Η πανελλήνια ένωση διευθυντών ζητά βελτιώσεις στην ηλεκτρονική εγγραφή μαθητών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Επιστολή προς Υπουργείο Παιδείας με αιτήματα για βελτίωση της διαχείρισης εγγραφών

Η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απέστειλε επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, με παρατηρήσεις και προτάσεις για την ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών/τριών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Τονίζει την ανάγκη να ολοκληρώνονται οι εγγραφές με ανοιχτά τα σχολεία και μέχρι τις 28 Ιουνίου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι γονείς και να επιτευχθεί καλύτερος προγραμματισμός.

Επιπλέον, προτείνεται η οριστικοποίηση των τμημάτων στα ΕΠΑΛ να γίνεται τον Σεπτέμβριο, μετά τη Β΄ φάση εγγραφών, ώστε να αποφεύγονται λάθη στον σχεδιασμό.

Τέλος, ζητείται να δοθεί η δυνατότητα στους διευθυντές να παρακολουθούν την πορεία των εγγραφών μέσω της πλατφόρμας e-eggrafes, για αποτελεσματικότερο έλεγχο και ενημέρωση.

Οι προτάσεις βασίζονται στην ανάγκη βελτίωσης της οργάνωσης, της ισότιμης μεταχείρισης των μαθητών και της υποστήριξης των σχολικών μονάδων στην ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Αναλυτικά:

Αξιότιμη Υπουργέ, κ. Ζαχαράκη,

Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας καταθέσουμε παρατηρήσεις και προτάσεις μας σχετικά με την ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών/τριών  στα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., καθώς εκτιμούμε ότι με αυτές θα μπορούσαν να επιλυθούν κρίσιμα θέματα διαχείρισης των εγγραφών του μαθητικού δυναμικού από τα Γυμνάσια στα Λύκεια.

  1. Οι εγγραφές σε ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. πρέπει να ολοκληρώνονται  με τα σχολεία ανοικτά, το αργότερο έως 28 Ιουνίου. Το γεγονός ότι τα Γυμνάσια ολοκληρώνουν την έκδοση αποτελεσμάτων έπειτα από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις περί τις 20 Ιουνίου, δίνει τη δυνατότητα για άμεση πρόσκληση εγγραφών των μαθητών/τριών στα Λύκεια.
  2. Η  ολοκλήρωση της διαδικασίας της εγγραφής (με την κατάθεση των  δικαιολογητικών που απαιτούνται κατά περίπτωση στη σχολική μονάδα κατανομής), προτείνεται να γίνεται και για τα ΕΠΑ.Λ. όπως στα  ΓΕ.Λ., μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.
  3. Η οριστικοποίηση των τμημάτων στην Β΄ και στη Γ΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ.  να γίνεται τον Σεπτέμβριο, μετά τη Β΄ φάση εγγραφών και όχι αμέσως μετά την Α΄ φάση εγγραφών.
  4. Να δοθεί η δυνατότητα στους Διευθυντές να παρακολουθούν  στην πλατφόρμα e-eggrafes την πορεία εγγραφών στην Α΄  τάξη τόσο στα ΓΕ.Λ. όσο και στα ΕΠΑ.Λ., καθώς και στους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. στην  Β΄ και  Γ΄ τάξη.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Πρόταση 1: Η πρακτική των εγγραφών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όταν οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην έγκαιρη και ορθολογική οργάνωση του νέου σχολικού έτους, αφού:                                                                                         

  • Αρκετοί  γονείς δυσκολεύονται έως και αδυνατούν να πραγματοποιή-σουν μόνοι τους την ηλεκτρονική εγγραφή και απευθύνονται στα σχολεία
  • Επιβαρύνει τους/τις Διευθυντές/Διευθύντριες με εξ αποστάσεως διαχείριση κρίσιμων διαδικασιών  
  • Δημιουργεί κενό ενημέρωσης για τους γονείς και τους μαθητές, ελλείψει διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού.                     

Η ολοκλήρωση των εγγραφών όσο τα σχολεία παραμένουν ανοικτά θα εξασφαλίσει καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αποτελεσματικότερο σχεδιασμό από τις σχολικές μονάδες και γενικότερη αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Πρόταση 2: Η ρύθμιση αυτή θα διασφαλίσει την ίση μεταχείριση των μαθητών/τριών και στις δύο βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα απλοποιήσει τις διαδικασίες εγγραφής και θα επιτρέψει την ομαλότερη διαχείριση του μαθητικού δυναμικού από τις σχολικές μονάδες. Επιπλέον, θα περιορίσει φαινόμενα πρόωρου αποκλεισμού μαθητών/τριών από την τεχνική εκπαίδευση λόγω τεχνικών ή χρονικών εμποδίων στην κατάθεση των δικαιολογητικών.

