Thumbnail
Γονείς μαθητών ΠΕΠΑΛ/ΕΠΑΛ διεκδικούν αξιοπρεπείς συνθήκες εξέτασης και ίση μεταχείριση στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026

Αίτημα για την αλλαγή του εξεταστικού κέντρου των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2026 για τους υποψηφίους των ΠΕΠΑΛ/ΕΠΑΛ με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες από τη Θεσπρωτία, την Ήπειρο και την Κέρκυρα, καταθέτουν γονείς και κηδεμόνες παιδιών από τις περιοχές αυτές, ζητώντας από το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε λύση.

Στο υπόμνημα που απέστειλαν προς τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι γονείς επισημαίνουν ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες καλούνται σήμερα να μεταβούν έως και 300 χλμ. μακριά, στην Πάτρα, προκειμένου να εξεταστούν, γεγονός που προκαλεί ψυχολογικό, οικονομικό και κοινωνικό κόστος στις οικογένειες.

Συγκεκριμένα, τονίζουν ότι η απομάκρυνση από το οικείο σχολικό περιβάλλον αυξάνει το άγχος και την αβεβαιότητα των μαθητών, οι οποίοι καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε άγνωστο χώρο, με άγνωστους καθηγητές. Παράλληλα, πως το οικονομικό βάρος για τη μετάβαση και διαμονή (υπολογίζεται σε περίπου 300 ευρώ ανά οικογένεια) είναι δυσβάσταχτο, ειδικά για όσους ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Συμπληρώνουν πως ο κίνδυνος από τις μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις είναι σημαντικός, με πολλές οικογένειες να ταξιδεύουν αυθημερόν υπό πίεση χρόνου, ενώ η χαμηλότερη συμμετοχή μαθητών στις πανελλαδικές συνδέεται άμεσα με την ταλαιπωρία και τον φόβο που προκαλεί αυτή η διαδικασία, καθώς αρκετοί επιλέγουν να μην εξεταστούν.

Οι γονείς προτείνουν διεξαγωγή των εξετάσεων είτε στα σχολεία προέλευσης των μαθητών είτε σε κοντινότερο εξεταστικό κέντρο, όπως τα Ιωάννινα. Εναλλακτικά, ζητούν να διατεθεί το προβλεπόμενο ποσό για τη μετακίνηση των μαθητών στη δημιουργία εξεταστικών επιτροπών που θα μεταβαίνουν στους τόπους διαμονής ή σε εγγύτερα εξεταστικά κέντρα.

«Δεν ζητάμε προνόμια, ζητάμε ισότητα. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σταθμός ζωής για όλα τα παιδιά – ας μην αφήσουμε τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να παλεύουν σε ένα σύστημα δύο ταχυτήτων», υπογραμμίζουν οι γονείς στην επιστολή τους, καλώντας το Υπουργείο να ανταποκριθεί με ανθρώπινη ευαισθησία και θεσμική υπευθυνότητα.

H ανακοίνωση

Προς: Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Θέμα: Αίτημα για μεταβολή εξεταστικού κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων για υποψηφίους ΠΕΠΑΛ/ΕΠΑΛ με ειδικές μαθησιακές  και εκπαιδευτικές ανάγκες Νομού Θεσπρωτίας και όμορων περιοχών – Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,

Ως γονείς και κηδεμόνες παιδιών με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες του Νομού Θεσπρωτίας, καθώς και των όμορων περιοχών Άρτας, Πρέβεζας Κέρκυρας  και Ιωαννίνων, σας απευθυνόμαστε με το παρόν αίτημα, διεκδικώντας το αυτονόητο: την ίση και αξιοπρεπή μεταχείριση των παιδιών μας στο πλαίσιο της διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2026.

Ειδικότερα, αιτούμαστε όπως εξεταστεί σοβαρά και με προτεραιότητα το ενδεχόμενο αλλαγής του εξεταστικού κέντρου που έχει οριστεί για τους υποψηφίους μαθητες και η μεταφορά τους σε πιο κοντινή και οικεία γεωγραφική περιοχή, όπως είναι τα Ιωάννινα ή – ακόμα πιο δίκαια – η δυνατότητα εξέτασης στους τόπους διαμονής των μαθητών, στα σχολεία που ήδη φοιτούν ή γνωρίζουν.

Τα επιχειρήματα που καθιστούν επιτακτικό το αίτημά μας είναι πολυδιάστατα και αφορούν:

1. Ψυχολογικό κόστος

Τα παιδιά μας δεν είναι "παιδιά ενός κατώτερου Θεού". Είναι μαθητές που έχουν μάθει να αγωνίζονται από την πρώτη μέρα της σχολικής τους πορείας, με ενισχυμένη προσπάθεια, αποδεδειγμένα υψηλό άγχος και διαφορετικές ανάγκες. Το να καλούνται να εγκαταλείψουν το ασφαλές και οικείο τους περιβάλλον σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή, και να μεταβούν στην Πατρα 300 χιλιομέτρα μακριά ,σε ένα δωμάτιο  ξενοδοχείου ,  άγνωστο σχολεία, με μαθητές και καθηγητες που πρώτη φορά αντικρίζουν, αυξάνει κατακόρυφα το στρες και την αβεβαιότητα. Η εξέταση για αυτούς μετατρέπεται όχι μόνο σε δοκιμασία γνώσεων, αλλά σε μια ψυχική επιβάρυνση που συχνά οδηγεί σε αποτυχία ή – το χειρότερο – σε παραίτηση.

