domna-michailidou
Δήλωση Δ. Μιχαηλίδου στο alfavita για τις σχολικές εκδρομές

Μπροστά σε ένα νέο δραματικό γεγονός σε σχολική εκδρομή βρέθηκε για άλλη μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα καθώς στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Βενιζελείου νοσηλεύεται η 17χρονη μαθήτρια λυκείου έπειτα από το αλλεργικό σοκ που υπέστη.

Το αλλεργικό σοκ που υπέστη η 17χρονη της προκάλεσε ανακοπή, παρά την ένεση αδρεναλίνης που είχε η ίδια χορηγήσει στον εαυτό της.

Οι γιατροί μετά από λίγα λεπτά κατάφεραν με πολλές προσπάθειες να την επαναφέρουν στην ζωή. Άμεσα η μαθήτρια διασωληνώθηκε και οδηγήθηκε στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου που νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Η κατάσταση της 17χρονης παραμένει εξαιρετικά κρίσιμη και εξακολουθεί να νοσηλεύεται στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Βενιζελείου νοσοκομείου.

Στο πλευρό της βρίσκονται οι γονείς της που έφτασαν από την Αθήνα μετά την ενημέρωση που είχαν από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής εκδρομής.

Το υπουργείο Παιδείας

Επιμορφωτικό χαρακτήρα θα έχουν πλέον οι πολυήμερες εκδρομές σημείωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προσθέτοντας ότι θα προωθήσει αλλαγές στο πλαίσιο των μαθητικών εκδρομών. Παράλληλα, από την πλευρά της η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου μίλησε στο alfavita.gr για ριζικές αλλαγές.

Δήλωση Δ. Μιχαηλίδου στο alfavita για τις σχολικές εκδρομές

Όπως δήλωσε η Δ. Μιχαηλίδου στο alfavita.gr , αυτό που επιθυμούν στο υπουργείο Παιδείας είναι να μπει «ένα τέλος στα φαινόμενα που αλλάζουν ή αλλοιώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα των μαθητικών εκδρομών».

Συμπλήρωσε, πως αυτή τη στιγμή στο υπουργείο μελετούν τις αλλαγές που θα κάνουν, όσον αφορά το νομοθετικό πλαίσιο για την πραγματοποίηση των μαθητικών εκδρομών. 

Μάλιστα χαρακτήρισε το νομοθετικό πλαίσιο «παρωχημένο», σε αρκετά σημεία του. 

«Θα επαναξιολογήσουμε τόσο το ουσιαστικό περιεχόμενο όσο και τη διαδικασία για την πραγματοποίηση των μαθητικών εκδρομών», επεσήμανε η υφυπουργός στο alfavita.gr.

 

