ωνασ
«Αδιανόητο για μια δημοκρατική χώρα να υπονομεύει τη δημόσια εκπαίδευση, που συνιστά καθοριστικό δημόσιο κοινωνικό αγαθό και κατοχυρωμένο δικαίωμα για όλους»

«Η εκχώρηση από την πολιτεία μέρους της δημόσιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες συνιστά μια απόφαση που παραβιάζει τις συνταγματικές επιταγές και δημιουργεί αναπόφευκτα ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολλαπλών ταχυτήτων, κατηγοριοποιώντας τα σχολεία και καταστρατηγώντας τις ίσες ευκαιρίες στους μαθητές»

Αυτό τονίζει η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας σε ψήφισμά της για την ίδρυση των Ωνασείων Σχολειων, ενέργεια η οποία «υπονομεύει το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν ελεύθερα και αδιακρίτως στα δημόσια σχολεία της γειτονιάς τους και, μέσω των εισαγωγικών εξετάσεων, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού ή και αποκλεισμού των μαθητών και διαμορφώνει συνθήκες παραπαιδείας μέσω της φροντιστηριακής προετοιμασίας των μαθητών»

Η Παιδαγωγική Εταιρεία εκτιμά οτι το αντιπαιδαγωγικό και αντικοινωνικό αυτό εγχείρημα διαμορφώνει προϋποθέσεις για πολύ αρνητικές και δυσάρεστες εξελίξεις για το μέλλον της εκπαίδευσης και τη διασφάλιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δημόσιου αγαθού της παιδείας στην πατρίδα μας

Όλο το ΨΗΦΙΣΜΑ της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, σταθερά προσανατολισμένο στην κατεύθυνση ενίσχυσης της δημόσιας, δωρεάν, άρτιας, πολύπλευρης, δημοκρατικής και ποιοτικής εκπαίδευσης για όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές, δηλώνει την αντίθεσή του στην πρόσφατη σύμβαση Πολιτείας και Ωνάσειου Ιδρύματος για τη δημιουργία «Ωνασείων Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων» (Ν. 5174/2025 (ΦΕΚ Τεύχος Α΄ 12/30.01.2025). Η αντίθεση του βασίζεται στους παρακάτω λόγους, οι οποίοι πηγάζουν από τη συγκεκριμένη σύμβαση:

Η εκχώρηση από την πολιτεία μέρους της δημόσιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες συνιστά μια απόφαση που παραβιάζει τις συνταγματικές επιταγές και δημιουργεί αναπόφευκτα ένα εκπαιδευτικό σύστημα πολλαπλών ταχυτήτων, κατηγοριοποιώντας τα σχολεία και καταστρατηγώντας τις ίσες ευκαιρίες στους μαθητές. Με τον τρόπο αυτό εντείνει τις διακρίσεις και τις κοινωνικές ανισότητες.

Υπονομεύει το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν ελεύθερα και αδιακρίτως στα δημόσια σχολεία της γειτονιάς τους και, μέσω των εισαγωγικών εξετάσεων, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού ή και αποκλεισμού των μαθητών και διαμορφώνει συνθήκες παραπαιδείας μέσω της φροντιστηριακής προετοιμασίας των μαθητών.

Εκχωρεί στο Ίδρυμα αυτό έναν αποφασιστικό ρόλο σε ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα με την ισχυρή εκπροσώπηση στην λήψη αποφάσεων για εκπαιδευτικά ζητήματα οδηγεί στη διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού προσωπικού, εισάγοντας νέους όρους για τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία.

Προωθεί την αντιπαιδαγωγική λογική της εγκαθίδρυσης «νησίδων αριστείας» σε αποκαλούμενες «περιοχές αυξημένων δυσκολιών» της πατρίδας μας, λογική η οποία στρέφεται ευθέως εναντίον των παιδιών των λαϊκών κοινωνικών τάξεων, τα οποία θα αποκλειστούν από τη φοίτηση σε αυτές τις νησίδες μέσω των εξεταστικών μηχανισμών που θεσπίζονται και της γιγάντωσης της παραπαιδείας, όπως ήδη συμβαίνει στα πρότυπα σχολεία.

Είναι, συνεπώς, αδιανόητο για μια δημοκρατική χώρα να υπονομεύει τη δημόσια εκπαίδευση, που συνιστά καθοριστικό δημόσιο κοινωνικό αγαθό και κατοχυρωμένο δικαίωμα για όλους, διασφαλίζοντας έτσι την κοινωνική συνοχή και την πρόοδό της, να παραβιάζει την αρχή της ισότητας πρόσβασης σε αυτήν και να ενισχύει και διαιωνίζει τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Εκτιμούμε ότι το αντιπαιδαγωγικό και αντικοινωνικό αυτό εγχείρημα διαμορφώνει προϋποθέσεις για πολύ αρνητικές και δυσάρεστες εξελίξεις για το μέλλον της εκπαίδευσης και τη διασφάλιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δημόσιου αγαθού της παιδείας στην πατρίδα μας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παύλος Φύσσας
12 χρόνια χωρίς τον Παύλο Φύσσα: Κάλεσμα στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο μνήμης σήμερα στις 5:30μμ
Εκπαιδευτικοί στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο μνήμης για τα 12 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα – Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου στο Κερατσίνι
12 χρόνια χωρίς τον Παύλο Φύσσα: Κάλεσμα στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο μνήμης σήμερα στις 5:30μμ
plidirio
Μούχλα στο λάστιχο του πλυντηρίου; Το φυσικό κόλπο που τη διώχνει εύκολα
Η λύση, δεν απαιτεί ακριβά ή χημικά προϊόντα. Με δύο απλά υλικά που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σπίτι μπορείτε να καθαρίσετε αποτελεσματικά και να...
Μούχλα στο λάστιχο του πλυντηρίου; Το φυσικό κόλπο που τη διώχνει εύκολα
φυλακη
Αθώωση της Διευθύντριας του Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας για την υπόθεση όπλου - Ζητήθηκε συγγνώμη από το δικαστήριο
Η κυρία Δημουλή βρέθηκε κατηγορούμενη για «απόπειρα εισαγωγής όπλου» στο σωφρονιστικό κατάστημα, αλλά μετά από δίκη στις 16/9, αθωώθηκε πλήρως και...
Αθώωση της Διευθύντριας του Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας για την υπόθεση όπλου - Ζητήθηκε συγγνώμη από το δικαστήριο
tilekpaideusi 1280
Ρατσιστικές και στερεοτυπικές φράσεις σε σχολικό βιβλίο και εκπαιδευτικό υλικό: «Τον αράπη κι αν τον πλύνεις...»
Παρεμβάσεις για ρατσιστικά και στερεοτυπικά περιεχόμενα σε εκπαιδευτικό υλικό – Θετική ανταπόκριση από Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ
Ρατσιστικές και στερεοτυπικές φράσεις σε σχολικό βιβλίο και εκπαιδευτικό υλικό: «Τον αράπη κι αν τον πλύνεις...»