vivliopoleio_anestios
Οι εκδότες καλούν Πιερρακάκη να παρέμβει ΑΜΕΣΑ –έστω τώρα, την ύστατη στιγμή– ώστε να δοθεί επιπλέον παράταση τουλάχιστον για ένα μήνα -δηλαδή η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχολικών βιβλίων να είναι τουλάχιστον η 22α Ιουνίου 2024

Σκληρή ανακοίνωση με την οποία «αδειάζουν» το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας για τους χειρισμούς τους στο θέμα του πολλαπλού βιβλίου και υποστηρίζουν ότι ο θεσμός βρίσκεται «στον αέρα», εξέδωσαν σήμερα από κοινού η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου, ο Σύλλογος Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών και ο  Σύλλογος Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων.

«Ως εκδότες δηλώνουμε ότι με αυτά τα δεδομένα αδυνατούμε να ανταποκριθούμε με επάρκεια στο έργο το οποίο έχουμε αναλάβει, καθώς επιδίωξή μας είναι να παραδοθούν βιβλία με τεχνική αρτιότητα και επιστημονική τεκμηρίωση, ώστε και να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που έχουν καθοριστεί από το ΙΕΠ και, κυρίως, έργα να καλύπτουν πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητριών και των μαθητών για τα επόμενα χρόνια», τονίζουν οι εκδότες και καλούν  τον Υπουργό Παιδείας κύριο Πιερρακάκη να παρέμβει ΑΜΕΣΑ –έστω τώρα, την ύστατη στιγμή– ώστε να δοθεί επιπλέον παράταση τουλάχιστον για ένα μήνα -δηλαδή η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχολικών βιβλίων να είναι τουλάχιστον η 22α Ιουνίου 2024, όπως άλλωστε είχε δεσμευτεί-, καθώς με βάση αυτό το χρονικό πλαίσιο έχει γίνει και ο σχεδιασμός προετοιμασίας του έργου από όλους τους συμμετέχοντες.

Ολη η ανακοίνωση των εκδοτών

Με ευθύνη του ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας ο θεσμός του Πολλαπλού Βιβλίου οδηγείται σε «φιάσκο».

Οι εκδότες βιβλίου προειδοποιούμε ότι, η διαδικασία για την προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού το οποίο θα πλαισιώσει τα νέα Προγράμματα Σπουδών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οδηγείται σε πλήρη αποτυχία.

Η ευθύνη ΔΕΝ βαρύνει τους εκδότες και τους συγγραφείς, αλλά μόνο τους αρμόδιους εθνικούς φορείς.

Τον Ιούνιο του 2023 το Υπουργείο Παιδείας έδωσε παράταση τριών μηνών για την κατάθεση αιτήσεων συμμετοχής των συγγραφικών ομάδων για το νέο θεσμό του πολλαπλού σχολικού βιβλίου, με νέα καταληκτική ημερομηνία την 28 Σεπτεμβρίου 2023.

Σύμφωνα με τους όρους της διαδικασίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ήταν υποχρεωμένο να ανακοινώσει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των συγγραφικών ομάδων εντός 20 εργάσιμων ημερών από την κατάθεση των αιτήσεων (έως τις 26 Οκτωβρίου 2023). Ωστόσο, τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν στις 28 Νοεμβρίου 2023 –ημερομηνία κατά την οποία ξεκίνησε η συγγραφή των βιβλίων από τις εγκεκριμένες συγγραφικές ομάδες–, σημειώνοντας πάνω από ένα μήνα καθυστέρηση.

Μετά από διαπραγματεύσεις των συλλογικών οργάνων των εκδοτών, με αίτημα να δοθεί παράταση 6 μηνών στην ημερομηνία παράδοσης των βιβλίων, το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ, δεσμεύτηκαν προφορικά –και μας διαβεβαίωσαν– ότι η παράταση των 3 μηνών για τις αιτήσεις συμμετοχής θα μετακυλιόταν στην τελική ημερομηνία παράδοσης των βιβλίων.