Επίσης, πολλοί γονείς δεν βρίσκονται στον τόπο μόνιμης διαμονής τους το καλοκαίρι με αποτέλεσμα να πραγματοποιούν την εγγραφή των παιδιών τους τον Σεπτέμβριο.  Ακόμη, τυχόν προβλήματα μη ταυτοποίησης μαθητών στην Α΄ τάξη ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. μένουν άλυτα, διότι τα Γυμνάσια είναι κλειστά.   Οι ημέρες της θερινής υπηρεσίας δεν ενδείκνυνται και δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες αυτές (αφού, για παράδειγμα, οι Διευθυντές/ριες τον Γυμνασίων και Λυκείων δεν βρίσκονται τις ημέρες αυτές στα σχολεία).

Πρόταση 3: Η οριστικοποίηση των τμημάτων στις Β΄ και Γ΄ τάξεις των Επαγγελματικών Λυκείων τον Σεπτέμβριο, μετά την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης εγγραφών και τις εξετάσεις των μετεξεταστέων, και όχι αμέσως μετά την Α΄ φάση, όπως ισχύει σήμερα, θα αποτρέψει την πρόωρη οριστικοποίηση των τμημάτων, η οποία στερεί από τις σχολικές μονάδες τη δυνατότητα να λάβουν υπόψη τον πραγματικό αριθμό των μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες ολοκληρώνουν την εγγραφή τους κατά τη δεύτερη φάση — γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε άστοχες συγχωνεύσεις, απώλεια τομέων ή ειδικοτήτων και αποδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου. Η μετατόπιση της διαδικασίας μετά τη Β΄ φάση εγγραφών θα επιτρέψει ορθότερο προγραμματισμό και διατήρηση της ποικιλίας των προσφερόμενων ειδικοτήτων προς όφελος των μαθητών/ριών, καθώς και δικαιότερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Πρόταση 4: Προτείνεται να δοθεί η δυνατότητα στους Διευθυντές των Λυκείων (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.),  να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα e-eggrafes για την παρακολούθηση της πορείας των ηλεκτρονικών εγγραφών:                                                             

  • στην Α΄ τάξη (των Γ.Ε.Λ.  και ΕΠΑ.Λ.) για τους μαθητές που προέρχονται   

από τα Γυμνάσια,                                                                                

  • στους τομείς της Β΄ τάξης, (των ΕΠΑ.Λ.),
  • στις ειδικότητες της Γ΄ τάξης (των ΕΠΑ.Λ.).                                                       

Η παροχή αυτής της δυνατότητας θα επιτρέψει την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προετοιμασία της σχολικής μονάδας ως προς την κατανομή τμημάτων, τον σχεδιασμό ειδικοτήτων, και τη γενικότερη οργάνωση της σχολικής λειτουργίας. Επιπρόσθετα, θα δοθεί η δυνατότητα στους Διευθυντές να ενημερώνουν τους κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών που  δεν έχουν πραγματοποιήσει εγγραφή, πριν τη λήξη της σχετικής προθεσμίας. Στην παρούσα μορφή, η έλλειψη επίσημης πληροφόρησης από την πλατφόρμα δημιουργεί ανασφάλεια και δυσκολεύει τον άμεσο και ρεαλιστικό προγραμματισμό.

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΣΟΚ με την Ανάκληση απορρυπαντικού πλυντηρίου ρούχων: Αόρατος κίνδυνος με επιβλαβείς χημικές ουσίες και ελλιπή επισήμανση

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Δόμνα Μιχαηλίδου
Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο: Πώς θα δοθεί επίδομα 200 ευρώ σε εκπαιδευτικούς και «μπόνους» σε χιλιάδες δημόσιους λειτουργούς
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Σε μία ορεινή μειονεκτική περιοχή με χαμηλό κόστος γης το επίδομα θα είναι χαμηλότερο από τα νησιά που οι τιμές των ενοικίων έχουν...
Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο: Πώς θα δοθεί επίδομα 200 ευρώ σε εκπαιδευτικούς και «μπόνους» σε χιλιάδες δημόσιους λειτουργούς
ΔΥΠΑ πρόγραμμα voucher
ΔΥΠΑ: Έως 18 Ιουλίου οι αιτήσεις για επιχορήγηση 14.800€ σε ανέργους
Το ποσό καταβάλλεται σε τρεις δόσεις εντός 12 μηνών από την έναρξη δραστηριότητας, ενώ η υποβολή της επιχειρηματικής πρότασης γίνεται ηλεκτρονικά...
ΔΥΠΑ: Έως 18 Ιουλίου οι αιτήσεις για επιχορήγηση 14.800€ σε ανέργους
Κυριάκος Μητσοτάκης σε σύσκεψη με την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη
Τέλος εποχής για τους «αιώνιους φοιτητές» – Τον Σεπτέμβριο ξεκινούν οι διαγραφές φοιτητών από τη δεκαετία του ’50 – Σαφές μήνυμα Μητσοτάκη για ριζική εκκαθάριση
Μητσοτάκης και Ζαχαράκη δίνουν τελεσίγραφο – Τελευταία ευκαιρία για 35.000 παλιούς φοιτητές να πάρουν πτυχίο
Τέλος εποχής για τους «αιώνιους φοιτητές» – Τον Σεπτέμβριο ξεκινούν οι διαγραφές φοιτητών από τη δεκαετία του ’50 – Σαφές μήνυμα Μητσοτάκη για ριζική εκκαθάριση