epal
Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου πραγματοποίησε την τέταρτη κινητικότητα μαθητών στη Σλοβενία

Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου πραγματοποίησε το διάστημα 6/10 - 13/10/2023 την τέταρτη κινητικότητα μαθητών στη Σλοβενία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” και κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252.

Την πρώτη μέρα οι μαθητές επισκέφτηκαν το ιστορικό κέντρο της Ljubljana, όπου κατέγραψαν κάποια από τα σημαντικότερα μνημεία (Τρεις Γέφυρες, Γέφυρα Δράκων) σε έναν διαδραστικό χάρτη, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή που έχουμε φτιάξει στην πλατφόρμα του ArcGIS. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το πάρκο Τivoli, την τοπική λίμνη και το Βοτανικό Κήπο.

Τη δεύτερη μέρα αναχωρήσαμε με τρένο για την πόλη Postojna. Επισκεφθήκαμε το Park Postojnska Jama (Postojna Cave), το μεγαλύτερο σύστημα σπηλαίων στην Ευρώπη με συνολικό καταγεγραμμένο μήκος σπηλαίων 25km. Επισκεφθήκαμε την Expo Jama Kras, την έκθεση του σπηλαίου. Εκεί μάθαμε πώς δημιουργήθηκε και ανακαλύφτηκε το σπήλαιο, καθώς και για το Potect the Proteus Project. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Vivarium. Εκεί μέσα σε ειδικές εγκαταστάσεις είδαμε από κοντά την βιοποικιλότητα του Postojna Cave και το πιο διάσημο είδος του σπηλαίου τις υδρόβιες σαλαμάνδρες Proteus anguinus ή αλλιώς Baby Dragons. Το εσωτερικό του μεγαλύτερου σπηλαίου στην Ευρώπη (25χλμ) ήταν μαγευτικό! Θαυμάζαμε χιλιάδες εντυπωσιακούς σταλαγμίτες και σταλακτίτες εκατομμυρίων ετών μιας και το σπήλαιο δημιουργήθηκε πριν από 100 εκατομμύρια χρόνια, στα μέσα του Μεσοζωικού Αιώνα.

Την τρίτη μέρα αναχωρήσαμε με λεωφορείο για την πόλη Βohinjska Bistrica. Ενοικιάσαμε ποδήλατα mountain bike και στη συνέχεια μεταβήκαμε στο σχολείο “Osnqvna Sola Dr Janeza Mencingerga”. Εκεί συναντήσαμε επίσης το συνεργαζόμενο σχολείο από την Πορτογαλία (Escola Secundária D.António Taipa). Περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και στη συνέχεια μαθητές και από τα 3 σχολεία πραγματοποίησαν υπαίθριες δραστηριότητες σχετικά με την γεωποικιλότητα της περιοχής, βασιζόμενοι σε μια διδακτική ενότητα του μαθήματος Γεωλογίας του σλοβενικού εκπαιδευτικού συστήματος. Έπειτα παρακολουθήσαμε ένα μάθημα Γεωγραφίας. Οι μαθητές μας παρουσίασαν το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη και οι Πορτογάλοι παρουσίασαν το δικό τους Γεωπάρκο (Arouca).

Στη συνέχεια ομάδες μαθητών και από τα 3 σχολεία πήραν τα ποδήλατα και μέσω μιας πανέμορφης διαδρομής 10km έφτασαν στη λίμνη Βohinj. Ακολούθησε πεζοπορία 3km μέχρι ένα σημείο με πανοραμική θέα όλης της λίμνης. Εκεί οι μαθητές του σλοβενικού σχολείου μας έδειξαν όλα τα σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος της περιοχής γύρω από τη λίμνη, καθώς και την ψηλότερη κορυφή του Triglav. Μας εξήγησαν πως δημιουργήθηκε η λίμνη Βohinj από το λιώσιμο ενός αλπικού παγετώνα. Ακολούθησε επίσκεψη στο μνημείο των Τεσσάρων Ηρώων, οι οποίοι ήταν οι πρώτοι που κατέκτησαν την κορυφή του Triglav. Ακολουθώντας πάλι την παραλίμνια διαδρομή με τα ποδήλατα, επιστρέψαμε στο σχολείο.

Την τέταρτη μέρα αναχωρήσαμε με λεωφορείο για την πόλη Bled. Άφιξη στο Κέντρο Πληροφόρησης του Εθνικού Πάρκου του Triglavski Naridni Park (Triglav National Park), όπου έγινε προβολή βίντεο και ενημέρωση για τη λειτουργία του Πάρκου από την Υπεύθυνη Εκπαίδευσης. Επισκεφτήκαμε το χώρο της έκθεσης όπου ενημερωθήκαμε για την πανίδα και την χλωρίδα του Πάρκου. Στην περιοχή Pokljuka Plato and Goreljek Peat Bog Educational Trail  πραγματοποιήσαμε πεζοπορία σε έναν από τους βάλτους (bog) της περιοχής και ενημερωθήκαμε για τα χαρακτηριστικά του. Μοναδική εμπειρία για τους μαθητές αλλά και τους καθηγητές το περπάτημα χωρίς παπούτσια μέσα στον βάλτο!