Αναλυτικά τι ισχύει μέχρι σήμερα για τις σχολικές εκδρομές

  1. Η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης περιγράφεται στο άρθρο 12 της Υπουργικής Απόφασης που εκδόθηκε στις 17.07.2020. 
  2. Για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις 13.02.2020 εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση και περιγράφονται οι προϋποθέσεις του άρθρου 15 που αφορούν το πώς λαμβάνεται η απόφαση για τη σχολική εκδρομή, για την επίσκεψη και για τη μετακίνηση των μαθητών. 
  3. Η απόφαση λαμβάνεται από τον σύλλογο των διδασκόντων τουλάχιστον είκοσι ημέρες πριν από την πραγματοποίηση πολυήμερων επιδρομών και δέκα ημέρες πριν από τις ημερήσιες εκδρομές. 
  4. Ο αρχηγός της μετακίνησης και ο αναπληρωτής του, ενώ ορίζονται και οι συνοδοί καθηγητές και οι αναπληρωτές τους, ένας για κάθε είκοσι πέντε μαθητές αν είναι μετακίνηση στο εσωτερικό και ένας για κάθε είκοσι μαθητές αν είναι για το εξωτερικό. Οταν οι ανάγκες της εκδρομής είναι εξειδικευμένες, μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα και ενδεχομένως και η υποχρέωση να υπάρχουν και επιπλέον δύο συνοδοί καθηγητές. Δίνεται η δυνατότητα στην εκδρομή να υπάρχουν και δύο μέλη από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που συμμετέχουν με δική τους δαπάνη ως συνοδοί. 
  5. Υπογράφεται από τους γονείς υπεύθυνη δήλωση η οποία κατατίθεται στον διευθυντή του σχολείου και στην οποία δηλώνουν ότι συναινούν στη συμμετοχή του παιδιού τους στην εκδρομή.
  6. Όταν προγραμματίζονται πολυήμερες εκδρομές-μετακινήσεις, ο διευθυντής του σχολείου καταχωρεί την εκδρομή ή τη μετακίνηση στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» του ΥΠΑΙΘ. 
  7. Όταν η μετακίνηση γίνεται με τουριστικά λεωφορεία, υποβάλλεται από τον Διευθυντή έγγραφο αίτημα στη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας. Με αυτόν τον τρόπο διενεργείται έλεγχος των οχημάτων, δηλαδή ελέγχει η Τροχαία τα έγγραφα καταλληλότητας του οχήματος, την επαγγελματική άδεια οδήγησης και τα έγγραφα του οδηγού. Ο έλεγχος γίνεται λίγο πριν την αναχώρηση, για να μην υπάρχει ενδεχομένως χρονικό περιθώριο να διαφοροποιηθεί κάτι. (Η Τροχαία έχει κάνει 38.897 ελέγχους από το 2021 έως τις 20.03.2023 στα λεωφορεία που συμμετέχουν στις σχολικές εκδρομές). 
  8. Αν λόγω του ελέγχου υπάρξει ολιγόλεπτη καθυστέρηση αυτό δεν συνιστά λόγο ακύρωσης της εκδρομής. 
  9. Υφίσταται  η υποχρέωση όταν η εκδρομή γίνεται οδικώς, να μην ξεκινά το λεωφορείο πριν από τις 6 το πρωί και η άφιξη στον τόπο προορισμού ή η επιστροφή στο σχολείο να πραγματοποιείται το αργότερο μέχρι τις 10.00΄ το βράδυ, για να αποφεύγονται οι μετακινήσεις σε ώρες που υπάρχει περιορισμένη ορατότητα. 
  10. Ο αρχηγός της εκδρομής έχει την πλήρη ευθύνη και για την τήρηση του προγράμματος της εκδρομής, αλλά και για την ασφάλεια των μαθητών. 

Περί ευθύνης 

  1. Τυχόν δηλώσεις που δίνονται από τους γονείς, ότι επιτρέπουν στα παιδιά να συμμετέχουν στην εκδρομή και με αυτό τον τρόπο καμία ευθύνη δεν υπάρχει στους εκπαιδευτικούς, νομική ισχύ δεν έχουν. 
  2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη της επίβλεψης, όπως την έχουν κατά τη διάρκεια της σχολικής διαδικασίας, την επίβλεψη της επιτήρησης όταν τα παιδιά είναι σε διάλειμμα, την έχουν πολύ περισσότερο όταν τα παιδιά βρίσκονται σε εκδρομή. 

Οι οδηγίες ασφαλούς μετακίνησης με λεωφορεία τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις.

