PETROS DAMIANOS
Σχολείο Φυλακών Ανηλίκων Αυλώνα: Απαγόρευσαν την είσοδο στον Πέτρο Δαμιανό!

Μια απόφαση που προκαλεί ερωτήματα και προβληματισμό έλαβε η διοίκηση του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα, καθώς απαγόρευσε την είσοδο στον πρώην διευθυντή του Σχολείου των Φυλακών, Πέτρο Δαμιανό, απορρίπτοντας την αίτησή του να συμμετάσχει σε κοινό μάθημα φοιτητών και κρατουμένων.

Τι συνέβη: Η επίμαχη άρνηση και η αιτιολογία της

Ο Πέτρος Δαμιανός είχε καταθέσει αίτηση εισόδου στον χώρο του σχολείου – μια καθαρά τυπική διαδικασία – προκειμένου να συμμετάσχει σε κοινό εκπαιδευτικό σεμινάριο μεταπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με μαθητές-κρατούμενους. Το πρόγραμμα αυτό δεν είναι καινούργιο: τρέχει εδώ και 15 χρόνια και αποτέλεσε προσωπική του πρωτοβουλία, όταν ακόμη ήταν εν ενεργεία διευθυντής του σχολείου.

Ωστόσο, λίγες ώρες πριν την προγραμματισμένη επίσκεψη, η διοίκηση του Καταστήματος απέρριψε την αίτηση εισόδου του, με το αιτιολογικό ότι «δεν τεκμηριώνεται επαρκώς η αναγκαιότητα της παρουσίας του». Η απόφαση αυτή προκάλεσε εύλογες αντιδράσεις, ιδίως όταν ληφθεί υπόψη η συμβολή του κ. Δαμιανού στην ανάπτυξη και καθιέρωση τέτοιων δράσεων στο σχολείο της φυλακής. «Η φυλακή δεν είναι μόνο τιμωρία, αλλά και ευκαιρία για επανένταξη. Η εκπαίδευση είναι η πρώτη πόρτα που ανοίγει προς αυτήν», ανέφερε ο ίδιος σε ανάρτησή του, κάνοντας λόγο για εκδικητική και τιμωρητική αντίληψη απέναντι σε πρόσωπα που προωθούν διαφορετική κουλτούρα εντός του σωφρονιστικού συστήματος.

PETROS DAMIANOS

Ποιος είναι ο Πέτρος Δαμιανός: Ο δάσκαλος της ελπίδας

Ο Πέτρος Δαμιανός δεν είναι ένας τυχαίος επισκέπτης στο σχολείο του Αυλώνα. Είναι ο άνθρωπος που έδωσε υπόσταση στην έννοια της «εκπαίδευσης στη φυλακή» στην Ελλάδα. Καθηγητής μαθηματικών, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία και Φιλοσοφία της Επιστήμης, διετέλεσε για χρόνια διευθυντής στο σχολείο των Φυλακών Αυλώνα, μεταμορφώνοντάς το σε έναν χώρο ουσιαστικής παιδείας, κοινωνικής συνείδησης και επανένταξης.

Στη διάρκεια της θητείας του:

  • Εφάρμοσε καινοτόμα προγράμματα για κρατούμενους μαθητές.

  • Ανέπτυξε δίκτυα συνεργασίας με ΑΕΙ και κοινωνικούς φορείς.

  • Τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την εκπαιδευτική και κοινωνική προσφορά του.

  • Υπήρξε πρόεδρος του ελληνικού παραρτήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση στις Φυλακές (EPEA).

Αντί να ανοίγουμε πόρτες, τις κλείνουμε;

Το περιστατικό αναδεικνύει ένα σοβαρό ερώτημα: Πρόκειται για μια απλή διοικητική δυσκαμψία ή για συνειδητή επιλογή αποκλεισμού; Το γεγονός ότι η δράση για την οποία ζητήθηκε η άδεια είναι εδώ και χρόνια θεσμοθετημένη, δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν πρόκειται για τυπικό κώλυμα.

Πολλοί εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς εκφράζουν φόβους για επιστροφή σε συντηρητικά μοντέλα σωφρονιστικής διαχείρισης, στα οποία η εκπαίδευση δεν αντιμετωπίζεται ως δικαίωμα αλλά ως προνόμιο που μπορεί να αποσυρθεί.