Αναχωρήσαμε για το κάστρο Βled. Περιηγηθήκαμε στους χώρους μέσα στο κάστρο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καταγράψουν τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που καθιστούν την περιοχή του Bled ως έναν από τους κυριότερους τουριστικούς προορισμούς της Σλοβενίας. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για τον κίνδυνο που υπάρχει να κυριαρχήσει ο μαζικός τουρισμός στην περιοχή, καθώς και τη σπουδαιότητα που παίζει το Triglav National Park στην προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές κατέγραψαν τα σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος στο διαδραστικό χάρτη που έχουν φτιάξει στην εφαρμογή ArcGIS. Αναχώρηση για Ljubljana.

Την πέμπτη μέρα αναχωρήσαμε με το τρένο για την πόλη του Maribor. Επισκεφτήκαμε το κάστρο του Maribor (Mariborski grad), κάναμε πεζοπορία στο πάρκο της πόλης (Arkade trije ribniki) και περιμετρικά των δύο λιμνών. Συζητήσαμε για την χλωρίδα του πάρκου, τις διαφορές με τα είδη στην Ελλάδα, καθώς και για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πόλη μας σχετικά με την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών. Αναχωρήσαμε για το ποτάμι της πόλης (Δράβος ποταμός) και τη γέφυρα της πόλης καταγράφοντας τα κυριότερα πολιτιστικά μνημεία της στο διαδραστικό χάρτη στην εφαρμογή ArcGIS.

Την έκτη μέρα επισκεφτήκαμε την κεντρική αγορά της Ljubljana και το κάστρο της πόλης (Ljubljanski grad). Ανεβήκαμε στο παρατηρητήριο του κάστρου και θαυμάσαμε την υπέροχη θέα της πόλης από ψηλά, αλλά μας δόθηκε και η ευκαιρία χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική εφαρμογή του Google maps και του ΑrcGPS να κάνουμε μαθήματα προσανατολισμού και να εντοπίσουμε από ψηλά τα χαρακτηριστικά πολιτιστικά μνημεία της πόλης. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ενημερωτικό 12λεπτο βίντεο (Virtual castle), το οποίο περιγράφει την ιστορία του κάστρου από την Παλαιολιθική Εποχή έως και σήμερα. Ακολούθησε επίσκεψη στους χώρους του μουσείου του κάστρου, το οποίο έχει εκθέματα από την ιστορία της πόλης της Ljubljana και της Σλοβενίας.

Έπειτα πραγματοποιήθηκε περιήγηση στην κεντρική αγορά της πόλης. Ακολούθησε συζήτηση και απολογισμός της εκπαιδευτικής επίσκεψης στη Σλοβενία. Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας τον ψηφιακό πίνακα Padlet, κατέγραψαν τα θετικά και τα αρνητικά σημεία, τόσο του Γεωπάρκου, όσο και των πόλεων και των άλλων περιοχών που επισκέφτηκαν, αναφορικά με το βαθμό συμβολής τους στην βιώσιμη ανάπτυξη.

Κατά τη διάρκεια της μετακίνησης στη Σλοβενία, οι μαθητές μας βίωσαν το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Γεωπάρκα στη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών περιοχών, ενσωματώνοντας αρμονικά τα πολιτιστικά στοιχεία κάθε περιοχής στο φυσικό περιβάλλον, καθώς και της υιοθέτησης φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών και επεμβάσεων, το οποίο αποτελεί και έναν από τους στόχους του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” (2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252).

https://2epal-rethymn.reth.sch.gr/?p=2974

epal

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

myschool
Myschool: Τα 10 στοιχεία που θα διαβιβάζει στον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Τα στοιχεία θα μεταβιβάζονται στον Κόμβο Επιδόσεων δύο (2) φορές για κάθε διδακτικό έτος: εντός τριάντα (30) ημερών από την έναρξη αυτού και εντός...
Myschool: Τα 10 στοιχεία που θα διαβιβάζει στον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Απόστολος Λύτρας
Εισαγγελία Αρείου Πάγου για Λύτρα: Ζητά άμεση ολοκλήρωση της ανάκρισης και παραπομπή σε δίκη
Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητεί διεξαγωγή της κύριας ανάκρισης κατ’ απόλυτη προτεραιότητα
Εισαγγελία Αρείου Πάγου για Λύτρα: Ζητά άμεση ολοκλήρωση της ανάκρισης και παραπομπή σε δίκη
ΑΣΕΠ
Μητσοτάκης: Σύσκεψη το απόγευμα για το ΑΣΕΠ – Οι αλλαγές που εξετάζονται
Εξετάζεται η δημιουργία και επικουρικού οργανισμού ως υποβοηθητικού στη διαχείριση του όγκου των προσλήψεων, δηλαδή ενός “μίνι- ΑΣΕΠ” εκτός ΑΣΕΠ
Μητσοτάκης: Σύσκεψη το απόγευμα για το ΑΣΕΠ – Οι αλλαγές που εξετάζονται