2. Οικονομικό κόστος

Η μετάβαση, διαμονή και επιστροφή συνεπάγεται ένα έξοδο που δεν είναι αμελητέο. Περίπου 300 ευρώ μόνο σε καύσιμα και διόδια, χωρίς να υπολογίζουμε διαμονή, διατροφή και λοιπά έκτακτα έξοδα. Σε μια εποχή όπου πολλές οικογένειες δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις βασικές τους ανάγκες, αυτή η δαπάνη είναι άδικη και επώδυνη. Επιπλέον, ένας τουλάχιστον γονέας αναγκάζεται να εγκαταλείψει την εργασία του ή να κλείσει την επιχείρησή του για αρκετές ημέρες, επηρεάζοντας το συνολικό εισόδημα της οικογένειας.

3. Κοινωνικό – οικογενειακό κόστος

Ολόκληρη η οικογένεια επωμίζεται αυτή την πίεση. Μικρότερα αδέρφια μένουν πίσω  ενώ δίνουν ενδοσχολικές εξετάσεις, οικογενειακές υποχρεώσεις παραμερίζονται, και οι οικογένειες παλεύουν με έναν ακόμη αποκλεισμό. Γιατί αυτό είναι: αποκλεισμός.

4. Ζήτημα ασφάλειας

Η μετακίνηση σε οδικούς άξονες μεγάλων αποστάσεων ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Πολλές οικογένειες μεταβαίνουν αυθημερόν ή υπό πίεση χρόνου, σε δρόμους που στατιστικά δεν είναι οι ασφαλέστεροι. Είναι ηθικά επιτρεπτό να ρισκάρουμε την ασφάλεια παιδιών και γονέων, απλώς και μόνο επειδή δεν έχει προβλεφθεί ένα δίκαιο σύστημα εξέτασης;

5. Μαζικότερη συμμετοχή στις πανελλήνιες.

Είναι γεγονός πως ο αριθμός των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες που χρίζουν  προφορικής εξέτασης  στη Θεσπρωτία έχει αυξηθεί, ενώ παράλληλα είναι πολλοι μαθητές που δυστυχώς εγκαταλείπουν την προσπάθεια και δεν δίνουν τελικά πανελλήνιες προκείμενου να αποφύγουν την ψυχοφθόρα διαδικασία της Πάτρας.Αν δίνονταν η ευκαιρία σε  αυτους τους μαθητές να δώσουν πανελλήνιες σε εγκύτερα εξεταστικά κέντρα είναι σίγουρο πως δεν θα εγκατέλειπαν την προσπάθεια.

Η Πρότασή μας:

Να επιτραπεί η διεξαγωγή των προφορικών πανελλαδικών εξετάσεων είτε στα σχολεία προέλευσης των μαθητών είτε σε ένα πιο κοντινό και γνώριμο εξεταστικό κέντρο, όπως τα Ιωάννινα.

Εναλλακτικά, προτείνουμε όπως το προβλεπόμενο κονδύλι μετακίνησης/φιλοξενίας για κάθε μαθητή (περίπου 300 ευρώ) να  κατευθυνθεί στη δημιουργία  εξεταστικής επιτροπής, η οποία θα μεταβαίνει στους τόπους διαμονής των υποψηφίων  ή σε κοντινότερα εξεταστικά κέντρα και όχι το αντίστροφο.

Δεν ζητάμε προνόμια – ζητάμε ισότητα. Δεν διεκδικούμε ευνοϊκή μεταχείριση – διεκδικούμε δίκαιη μεταχείριση. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σταθμός ζωής για όλα τα παιδιά. Ας μη συνεχίσουμε να αφήνουμε τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παλεύουν σε ένα εκπαιδευτικό  σύστημα δύο ταχυτητων σε έναν ήδη ανηφορικό αγώνα.

Παρακαλούμε για την κατανόηση, τη θεσμική ανταπόκριση και – κυρίως – την ανθρώπινη ευαισθησία σας.

Με εκτίμηση,

Οι Γονείς και Κηδεμόνες των Υποψηφίων ΠΕΠΑΛ/ΕΠΑΛ με Ειδικές μαθησιακές  και εκπαιδευτικές Ανάγκες

Νομού Θεσπρωτίας & Όμορων Περιοχών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Συναγερμός για τον 1ο καύσωνα: 43°C και υψηλός κίνδυνος πυρκαγιών

Δόμνα Μιχαηλίδου: Επίδομα 200 ευρώ για εκπαιδευτικούς και δημοσίους υπαλλήλους

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καύσωνας λόγω καλοκαιριου
Συναγερμός για τον 1ο καύσωνα: 43°C και υψηλός κίνδυνος πυρκαγιών
Συναγερμός στην Ελλάδα: Ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού φέρνει θερμοκρασίες έως 43°C και αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιών. Δείτε την πρόγνωση και...
Συναγερμός για τον 1ο καύσωνα: 43°C και υψηλός κίνδυνος πυρκαγιών
skylos
Ωτίτιδα στον σκύλο: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα συμπτώματα
Η ωτίτιδα στους σκύλους πρόκειται για μια αρκετά κοινή πάθηση, ιδιαίτερα σε σκύλους με μακριά αυτιά ή σε εκείνους που αγαπούν το νερό.
Ωτίτιδα στον σκύλο: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα συμπτώματα