Πέτρος Δαμιανός: Σήμερα 9/5/25 μου απαγορεύτηκε η είσοδος στο Σχολείο του καταστήματος κράτησης Νέων του Αυλώνα...

Συνέβη κι αυτό...!!!

Το συμβούλιο της φυλακής ΔΕΝ ενέκρινε (ομόφωνα...!!!) την είσοδό μου στο κατάστημα προκειμένου να συμμετάσχω στο ετήσιο κοινό μάθημα των μαθητών μας με τους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος της Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε προ δεκαπενταετίας και το 2012 υπογράψαμε με τη Διευθύντριά του την καθηγήτρια Χριστίνα Ζαραφωνίτου το πρωτόκολλο συνεργασίας που θα βρείτε στις φωτογραφίες. Οι παλαιότεροι φίλοι θα θυμούνται τις ετήσιες αναρτήσεις για το σπουδαίο αυτό γεγονός. Φέτος η προετοιμασία ξεκίνησε πολύ νωρίς από τους τρεις μας, τη κυρία Ζαραφωνίτου, τη κυρία Πέππα ( άξιος συνεχιστής του έργου μου) και μένα. Συνεχίστηκε από τους συναδέλφους των δύο φορέων, τους μεταπτυχιακούς, τους μαθητές μας και σήμερα ήταν όλα έτοιμα για το μάθημα. Ίσως αυτή την στιγμή που σας γράφω να έχει τελειώσει και το δεύτερο μέρος ίσως όχι. Το σίγουρο είναι ότι θα μας ενημερώσουν και θα μας στείλουν φωτογραφικό υλικό τις επόμενες ημέρες. Στις φωτογραφίες, βέβαια, θα λείπω...

Όπως καταλαβαίνετε αντέδρασα έντονα... πολύ έντονα...

Το πρωί στο γραφείο του Διευθυντή της φυλακής...είχαμε, οφείλω να ομολογήσω διάλογο χωρίς φωνές... μεγάλες...

Θυμάμαι ότι χαρακτήρισα την απόφαση του συμβουλίου εκτός των ορίων εξουσίας του και ανήθικης...

Περιέργως η αντίδραση ήταν μόνο για το πρώτο...

Ανήθικη, γιατί επρόκειτο για το άτομό μου...

Με δύο από τα τρία μέλη του συμβουλίου γνωριζόμαστε 25 και 15 χρόνια ...με γνωρίζουν πολύ καλά...

Και εκτός ορίων εξουσίας διότι εδώ πρόκειται για την λειτουργία του σχολείου και όχι της φυλακής. Αν ετίθετο θέμα ασφάλειας να το καταλάβω...

Έχει υποχρέωση να επέμβει αν επρόκειτο να εισέλθει στο χώρο έμπορος ναρκωτικών ή καταδικασμένος για παιδοφιλία κτλ...

Αλλά εδώ επρόκειτο για τον δάσκαλο που επί τριάντα χρόνια λειτουργούσε στο συγκεκριμένο σχολείο. Για τον δάσκαλο που ξεκίνησε με έναν μαθητή και φέτος φοιτούν 250...

Ένα δάσκαλο που έχει τη χαρά να έχει 40 φοιτητές, να έχουν περάσει από τα θρανία του πάνω από τρεις χιλιάδες μαθητές, να έχει τη χαρά να βλέπει ότι το έργο του συνεχίζουν επάξια οι σπουδαίοι συνάδελφοί του...

Η τελευταία μεγάλη χαρά...

Ζήτησα και πήρα το πρακτικό της απόφασης...

Ήθελα να δω το σκεπτικό...

Ποια επικίνδυνη κατάσταση θα δημιουργούσα.

Ξέρετε τι αναφέρει;

Ότι... δεν τεκμηριώνεται από τα έγγραφα η αναγκαιότητα της παρουσίας μου στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση...(!!!)

Ντροπή... μόνο ντροπή...

Κυρίως για τα μέλη που με ξέρουν δεκαετίες...

Μια απόφαση που εκδόθηκε χθες το απόγευμα, ενώ το αίτημα έγινε στις 30/4 , προφανώς για να μην υπάρχει περιθώριο αντίδρασης με νέα στοιχεία...

Στο ερώτημα μου αν το υπουργείο συμφωνεί πήρα καταφατική απάντηση, χωρίς όμως να μου δοθεί σχετικό έγγραφο...

