thrania
Πάγιο φαινόμενο η υποβάθμιση ειδικοτήτων – Πλήγμα στη μαθησιακή διαδικασία

Σοβαρές αντιδράσεις προκαλεί ο αποκλεισμός ειδικοτήτων όπως η Ειδική Αγωγή, η Γεωπονία (κλάδοι 88.01 και 88.02) και η Γενική Παιδεία από τη σύνθεση της ομάδας εργασίας που έχει αναλάβει την εκπόνηση προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφορίας με καινοτόμες δράσεις.

Με επίσημη τοποθέτησή τους, οι εκπρόσωποι των αποκλεισμένων ειδικοτήτων εκφράζουν έντονη, αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη διαμαρτυρία, τονίζοντας ότι η απόφαση αυτή δεν έχει καμία επιστημονική ή παιδαγωγική βάση. Όπως σημειώνουν, αποκλείονται ειδικοί με υψηλή κατάρτιση και εμπειρία, οι οποίοι είναι σε θέση να σχεδιάσουν αποτελεσματικά και βιώσιμα προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των μαθητών.

Έτοιμο προσχέδιο με πλήρη παιδαγωγική κάλυψη – Παραμένει στο περιθώριο

Η εκπαιδευτική ομάδα που διαμαρτύρεται έχει ήδη ετοιμάσει προσχέδιο δράσεων, προσαρμοσμένο από την προσχολική ηλικία έως το Δημοτικό, βασισμένο στις αρχές:

  • της βιώσιμης γεωργίας και καλλιεργειών,

  • της περιβαλλοντικά υπεύθυνης διαχείρισης απορριμμάτων και παραπροϊόντων,

  • της ενίσχυσης της οικολογικής συνείδησης,

  • και της συμπερίληψης παιδιών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.

Το σχέδιο αυτό προωθεί μια ουσιαστική σύνδεση των μαθητών με το φυσικό περιβάλλον και την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Ωστόσο, η συνεισφορά αυτή παραμένει διοικητικά απαξιωμένη και εκτός διαδικασιών, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό.

Το πρόβλημα, όπως καταγγέλλεται, δεν περιορίζεται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αντίστοιχα φαινόμενα καταγράφονται και στις αναθέσεις μαθημάτων στα σχολεία, όπου εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν αντικείμενα εκτός της ειδικότητάς τους. Αυτή η πρακτική πλήττει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και υπονομεύει τη σχέση εμπιστοσύνης των μαθητών προς το δημόσιο σχολείο.

Πρόθυμοι να προσφέρουν εθελοντικά – Απαίτηση για άμεσες διορθωτικές κινήσεις

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι είναι πρόθυμοι να συμβάλουν αφιλοκερδώς, με μοναδικό κίνητρο την παιδαγωγική ευθύνη και το συμφέρον των παιδιών.

Ζητούν:

  • Άμεση επανεξέταση και ανασύνθεση της ομάδας εργασίας, με τη συμμετοχή όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων.

  • Ένταξη τουλάχιστον δύο εκπροσώπων από τους επιστημονικούς συλλόγους Ειδικής Αγωγής και Γεωτεχνικών της Γενικής Παιδείας.

  • Ανάθεση μαθημάτων με αξιοκρατικά και παιδαγωγικά ορθά κριτήρια, βάσει του γνωστικού αντικειμένου κάθε ειδικότητας.

Όπως σημειώνει ο Γεωτεχνικός Κλάδος, τα ζητήματα αυτά έχουν επισημανθεί επανειλημμένα, όμως παραμένουν αναπάντητα και διαιωνίζονται, υπονομεύοντας τις ειλικρινείς προσπάθειες χιλιάδων εκπαιδευτικών που κρατούν το δημόσιο σχολείο όρθιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsip
Συσκευή μεταφράζει τη σκέψη σε ομιλία – Μια επαναστατική έρευνα
Ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ ανέπτυξαν ένα σύστημα το οποίο μπορεί να αποκωδικοποιεί τη σιωπηλή φωνή που σχηματίζεται στο μυαλό μας και να...
Συσκευή μεταφράζει τη σκέψη σε ομιλία – Μια επαναστατική έρευνα