  1. Για τις ημερήσιες εκδρομές επιλέγεται το μεταφορικό μέσο μέσω της διαδικασίας τριών προσφορών. Υποβάλλονται στον διευθυντή του σχολείου και γίνεται η πιο συμφέρουσα προσφορά, χωρίς όμως να υπάρχουν εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας. 
  2. Για τη μετακίνηση που γίνεται με μεταφορικό μέσο σε εκδρομές πάνω από μια μέρα, που έχουν διανυκτέρευση, δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρόσκληση ενδιαφέροντος που αναγράφονται υποχρεωτικά προορισμός, αριθμός συμμετεχόντων, μεταφορικό μέσο, κατηγορία καταλύματος, οι υπόλοιπες υπηρεσίες, όπως είναι η παρακολούθηση εκδηλώσεων, η επίσκεψη χώρων, η υποχρεωτική ασφάλιση επαγγελματικής αστικής ευθύνης του ταξιδιωτικού-τουριστικού γραφείου -που είπατε για το κόστος στην απευκταία περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά- η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών που πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε μέρες μετά την ανάρτηση της προκήρυξης. 
  3. Ο Διευθυντής επιλέγει την πιο συμφέρουσα προσφορά, αλλά πρέπει οι προσφορές είναι απολύτως συγκρίσιμες και ποσοτικά, το αντιλαμβάνεστε, αλλά και ποιοτικά. 
  4. Υπάρχει σύσταση για πρόσθετη προαιρετική ασφάλιση που να καλύπτει τα έξοδα στην περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας,. 
  5. Κατατίθενται τουλάχιστον τρεις προσφορές σε κλειστό φάκελο, με υπεύθυνη δήλωση του τουριστικού γραφείου που δηλώνει ότι έχει το ειδικό σήμα λειτουργίας που είναι σε ισχύ. Αν δεν είχε αποσταλεί προσφορά γίνεται επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με νέα καταληκτική ημερομηνία. 
  6. Η αξιολόγηση των προσφορών και η τελική επιλογή γίνεται από μια επιτροπή που έχει τον Διευθυντή του σχολείου που είναι ο πρόεδρος, δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς που ορίζονται από το σύλλογο διδασκόντων, δύο εκπροσώπους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων που έχουν και μία ψήφο, δύο εκπροσώπους του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου ή των πενταμελών συμβουλίων των μαθητικών κοινοτήτων που θα συμμετάσχουν στην εκδρομή. Αυτοί είναι χωρίς δικαίωμα ψήφου, αλλά η παρουσία τους και οι παρατηρήσεις τους έχουν τη σημασία τους. 
  7. Επιλέγεται το τουριστικό γραφείο, καταγράφεται στο πρακτικό που συντάσσεται ποιο είναι αυτό, αναφέρονται με σαφήνεια τα κριτήρια της επιλογής. Ολα αυτά, στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά δείχνουν σε ποιον καταλογίζεται η ευθύνη, αν υπάρχει και ποιος είναι ο βαθμός. 
  8. Αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου το πρακτικό αυτό. 
  9. Υποβάλλονται ενστάσεις σε προθεσμία τριών ημερών μετά την ανάρτηση. 
  10. Όταν επιλεγεί το τουριστικό γραφείο και περάσουν όλες αυτές οι προθεσμίες, γίνεται με το σχολείο και το γραφείο ιδιωτικό συμφωνητικό και δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή στους όρους της σύμβασης και στις συμφωνημένες υπηρεσίες, που αν γινόταν και εκ των υστέρων θα σήμαινε ότι φαλκιδεύονται  όλες αυτές οι πρόνοιες οι οποίες υπάρχουν. 
  11. Το σχολείο αναρτά στον πίνακα ανακοινώσεων, στην ιστοσελίδα του τις προσφορές των γραφείων, τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού που υπογράφηκε, τον αριθμό του ασφαλιστηρίου συμβολαίου της επαγγελματικής ευθύνης. 
  12. Όταν ολοκληρώνεται η εκδρομή ο αρχηγός της εκδρομής, σε συνεργασία με τους συνοδούς καθηγητές, συντάσσει λεπτομερή έκθεση σχετικά με τη διεξαγωγή της, την τήρηση του προγράμματος, τον βαθμό επίτευξης των εκπαιδευτικών στόχων. 
  13. Υποβάλλεται η έκθεση στον Διευθυντή του σχολείου προς ενημέρωση και προς ενημέρωση των διδασκόντων. 
  14. Κοινοποιείται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της οποίας ο Διευθυντής κάνει συγκεντρωτική έκθεση των σχολείων που είναι στην περιοχή ευθύνης του και την υποβάλλει στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος με τη σειρά του συντάσσει τελική έκθεση για τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας και την υποβάλλει στην αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΑΙΘ. 
  15. Στο σχολείο υπάρχει ένας πλήρης φάκελος εκδρομών, αντίγραφα συμβάσεων με τα τουριστικά γραφεία και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της εκδρομής-μετακίνησης.  

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ για τις σχολικές εκδρομές

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

proaulio_sxoleio
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Πέταξαν κροτίδες έξω από σχολείο – Τραυματίστηκε ανήλικη μαθήτρια
Συνελήφθησαν δύο μαθητές και οι γονείς τους για παραμέληση εποπτείας
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Πέταξαν κροτίδες έξω από σχολείο – Τραυματίστηκε ανήλικη μαθήτρια
aksiologisi2ab.jpg
Ξεκινούν τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης όλων των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακάμπτει το πεδίο Α1-αξιολόγηση από σχολικό σύμβουλο- και προχωρεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τους...
Ξεκινούν τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης όλων των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές
ισραηλ
Άμστερνταμ: Αντιμετώπιση ισραηλινών οπαδών που έσκιζαν παλαιστινιακές σημαίες και έκαναν αίσχη
Οι ισραηλινοί οπαδοί φώναζαν εμετικά συνθήματα κατά των παλαιστινίων και των Αράβων, τραγουδώντας «στη Γάζα δεν υπάρχουν πια σχολεία, γιατί δεν...
Άμστερνταμ: Αντιμετώπιση ισραηλινών οπαδών που έσκιζαν παλαιστινιακές σημαίες και έκαναν αίσχη