Thumbnail
«Χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός ότι η πλειοψηφία των αναπληρωτών φυσικών έχουν μείωση ωραρίου λόγω συμπλήρωσης προυπηρεσίας 72 μηνών όταν σε άλλους κλάδους έχουμε μόνιμους διορισμούς ακόμα και με μηδενική προϋπηρεσία»

Η τρέχουσα κατάσταση σχετικά με τις προσλήψεις φυσικών εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία αντικατοπτρίζει μια πραγματικότητα που απαιτεί άμεση προσοχή και δράση. Οι διορισμοί έχουν μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια όταν μεσοσταθμικά καλούνται δεκαπλάσιοι αναπληρωτές στον κλάδο των φυσικών.

Οι φυσικοί διαθέτουν γνώσεις και εμπειρία για να μεταδώσουν τις αρχές της φυσικής με τρόπο που να ενθαρρύνει τους μαθητές να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους. Αν και οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να καλύψουν το κενό, η έλλειψη φυσικών μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια στη διδασκαλία, αποθάρρυνση μαθητών και απώλεια ενδιαφέροντος για το μάθημα.

Η ανισότητα στις προσλήψεις μεταξύ των φυσικών και άλλων κλάδων αναδεικνύει μια ακόμη πτυχή του προβλήματος. Ενώ σε άλλους τομείς η πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών είναι ευρεία και συχνά υπερβολική, στον κλάδο της φυσικής η κατάσταση είναι αντίθετη.

Άλλοι κλάδοι εκπαιδευτικής δραστηριότητας βιώνουν τεράστιες προσλήψεις ωστόσο οι διορισμοί σε φυσικούς συχνά περιορίζονται σε ελάχιστα άτομα. Αυτή η ανισότητα σε συνδυασμό με την υψηλή ζήτηση για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για το μάθημα της φυσικής δημιουργεί ένα ανησυχητικό σενάριο.

Χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός ότι η πλειοψηφία των αναπληρωτών φυσικών έχουν μείωση ωραρίου λόγω συμπλήρωσης προυπηρεσίας 72 μηνών όταν σε άλλους κλάδους έχουμε μόνιμους διορισμούς ακόμα και με μηδενική προϋπηρεσία. Δεν τα βάζουμε με κανέναν. Η διδασκαλία της φυσικής από φυσικούς είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική μάθηση και κατανόηση του μαθήματος. 

Η αναγνώριση ότι ο τρόπος υπολογισμού των οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή δεν είναι αντιπροσωπευτικός αποτελεί σημαντικό βήμα προς τη διόρθωση των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται σε αυτόν τον τομέα. Η ειδική αγωγή απαιτεί έναν εξαιρετικά ευαίσθητο και προσαρμοσμένο υπολογισμό των οργανικών θέσεων, καθώς οι μαθητές που χρειάζονται ειδική υποστήριξη μπορεί να έχουν ποικίλες και ιδιαίτερες ανάγκες.

Ο τρέχων τρόπος υπολογισμού μπορεί να μην λαμβάνει επαρκώς υπόψη τις πολυμορφικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική αγωγή. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη αντιπροσωπευτικές εκτιμήσεις του αριθμού των φυσικών που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών σε αυτόν τον τομέα. Ένα αυθαίρετο όριο 300 μαθητών στον γενικό πληθυσμό του σχολείου καθιστά αχρείαστο έναν φυσικό στο τμήμα ένταξης.

Για τη βελτίωση αυτής της κατάστασης, είναι αναγκαίο να αναθεωρηθεί ο τρόπος υπολογισμού των οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή. Αυτό μπορεί να συμπεριλάβει την ανάλυση των ατομικών αναγκών κάθε μαθητή, την εφαρμογή πιο προσαρμοσμένων μοντέλων πρόβλεψης και την ενίσχυση των πόρων που διατίθενται για την ειδική αγωγή. Μόνον έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί η παροχή της απαραίτητης υποστήριξης σε κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, προάγοντας έτσι την ισότητα και την πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους.

* Αναπληρωτές Φυσικοί ΠΕ04.01

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα