Δόμνα Μιχαηλίδου
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Τις επόμενες μέρες θα σταλούν επιμέρους οδηγίες για τη λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία – Τι είναι το ψηφιακό φροντιστήριο

Σε επίκαιρη ερώτηση που δέχτηκε στη Βουλή για τις εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ περί εκκίνησης Προγράμματος Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας από τον προσεχή Φεβρουάριο και το αν θα αντικαταστήσει τη δια ζώσης ενισχυτική διδασκαλία από καθηγητές στην τάξη, η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, απάντησε ότι η Ενισχυτική Διδασκαλία είναι κάτι το οποίο υπάρχει στο Υπουργείο Παιδείας και «θα συνεχίσει να υπάρχει και θα συνεχίσει να εξελίσσεται, δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο».

«Βάσει ποιας μελέτης σκοπιμότητας και ποιων ειδικών εισηγήσεων αποφασίστηκε να αντικατασταθεί η διά ζώσης ενισχυτική διδασκαλία από καθηγητές στην τάξη με το λεγόμενο «ψηφιακό φροντιστήριο;» ήταν η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο πρόεδρος της Νίκης, Δημήτρης Νατσιός.

Η απάντηση της Δόμνας Μιχαηλίδου

Τι είναι το «Ψηφιακό Φροντιστήριο»

«Η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία –ή για να το πούμε πιο απλά και να καταλαβαινόμαστε, το Ψηφιακό Φροντιστήριο- είναι ένα επικουρικό μέτρο, μία δράση η οποία θα προσφέρει ένα πλουσιότερο πλαίσιο ευκαιριών πάνω και πέρα και από το σχολείο και από την ενισχυτική διδασκαλία, έτσι ώστε όταν ένας μαθητής απουσιάζει από το σχολείο, να μπορεί να ανατρέξει στο Ψηφιακό Φροντιστήριο να βρει το μάθημα που έχασε εκείνη την ημέρα. Πηγαίνει στο σχολείο και δεν έχει καταλάβει αρκετά καλά το μάθημά του; Πέραν όλων των άλλων, θα μπορεί να ανατρέξει στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, έτσι ώστε να ξαναδεί την ύλη. Έχει κάποια ερώτηση; Θα υπάρχει ένα «Chat Box», όπως το λένε, έτσι ώστε να μπορεί να κάνει μια ερώτηση και εκείνη τη στιγμή κάποιος εκπαιδευτικός να του απαντά πάνω στην ερώτησή του. Είναι, δηλαδή, ένα επιπλέον επικουρικό εργαλείο στη γλώσσα των μαθητών, το οποίο θα μπορέσει να τους ενισχύσει και μάλιστα με έναν τρόπο ο οποίος βασίζεται και στην ισότητα της ευκαιρίας, έτσι ώστε να έχει πρόσβαση ένα παιδί το οποίο δεν είναι σε ένα αστικό κέντρο, αλλά είναι σε μια απομακρυσμένη περιοχή. Πολλές φορές μιλάτε για τους ακρίτες μας και είμαι σίγουρη ότι το κάνετε με πραγματική έγνοια για αυτούς. Το ίδιο κι εμείς. Θέλουμε να προσφέρουμε αυτήν την ισότητα της ευκαιρίας σε όλους, επικουρικά –ξαναλέω- πέρα απ’ ό,τι άλλο το Υπουργείο έχει ήδη προσφέρει».

Για την Ενισχυτική Διδασκαλία

«Η ενισχυτική διδασκαλία αφορά στους μαθητές γυμνασίου και σκοπός της είναι η επανεξέταση των μαθητών και των μαθητριών στη διαδικασία της μάθησης, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, η μείωση της σχολικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, καθώς και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στην επόμενη βαθμίδα που είναι το λύκειο. Πρόσφατα, κιόλας, δημοσιεύσαμε την υπουργική απόφαση η οποία εξειδικεύει, αν θέλετε, τη λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας για τη χρονιά αυτή και τις επόμενες μέρες θα σταλούν επιμέρους οδηγίες».

«Κανένα ψηφιακό μέσο διδασκαλίας δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία»

 «Κανένα, μα κανένα, ψηφιακό μέσο διδασκαλίας δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία. Αυτό είναι κάτι που πιστεύω ακράδαντα και μέχρι τελευταία στιγμή θα το υπερασπίζομαι. Η διδασκαλία είναι μια εμπειρική διαδικασία που προϋποθέτει φυσική αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Δεν νομίζω να υπήρξε ποτέ Υπουργός Παιδείας –όχι απλά εμείς- ή κυβέρνηση που να υποτίμησε την αξία της σχέσης αυτής. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει και ότι η σχέση μαθητή και δασκάλου δεν πρέπει να εξελίσσεται, δεν πρέπει να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα και δεν πρέπει ο εκπαιδευτικός, το σχολείο, το εκπαιδευτικό σύστημα να βλέπει, να φιλτράρει, να υιοθετεί, αν θέλετε, τα δεδομένα που υπάρχουν έτσι ώστε να προσφέρει του υψηλότερου επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες στα παιδιά μας. Στην εποχή της Δ΄ Βιομηχανικής Επανάστασης που η πληροφορία μεταδίδεται πραγματικά με την ταχύτητα του φωτός και η διαδικτυακή επικοινωνία έχει μηδενίσει αποστάσεις, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κατανοήσουμε, να ελέγξουμε –και θέλω να το τονίσω αυτό- και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνονται. Οι δυνατότητες αυτές είναι πολλές. Ζούμε σε μια εποχή τεχνολογικού θαύματος που πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας να ελέγξουμε και να αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται και αυτό προς το μοναδικό συμφέρον των ίδιων των παιδιών μας. Υπάρχουν κίνδυνοι. Οφείλουμε να περιορίσουμε τους κινδύνους αυτούς. Δημιουργούνται, όμως, ευκαιρίες –και ειδικά με την γεωμορφία και τη γεωποικιλότητα της δικής μας της χώρας- που, αν θέλετε, δίνουν μια ισότητα στην ευκαιρία και στην πρόσβαση διαφορετικών μαθητών».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανατροπή! Ο νεκρός σε στύλο της ΔΕΗ ήταν ο πρώην δημοσιογράφος Απόστολος Φουρνατζόπουλος

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός
Κορωνοϊός- Μελέτη: Αυτές είναι οι κυριότερες παρενέργειες των εμβολίων
Στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έρευνας που έχει διεξαχθεί έως σήμερα στο πεδίο αυτό, τα εμβόλια του κορωνοϊού φαίνεται να συνδέονται με ελαφρά...
Κορωνοϊός- Μελέτη: Αυτές είναι οι κυριότερες παρενέργειες των εμβολίων