λιγότερο προφανές αλλά ιδιαίτερα αποκαλυπτικό χαρακτηριστικό των έξυπνων ανθρώπων είναι η ικανότητά τους να περιμένουν.
Το κρυφό σημάδι της πραγματικής ευφυΐας