sofia zaxaraki

Σε μια προσπάθεια να ρυθμιστεί ένα πεδίο που μέχρι σήμερα λειτουργεί χωρίς σαφές νομικό καθεστώς, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχωρά στη διαμόρφωση νομοθετικής διάταξης για τα λεγόμενα Κέντρα Μελέτης, τα οποία λειτουργούν ευρέως αλλά χωρίς επίσημη θεσμοθέτηση.

Η Κοινοβουλευτική Ερώτηση που έφερε το θέμα στο προσκήνιο

Η συζήτηση άνοιξε με αφορμή κοινοβουλευτική ερώτηση της βουλευτού της Ελληνικής Λύσης, κας Σοφίας Ασημακοπούλου, η οποία ζήτησε να πληροφορηθεί αν και πότε θα προχωρήσει το Υπουργείο σε νομοθετική ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης, καθώς και αν θα προβλεφθούν συγκεκριμένα επαγγελματικά και αδειοδοτικά κριτήρια για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτά.

Η απάντηση της Υπουργού Σοφίας Ζαχαράκη

Η Υπουργός ΠΑΙΘΑ, κα Σοφία Ζαχαράκη, απαντώντας επίσημα, τόνισε πως είναι ήδη σε φάση επεξεργασίας μια νέα διάταξη, η οποία θα οριοθετεί τη λειτουργία των Κέντρων Μελέτης και θα καθορίζει με σαφήνεια τους όρους ίδρυσης, αδειοδότησης και στελέχωσης.

Νομικό κενό και ανάγκη παρέμβασης

Η Υπουργός υπενθύμισε ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 56 του Ν. 682/1977), δεν επιτρέπεται η λειτουργία φροντιστηρίων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Συνεπώς, τα σημερινά Κέντρα Μελέτης, που παρέχουν μελέτη και στήριξη μαθητών δημοτικού, λειτουργούν εκτός θεσμικού πλαισίου, καθώς δεν υφίσταται διαδικασία αδειοδότησης τους.

Εντάσσονται στον σχεδιασμό του Ετήσιου Σχεδίου Δράσης για το 2025

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το Υπουργείο, η ανάγκη νομοθέτησης για τα Κέντρα Μελέτης περιλαμβάνεται ρητά στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2025, και πιο συγκεκριμένα στον Στόχο 1: "Νέο, ανοικτό, συμπεριληπτικό σχολείο".

Μέσα από τη Δράση 1.1.10, με τίτλο «Δημιουργία Θεσμικού Πλαισίου για τα Κέντρα Μελέτης», το Υπουργείο δεσμεύεται για:

  • Ανάρτηση του σχεδίου νόμου για δημόσια διαβούλευση

  • Κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή

  • Δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ)

Τι ζητείται για τους εκπαιδευτικούς των Κέντρων Μελέτης

Ένα βασικό σημείο που τέθηκε από την πλευρά της Βουλευτού αφορά στο αν οι διδάσκοντες στα Κέντρα Μελέτης θα αντιμετωπίζονται με όρους αντίστοιχους με αυτούς που ισχύουν στα φροντιστήρια ή στα κέντρα ξένων γλωσσών.

Η Υπουργός δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες, αλλά η αναφορά στην ανάγκη δημιουργίας ξεκάθαρου πλαισίου αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας ότι θα καθοριστούν προϋποθέσεις και επαγγελματικά δικαιώματα για όσους εργάζονται στους εν λόγω χώρους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προκ
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
Η απόφαση που προκαλεί σοκ: Παιδιά στέλνονται σε πρόχειρες προκάτ αίθουσες σε χώρο που δεν επαρκεί, εγείροντας φόβους για την ασφάλειά τους
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο