DOYKAKIS IEP
Καθορίστηκε ότι η απόδοση της διεθνούς κατά ΙUPAC ονοματολογίας είναι απαραίτητο να απεικονίζεται με τον ορθότερο επιστημονικά και γλωσσολογικά τρόπο στα νέα διδακτικά βιβλία της Χημείας που συγγράφονται αυτή την περίοδο.

Την Πέμπτη 18/07/2024, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προσκάλεσε σε διαδικτυακή συνάντηση εργασίας τους/τις πρόεδρους και εκπροσώπους των τμημάτων Χημείας της χώρας, τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) και εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Σκοπός της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή απόψεων επί του ζητήματος της επικαιροποίησης της ονοματολογίας χημικών ενώσεων, σε εναρμόνιση με τους διεθνείς επιστημονικούς κανόνες και σε συμφωνία με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των νέων προγραμμάτων σπουδών του μαθήματος της Χημείας στο Γενικό Λύκειο.

Η συνάντηση υπήρξε ιδιαίτερα γόνιμη με τους προέδρους και εκπροσώπους των ακαδημαϊκών τμημάτων, της συμβούλου Χημείας του ΙΕΠ και του προέδρου της ΕΕΧ να μοιράζονται μια κοινή προοπτική. Προσδιορίστηκε η αναγκαιότητα επικαιροποίησης της ονοματολογίας χημικών ενώσεων στην ελληνική γλώσσα βάσει κανόνων που έχουν τεθεί από τη Διεθνή Ένωση Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας (International Union of Pure and Applied Chemistry, IUPAC), όπως ορίζεται και στο νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της Χημείας για το Γενικό Λύκειο (ΦΕΚ B ́ 5382/19-11-2021 με επικαιροποίηση στο ΦΕΚ Β΄ 2929/03-05-2023).

Ταυτόχρονα, καθορίστηκε ότι η απόδοση της διεθνούς κατά ΙUPAC ονοματολογίας είναι απαραίτητο να απεικονίζεται με τον ορθότερο επιστημονικά και γλωσσολογικά τρόπο στα νέα διδακτικά βιβλία της Χημείας που συγγράφονται αυτή την περίοδο.

Για τον σκοπό αυτό, συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας από εκπροσώπους των τμημάτων Χημείας και τη στήριξη της ΕΕΧ για τη σύνταξη ενός κοινού πορίσματος, με αρωγή και της συμβούλου Χημείας του ΙΕΠ.

Η ομάδα εργασίας πρόκειται συντόμως να προσδιορίσει το ορθότερο επιστημονικό πλαίσιο ονοματολογίας χημικών ενώσεων στα διδακτικά βιβλία, ώστε να είναι εναρμονισμένη με τους διεθνείς κανόνες ονοματοδοσίας κατά IUPAC, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τους ειδικούς γλωσσολογικούς/συντακτικούς κανόνες και ιδιαιτερότητες του ελληνικού γλωσσικού συστήματος.

Το ΙΕΠ, ως επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και τους εποπτευόμενους φορείς του στα θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πρόκειται να αξιοποιήσει το πόρισμα της ομάδας εργασίας και να συνδράμει στην υιοθέτησή του, ώστε να ενσωματωθεί ενιαία στα νέα διδακτικά βιβλία τόσο κατά το τρέχον διάστημα της συγγραφής τους, όσο και κατά το διάστημα της αξιολόγησής τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης εναρμόνιση του τελικού περιεχομένου των βιβλίων.

Κοινός στόχος όλων αποτελεί η ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών και η επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων που προσδιορίζονται στα νέα προγράμματα σπουδών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υπουργείο Παιδείας
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: 1,28 εκατ. ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία δίνει το ΙΕΠ
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 2025-2026: Πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα και τι πρέπει να γνωρίζουν οι συμμετέχοντες
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: 1,28 εκατ. ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία δίνει το ΙΕΠ
Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη: «Βαριά η οδύνη μου» – Τι απαντά για τον θάνατο της 13χρονης μαθήτριας
Σοφία Ζαχαράκη: «Όταν χάνεται ένα παιδί, τα λόγια είναι φτωχά» – Τι δηλώνει για τη στελέχωση και τις ενέργειες του σχολείου
Σοφία Ζαχαράκη: «Βαριά η οδύνη μου» – Τι απαντά για τον θάνατο της 13χρονης μαθήτριας
Η στιγμή που το ΕΚΑΒ φθάνει στο σχολείο που πνίγηκε η 13χρονη
Ειδικό Σχολείο Πειραιά: Σοκ και πανικός μετά τον πνιγμό της 13χρονης – Βίντεο ντουκουμέντο
Βίντεο καταγράφει τα δραματικά δευτερόλεπτα μετά τον πνιγμό της 13χρονης – Σε σοκ οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί της άτυχης μαθήτριας
Ειδικό Σχολείο Πειραιά: Σοκ και πανικός μετά τον πνιγμό της 13χρονης – Βίντεο ντουκουμέντο
σχολειο
Εκπαιδευτικοί σε εγρήγορση: Αντιδράσεις για το ενδεχόμενο Ωνάσειου Σχολείου στην Καλλιθέα
Οι εκπαιδευτικοί προειδοποιούν για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας, κατηγοριοποίηση σχολείων και υποβάθμιση της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας
Εκπαιδευτικοί σε εγρήγορση: Αντιδράσεις για το ενδεχόμενο Ωνάσειου Σχολείου στην Καλλιθέα