erasmus
Συμμετοχή του 5ου Γυμνασίου Πετρούπολης στο πρόγραμμα Erasmus+ με δράσεις στην Ισπανία και τη Φινλανδία

Με το βλέμμα σε ένα σχολείο πιο ανοιχτό, δημοκρατικό και ευχάριστο για όλους τους μαθητές, οκτώ εκπαιδευτικοί του 5ου Γυμνασίου Πετρούπολης συμμετείχαν σε τρεις εκπαιδευτικές αποστολές στο εξωτερικό, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Feel Happy @ School». Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), με φορέα υποδοχής τη Moveu στη Βαρκελώνη.

erasmus

Όπως σημειώνουν οι συμμετέχοντες, η εμπειρία του Erasmus+ δεν αποτελεί απλώς μια ευκαιρία επιμόρφωσης, αλλά μια βαθιά μεταμορφωτική διαδικασία για την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι γνώσεις και τα ερεθίσματα που αποκόμισαν θα αξιοποιηθούν στην καθημερινή σχολική ζωή, με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ανοιχτού και συμπεριληπτικού σχολείου.

erasmus
erasmus

Αναλυτικά

Feel Happy @  5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ”

Συμμετοχή Εκπαιδευτικών στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα  ERASMUS+

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας εκπαιδευτικών Erasmus+ KA122 (2024-1-EL01-KA122-SCH-000217573), με τίτλο «Feel Happy @ School», υλοποιήθηκαν 3 ροές 8 εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε δύο ευρωπαϊκά κράτη. Φορέας υποδοχής ήταν η Moveu που εδρεύει στη Βαρκελώνη και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) που αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Erasmus+ για την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα 3 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας (Ντόβα Παναγιώτα ΠΕ 80, Λαμπροπούλου Ευπραξία ΠΕ 04.01 και Γκανογιάννη Νίκη ΠΕ 01), συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο - Course and Training  στη Βαρκελώνη από τις 31 Μαρτίου έως τις 6 Απριλίου, με θέμα:

"Engaging Activities and Classroom Management: Balancing Fun and Focus".

  Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί  είχαν  την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία περιελάμβαναν:

●        Μεθόδους και στρατηγικές που βοηθούν τον εκπαιδευτικό να ισορροπήσει την προσφερόμενη γνώση, καλύπτοντας τόσο τις   ακαδημαϊκές ανάγκες των μαθητών όσο και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα στους μαθητές να γίνουν παραγωγικά, με αυτοπεποίθηση και υπεύθυνα μέλη της κοινωνίας.

●        Τεχνικές και προσεγγίσεις που  θα εμπνεύσουν  και θα καθοδηγήσουν τους μαθητές μας, ενθαρρύνοντάς τους να αναπτύξουν τις ικανότητές τους με ενθουσιασμό και κίνητρο.

●        Σεμινάρια μουσικοθεραπείας στο CENTRO DE TERAPIA BREVE DE BARCELONA , σε συνεργασία με μαθητές με ειδικές ανάγκες, στο πλαίσιο ενός ανοιχτού και συμπεριληπτικού σχολείου.

●        Επίσκεψη σε  σχολείο επαγγελματικής κατάρτισης IES Las Salinas, όπου μαθητές και μαθήτριες μας ξενάγησαν  στο σχολείο τους και μας παρουσίασαν τα προϊόντα που παράγουν.

Μέσω αυτής της εμπειρίας, είχαν την ευκαιρία να βελτιώσουν εκπαιδευτικές στρατηγικές και προσεγγίσεις, ιδίως στους τομείς της συμπερίληψης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στόχος ήταν να ξεπεραστούν τα εμπόδια στη συμμετοχή των μαθητών, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχουν αποκλεισμοί στη μάθηση.

Με τις νέες γνώσεις και εμπειρίες που απέκτησαν, μέσω της διάχυσής τους σε ολόκληρο το σχολείο, θα εφαρμοστούν καινοτόμα προγράμματα για το σχεδιασμό ενός πιο δημοκρατικού σχολείου, στηριγμένου στις αξίες της δικαιοσύνης, της ισότητας, του πλουραλισμού και της ανοχής στη διαφορετικότητα.

Την ίδια εποχή, 31 Μάρτη - 4 Απρίλη, η 2η ροή μετακίνησης, με τίτλο “Creating a respectful and engaging classroom environment”,  αποτελούμενη από 3 καθηγήτριες - Φλώρη Σοφία ΠΕ 86, Παπανδρέου Πανωραία ΠΕ 02 και Παππά Ασημίνα ΠΕ 84, επισκέφθηκαν τη Φινλανδία και συγκεκριμένα το Ελσίνκι για Job Shadowing- Παρακολούθηση Εργασίας.