Πότε άλλωστε να προλάβουν να το ετοιμάσουν...

Αν αληθεύει ότι το υπουργείο ενέκρινε μια τέτοια απόφαση τότε η ντροπή θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη...

Ξέρετε και στο υπουργείο με γνωρίζουν χρόνια πολλά...

Εύχομαι να μην συμβαίνει κάτι τέτοιο...

Ή να μην συμβαίνει κάτι άλλο...

Και για να ξεφύγουμε από το προσωπικό.

Η απόφαση είναι εκτός ορίων γιατί υποδεικνύει η φυλακή πως θα λειτουργήσει το σχολείο...

Είναι πολύ σοβαρό το θέμα...

Το Σχολείο και το Πανεπιστήμιο αποφάσισαν τον τρόπο του μαθήματος και η φυλακή δεν συμφωνεί...

Όχι γιατί κινδυνεύει η ασφάλεια αλλά...

Η απόφαση επεμβαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία και το αναφέρει, χωρίς ντροπή θα έλεγα εγώ...

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και του Προστασίας του Πολίτη θα πρέπει να πάρουν θέση...

Παρόλα αυτά έχω θέσει τον εαυτό μου και τη ζωή μου στην υπηρεσία των νέων ανθρώπων που δεν προλάβαμε... εξακολουθώ να ζητώ από την πολιτεία να με "εκμεταλλευτεί"...

Από πέρυσι το καλοκαίρι είμαστε συνεχώς στη συζήτηση...

... έτσι δεν οδηγούμαστε πουθενά...

Χρειάζεται εγρήγορση...

Αλλά και τόλμη...

Υγ.:1. Ήμουν στην περιφέρεια παρέα με τα εγγόνια μου ήρθα άρον άρον για να συμμετάσχω στο μάθημα που αποκλείστηκα...

Μπαίνω στο σπίτι και τι να δω; Κρανίου τόπος... Κάποιοι με είχαν προλάβει...

Ακόμα δεν έχω συνέλθει με το σπίτι... και τώρα αυτό...

Σαν πολλά δεν μαζεύτηκαν...

Καθαρίζω και ψάχνω...

Λέτε να βρω σακούλες...

τις χρειάζομαι...

όλα τα συρτάρια στο πάτωμα και στο κρεβάτι μου...

2. Ευγενία Λουπάκη σειρά σου. Τη Δευτέρα στην άλλη εκδήλωση με τους μεταπτυχιακούς του ΕΚΠΑ έχεις αποκλειστεί εσύ...

Εγώ όχι. Εκεί είμαι διδάσκων...

3. Οι τελευταίες φωτογραφίες από τά ετήσια μαθήματα. Από το 2010 πέρυσι...

Περισσότερα θα βρείτε στο site του μεταπτυχιακού...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pyrosvestiki
Διαγωνισμός για 137 προσλήψεις στην Πυροσβεστική – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Οι 127 από τους 137 προσληφθέντες θα αποτελέσουν πυροσβεστικό τεχνικό προσωπικό, ενώ, οι 10 πυροσβεστικό επιστημονικό προσωπικό
Διαγωνισμός για 137 προσλήψεις στην Πυροσβεστική – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
δαπ
Συνάντηση ΟΝΝΕΔ και ΔΑΠ-ΝΔΦΚ με Σοφία Ζαχαράκη και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τα περιστατικά βίας στα Πανεπιστήμια
Συνάντηση ΔΑΠ-ΟΝΝΕΔ με Υπουργούς Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη
Συνάντηση ΟΝΝΕΔ και ΔΑΠ-ΝΔΦΚ με Σοφία Ζαχαράκη και Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τα περιστατικά βίας στα Πανεπιστήμια
29-15012714439022sxoleiaagiasmos.jpg
Ανησυχία για τις νέες διαδικασίες εγγραφών στην Α΄ Δημοτικού - Απόντες οι υπηρεσιακοί παράγοντες από τη συνάντηση με γονείς και εκπαιδευτικούς
Απουσία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας από κρίσιμη συνάντηση με γονείς και εκπαιδευτικούς – Εντεινόμενη ανησυχία για τις εγγραφές στην Α΄...
Ανησυχία για τις νέες διαδικασίες εγγραφών στην Α΄ Δημοτικού - Απόντες οι υπηρεσιακοί παράγοντες από τη συνάντηση με γονείς και εκπαιδευτικούς