Δηλαδή από τις 22 Μαρτίου 2024, η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των βιβλίων θα οριζόταν στις 22 Ιουνίου 2024.

Παρόλα τα προβλήματα που επέφερε, ο σχεδιασμός της δράσης για το Πολλαπλό βιβλίο εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ, (για τον οποίο οι εκδότες έχουν προσφύγει στο ΣΤΕ), η απαραίτητη χρονική παράταση παράδοσης των βιβλίων, αποτελούσε βασική προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκδοτών στην συγκεκριμένη δράση. Επιπλέον, μετά την συμφωνία με τους αρμόδιους, όλος ο χρονικός σχεδιασμός υλοποίησης του έργου και συντονισμού των συγγραφικών, τεχνικών και υποστηρικτικών ομάδων των εκδοτών έχει γίνει με βάση το χρονικό πλαίσιο το οποίο είχαμε τη διαβεβαίωση πως θα υπάρξει.

Προς μεγάλη μας έκπληξη –και απογοήτευση συνάμα– ενημερωθήκαμε ότι με την υπουργική απόφαση 29780/ΓΔ4 δόθηκε παράταση 2 μηνών, με καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των βιβλίων την 22 Μαΐου 2024, παρά την αρχική δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ.

Θεωρούμε αδιανόητο, μετά από 3,5 χρόνια προετοιμασίας για το «Πολλαπλό σχολικό Βιβλίο», να απαξιώνεται η συγγραφή και η τεχνική υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου, να θεωρείται λανθασμένα ότι πάνω από 600 διδακτικά πακέτα (για περίπου 150 μαθήματα) με τεχνικές και επιστημονικές εξειδικευμένες απαιτήσεις, δύνανται να ολοκληρωθούν σε διάστημα λιγότερο των 6 μηνών .Κι αυτό, ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι τα συγκεκριμένα βιβλία θα σηματοδοτήσουν την εθνική μας παιδεία για τα επόμενα έτη.

Ως εκδότες δηλώνουμε ότι με αυτά τα δεδομένα αδυνατούμε να ανταποκριθούμε με επάρκεια στο έργο το οποίο έχουμε αναλάβει, καθώς επιδίωξή μας είναι να παραδοθούν βιβλία με τεχνική αρτιότητα και επιστημονική τεκμηρίωση, ώστε και να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που έχουν καθοριστεί από το ΙΕΠ και, κυρίως, έργα να καλύπτουν πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητριών και των μαθητών για τα επόμενα χρόνια.

Έχοντας την πεποίθηση πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ΔΕΝ επιθυμεί να οδηγηθεί σε πλήρη αποτυχία ο νέος θεσμός του «πολλαπλού σχολικού βιβλίου», καλούμε τον Υπουργό Παιδείας κύριο Πιερρακάκη να παρέμβει ΑΜΕΣΑ –έστω τώρα, την ύστατη στιγμή– ώστε να δοθεί επιπλέον παράταση τουλάχιστον για ένα μήνα -δηλαδή η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχολικών βιβλίων να είναι τουλάχιστον η 22α Ιουνίου 2024, όπως άλλωστε είχε δεσμευτεί-, καθώς με βάση αυτό το χρονικό πλαίσιο έχει γίνει και ο σχεδιασμός προετοιμασίας του έργου από όλους τους συμμετέχοντες.

- Ένωση Ελληνικού Βιβλίου

- Σύλλογος Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών

- Σύλλογος Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση
Αιρετοί ΔΑΚΕ: «Όχι» στην αξιολόγηση!
Ενημερωτικό των αιρετών ΔΑΚΕ για την 21η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕΑ’ Αθήνας  & 7η συνεδρίαση ΑΠΥΣΠΕ Αττικής –  «Αναρωτιόμαστε τι άλλο πρέπει να συμβεί για να...
Αιρετοί ΔΑΚΕ: «Όχι» στην αξιολόγηση!