Κατά τη διάρκεια αυτής της μετακίνησης:

●     ενημερώθηκαν για το Φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης,

●     επισκέφθηκαν την κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου HELSINGIN YLIOPISTO και ξεναγήθηκαν στους χώρους της,

●     επισκέφθηκαν  το  LUONNONTIEDELUKIO -Lyceum (Γενικό Λύκειο) και το LIVE Ammattiopisto Live - Live Palvelut (Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο) και παρακολούθησαν τον τρόπο λειτουργίας τους,

●     επισκέφθηκαν χώρους εκμάθησης και πρακτικής άσκησης διαφόρων ειδικοτήτων,

●     αντάλλαξαν απόψεις και μεθόδους με Φινλανδούς εκπαιδευτικούς,

●     ξεναγήθηκαν σε πολιτιστικούς χώρους και Μουσεία της πόλης.

Οι εμπειρίες που αποκόμισαν ήταν εντυπωσιακές όσον αφορά την αρχιτεκτονική, την κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή των χώρων εκπαίδευσης καθώς και από το εκπαιδευτικό τους σύστημα.  Γύρισαν γεμάτες νέες ιδέες που θα προσπαθήσουν να εφαρμόσουν στο σχολείο μας για τη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού και φιλόξενου, ενός σχολείου που θα είναι πιο ελκυστικό για όλους τους μαθητές/τριές μας χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς, ενισχύοντας το ενδιαφέρον τους για μάθηση.

Στη συνέχεια, 6 Απρίλη - 13 Απρίλη, η 3η ροή με τίτλο  “Inclusive Curriculum Development: Meeting the needs of all students” με τις εκπαιδευτικούς Αντωνίου Ευαγγελία ΠΕ02 και Μπαρακάρη Χαρίκλεια ΠΕ02, συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο - Course and Training στη Βαρκελώνη.

Κατά τη διάρκεια αυτής της μετακίνησης:

●     Είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με φορείς, δομές, μουσειακούς χώρους, κοινωνικά projects,

●     Συμμετείχαν παράλληλα ενεργά σε βιωματικά εργαστήρια και δράσεις, όπου εφαρμόστηκαν καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι, σύγχρονες πρακτικές και εκπαιδευτικά μοντέλα και δόθηκε η δυνατότητα για ανταλλαγή εμπειριών και αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων.

Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων, αναδείχθηκε έντονα η ανάγκη για την υιοθέτηση ενός συμπεριληπτικού προγράμματος σπουδών, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών ανεξαιρέτως. Κρίνεται έτσι αναγκαία η δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που να προάγει την ισότητα, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, προσαρμόζοντας τις συνθήκες μάθησης ώστε να υποστηρίζονται όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως ιδιαιτεροτήτων ή αναγκών. Βασικός στόχος του σχολείου μας είναι η ομαλή ένταξη και ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα, η ενίσχυση της ψυχικής τους υγείας, η καλλιέργεια του αισθήματος αποδοχής, η βελτίωση της επίδοσης και η πρόοδος όλων μαθητών, χωρίς αποκλεισμούς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laxanika
Προσυσκευασμένα λαχανικά: Γιατί είναι πιο επικίνδυνα από ό,τι νομίζετε
Οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας τροφίμων προειδοποιούν: αυτά τα προϊόντα ενδέχεται να είναι από τα πιο επικίνδυνα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ...
Προσυσκευασμένα λαχανικά: Γιατί είναι πιο επικίνδυνα από ό,τι νομίζετε
μπουγιουρντι
Το απόλυτο μεζεδάκι: Μπουγιουρντί με φέτα και λιωμένα τυριά στον φούρνο
Το κλασικό αυτό πιάτο, που συναντάμε συχνά στις ταβέρνες, κερδίζει τις εντυπώσεις με την έντονη γεύση και την απολαυστική του υφή.
Το απόλυτο μεζεδάκι: Μπουγιουρντί με φέτα και λιωμένα τυριά στον φούρνο
karkinos
Πρώιμη έκθεση σε βακτηριακή τοξίνη εξηγεί την αύξηση του καρκίνου παχέος εντέρου
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, σε συνεργασία με διεθνείς επιστημονικές ομάδες, εντόπισαν μια βακτηριακή τοξίνη την...
Πρώιμη έκθεση σε βακτηριακή τοξίνη εξηγεί την αύξηση του καρκίνου παχέος εντέρου
γάτα
Πώς να κάνετε πιο πλούσιο το περιβάλλον της γάτας σας;
Οι γάτες είναι έξυπνες, ανεξάρτητες και γεμάτες προσωπικότητα. Όταν το σπίτι στο οποίο ζουν δεν καλύπτει αυτές τις ανάγκες, ενδέχεται να παρουσιάσουν...
Πώς να κάνετε πιο πλούσιο το περιβάλλον της γάτας σας;