Μεγάλη ανησυχία προκαλεί η εικόνα αποδιοργάνωσης γύρω από τη λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής για παιδιά προσφύγων, καθώς η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει και το τοπίο παραμένει θολό. Η ΕΛΜΕ Πειραιά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καταγγέλλοντας σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και σχεδιασμό και ζητώντας την άμεση και πλήρη λειτουργία όλων των δομών υποδοχής με σταθερούς και μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι πολλά σχολεία με ιστορικό λειτουργίας τάξεων υποδοχής δεν περιλαμβάνονται στη νέα υπουργική απόφαση για την ίδρυσή τους. Μεταξύ αυτών το 1ο Γυμνάσιο Περάματος, το οποίο λειτουργούσε Τάξη Υποδοχής επί σειρά ετών, το 10ο ΓΕΛ Πειραιά, το 3ο ΓΕΛ Πειραιά που μετατρέπεται σε Πειραματικό, καθώς και το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το οποίο είχε λάβει σχετική έγκριση την προηγούμενη χρονιά.
Ενδεικτικά, μόνο ένα ΓΕΛ στον ευρύτερο Πειραιά – το 1ο της Δραπετσώνας – έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη έγκριση, ενώ κανένα ΕΠΑΛ δεν περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά υπογραμμίζει ότι οι Τάξεις Υποδοχής είναι θεμελιώδους σημασίας για την ομαλή ένταξη παιδιών που δεν γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, ιδιαίτερα όσων προέρχονται από προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο. Ωστόσο, σημειώνει ότι η εφαρμογή του θεσμού παραμένει προβληματική, εξαιτίας των ελλείψεων σε δρομολόγια μεταφοράς, της ανυπαρξίας καθηγητών σε βασικές ειδικότητες και της αποσπασματικής κρατικής πολιτικής.
Στην ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι η κρατική αδράνεια οδηγεί στην εκπαιδευτική εγκατάλειψη πολλών παιδιών, επιτείνοντας τους ήδη υπάρχοντες κοινωνικούς αποκλεισμούς. Σύμφωνα με την Ένωση, η σύνδεση της μη ίδρυσης Τάξεων Υποδοχής με τις αλλαγές στον χαρακτήρα συγκεκριμένων σχολείων – όπως η μετατροπή τους σε «Ωνάσεια» ή Πειραματικά – καταδεικνύει μια αντιπαιδαγωγική πολιτική κατηγοριοποίησης, που φαίνεται να προτάσσει την «αριστεία» έναντι της ισότητας.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί την Πολιτεία να εγκαταλείψει τον διαχωρισμό μεταξύ “προνομιούχων” και “ανεπιθύμητων” μαθητών, τονίζοντας ότι κάθε παιδί έχει ίσο δικαίωμα στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως καταγωγής. Οι εκπαιδευτικοί, όπως σημειώνει η Ένωση, δεν διαχωρίζουν τους μαθητές τους σε Έλληνες και αλλοδαπούς, αλλά υπερασπίζονται την καθολικότητα της μόρφωσης.
Τέλος, η ΕΛΜΕ καλεί σε ενίσχυση των συλλογικών δράσεων για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, υποστηρίζοντας ότι η διεκδίκηση ίσων μορφωτικών δικαιωμάτων αποτελεί ηθική και παιδαγωγική υποχρέωση κάθε εκπαιδευτικού. Η ανατροπή των πολιτικών αποκλεισμού, σύμφωνα με την Ένωση, είναι μονόδρομος για ένα σχολείο ανοιχτό και ανθρώπινο για όλα τα παιδιά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