ε σκουλ
Άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου e-Schools

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών Υπουργείου Παιδείας (ΣΥΠΥΥΠ) εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με την υλοποίηση του έργου «e-Schools», υπογραμμίζοντας ότι η επιτυχία του εξαρτάται από την ουσιαστική συμμετοχή των έμπειρων διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης ήδη από τα πρώτα στάδια του σχεδιασμού.

Ωστόσο, η συμμετοχή τους αποφασίστηκε με μεγάλη καθυστέρηση, όταν το έργο βρισκόταν ήδη σε τελικό στάδιο, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες ουσιαστικών παρεμβάσεων. 

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, είναι προτιμότερη μια μικρή καθυστέρηση παρά η εφαρμογή ενός ελλιπούς συστήματος που θα επιβαρύνει τη διοικητική λειτουργία αντί να την απλοποιήσει.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΣΥΠΥΥΠ: 

Ο ΣΥΠΥΥΠ είχε επισημάνει εγκαίρως στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ότι η ουσιαστική επιτυχία του έργου «e-Schools» προϋποθέτει τη συμμετοχή έμπειρων διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης από τα πρώτα στάδια του σχεδιασμού του. Οι υπάλληλοι αυτοί, ως τελικοί χρήστες του συστήματος, είναι οι μόνοι που μπορούν να διασφαλίσουν ότι το νέο πληροφοριακό σύστημα θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες της διοικητικής λειτουργίας των υπηρεσιών μας.

Παρά τις τεκμηριωμένες θέσεις μας (βλ. σχετικά υπ’ αριθμ. 96/05-07-2024 και 246/13-11-2024 έγγραφά μας), η αποδοχή της πρότασής μας από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία έγινε με μεγάλη καθυστέρηση, μόλις τον Φεβρουάριο του 2025. Η καθυστέρηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι συνάδελφοί μας να κληθούν να συμμετάσχουν σε ένα έργο που βρισκόταν ήδη σε τελικό στάδιο, χωρίς ουσιαστικό περιθώριο για παρεμβάσεις και βελτιώσεις. Σημειωτέον δε, ότι το εύλογο του αιτήματός μας είχε αναγνωριστεί και από την ίδια, την ανάδοχο εταιρεία, η οποία είχε ζητήσει – ανεπιτυχώς – από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ την έγκαιρη συμμετοχή των διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών.

Πιο συγκεκριμένα, οι συνάδελφοί μας, που συμμετέχουν στις σχετικές ομάδες εργασίας, μας έχουν ενημερώσει ότι:

  • Παρά τις τεκμηριωμένες παρατηρήσεις τους, οι επισημάνσεις τους δεν λαμβάνονται υπόψη, καθώς τα περισσότερα υποσυστήματα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και δεν επιδέχονται τροποποιήσεις.
  • Δέχονται πιέσεις για να εγκρίνουν την λειτουργικότητα υποσυστημάτων που παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα, χωρίς να υπάρχει διάθεση διόρθωσης των αστοχιών.
  • Η ίδια η Υπουργική Απόφαση που καθόρισε τη συμμετοχή τους προβλέπει ότι η συμβολή τους αποσκοπεί στη «βελτιστοποίηση καθενός εκ των υποσυστημάτων πριν αυτά τεθούν σε παραγωγική λειτουργία», κάτι που στην πράξη δεν εφαρμόζεται.

Είναι, επομένως, προφανές ότι η σημερινή κατάσταση θέτει σε κίνδυνο την επιτυχία του έργου. Η απουσία των καθ’ ύλην αρμόδιων, διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών, από τα πρώτα στάδια του σχεδιασμού, είχε ως φυσικό επακόλουθο την εμφάνιση αστοχιών και λειτουργικών προβλημάτων, που εάν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, θα υπονομεύσουν την αποτελεσματικότητα του πληροφοριακού συστήματος.

Επιπλέον, η ανάγκη για βελτιώσεις στο πεδίο της διαλειτουργικότητας του «e-Schools» με άλλα πληροφοριακά συστήματα, όπως το ΟΠΣΥΔ, το ΜΑΔΕΔ-Απογραφή κ.λ.π., καθιστά απαραίτητη την παράταση της υλοποίησης του έργου.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε:

  1. Άμεση υιοθέτηση των προτάσεων των διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητά του έργου «e-Schools» και θεσμοθέτηση της συμμετοχής τους σε όλα τα έργα ανασχεδιασμού και τυποποίησης διαδικασιών του ΥΠΑΙΘΑ που αφορούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης, από το αρχικό στάδιο της ανάπτυξής τους.
  2. Παράταση της προθεσμίας υλοποίησης του έργου, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις.

Είναι σαφώς προτιμότερο να καθυστερήσει η έναρξη λειτουργίας του «e-Schools» για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, προκειμένου να παραδοθεί ένα σύστημα που θα απλοποιεί τις διαδικασίες, θα εξοικονομεί χρόνο και πόρους, βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα των υπηρεσιών, παρά να παραδοθεί ένα ακόμα σύστημα αμφιβόλου χρησιμότητας που θα ενισχύει περαιτέρω την ψηφιακή γραφειοκρατία.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνεργασία προς την κατεύθυνση της βέλτιστης υλοποίησης του έργου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δπθ
ΔΠΘ: Επίτιμη Διδάκτορας του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων η κα Λουκία Σαράντη
Η τελετή ολοκληρώθηκε με την ομιλία της τιμώμενης με θέμα «Βιομηχανίες και Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα στον 21ο αιώνα»
ΔΠΘ: Επίτιμη Διδάκτορας του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων η κα Λουκία Σαράντη
Μνημείο θυμάτων των Τεμπών στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη έξω από τη Βουλή
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να «ξηλωθεί» το μνημείο των Τεμπών
Η κυβέρνηση σχεδιάζει αλλαγές στον χώρο του Συντάγματος, προκαλώντας πολιτική αναταραχή και έντονη ανησυχία στους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να «ξηλωθεί» το μνημείο των Τεμπών
Θέσεις εργασίας
ΑΣΕΠ σε 1.992 υποψηφίους: Στείλτε τώρα δικαιολογητικά για διορισμό στον ΟΦΥΠΕΚΑ
Η ηλεκτρονική επίκληση ξεκίνησε για 1.992 υποψηφίους ΑΣΕΠ - Ο κρίσιμος οδηγός για προσλήψεις Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας...
ΑΣΕΠ σε 1.992 υποψηφίους: Στείλτε τώρα δικαιολογητικά για διορισμό στον ΟΦΥΠΕΚΑ
υπουργείο Παιδείας
Υπ. Παιδείας: Ανάκληση πρόσληψης αναπληρωτή εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ04.01
Πρόσληψη εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ04.01, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους ωραρίου
Υπ. Παιδείας: Ανάκληση πρόσληψης αναπληρωτή εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ04.01